Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

14-12-2010 om 19:53

Waarop letten bij aankoop 2e hands bagagewagen?

We willen een bagagewagen kopen voor de kampeerspullen.
Nu heeft mijn vriend een bod gedaan en kunnen we hem zaterdag halen. Aardig prijsje, zag er redelijk uit op de foto. Maar hij is van 1975, kan dat nog wel wat zijn? En waar moeten we op letten? Ik vind het belangrijkste natuurlijk dat het veilig is..
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rot/roest

Waar je op moet letten is dat de bodem van dat ding niet rot is. Ga er desnoods even in staan.

En natuurlijk of de as van dat ding niet verroest is.

Banden ok?

En als je dat ding gaat kopen, koppel 'm vooral even aan voor een proefritje en laat de een met de aanhanger rijden en de ander langs de weg staan om eventueel aanloopgeluiden op te vangen. En dan kun je ook gelijk zien of de verlichting goed is aangesloten.

Een bagagewagen van iemand die altijd zuinig op zo'n ding is geweest en hij heeft droog gestaan, dan kun je daar nog heel veel plezier van hebben. Heeft ie buiten gestaan, dan heeft ie veel te lijden gehad van weersinvloeden en dat komt de gezondheid van het karretje niet ten goede.

Anyway, wat kun je toch nog veel zeggen over een bagagewagentje....

oregano

oregano

14-12-2010 om 21:04

Moppeke, dit is hem:

http://link.marktplaats.nl/387049401
Wat dacht je ervan?
bedankt voor je tips!

Banden

Let vooral op droogte barstjes aan de zijkanten van de banden. Vaak is het profiel nog ok, maar als de banden oud zijn komen er dus barstjes in. Als je met volle bepakking aan het rijden bent dan kan je een klapband krijgen.
Natuurlijk kan je zelf nieuwe banden onder je karretje zetten, maar het is wel iets om rekening mee te houden!

Puck

Puck

15-12-2010 om 09:26

Ook mmmm

Waar Pelle die 35 jaar vandaan haalt, weet ik niet, ik kan het niet lezen op het plaatje.
Maar als ik eerlijk ben en goed naar de foto's kijk dan ziet hij er zo op het eerste gezegd niet mooi uit. Foto's lijken altijd veel mooier dan in werkelijkheid is mijn ervaring met de dingen die ik op marktplaats zet. Hier zie ik een compleet aan alle kanten gebutst spatbord en volgens mij is ook de hoek die in beeld is aan alle kanten beschadigd, bijgeplamuurd en bijgewerkt. En of hij op de bodem goed is kan je alleen beoordelen als je hem echt ziet. Maar als je hiervoor ver zou moeten reizen zou ik er geloof ik niet de moeite voor doen.

Vind 'm ook te duur

Zelf zou ik er hooguit 50 euro voor geven. (Ook al is ie goed) Misschien kunnen jullie beter nog even verder zoeken, in het voorjaar staan er vaak meer op marktplaats.

Gr. Poezie.

En ik zou....

nooit met een wagentje van 50 euro achter mijn auto gaan rijden. Veel te bang dat er al rijdend iets misgaat. Ik zou er geen vertrouwen in hebben...

Ingrid

Neuh.....

Het zou niet het karretje zijn waar ik nou zo enthousiast van zou raken. Natuurlijk is het een ding van 35 jaar oud, maar dat is ook duidelijk te zien qua roest.

Je weet het natuurlijk pas zeker wanneer je dat ding zelf ziet, maar de foto's zijn niet echt veelbelovend.

oregano

oregano

17-12-2010 om 13:44

Andere, deze gaan we morgen ophalen als hij goed is:

http://link.marktplaats.nl/404586660
Voor 200 euro...
Ook een stuk dichterbij, dus we zullen goed opletten en alle tips meenemen.

oregano

oregano

17-12-2010 om 16:39

Geen plaatje...mag dat?

Ik heb nog even gevraagd hoe oud deze wagen is.
Nu is er geen plaatje meer bij, zou 15 jaar oud zijn. Maar is het wel verstandig een wagen te kopen zonder plaatje??

Puck

Puck

17-12-2010 om 17:28

Geen idee

Ik geloof dat ik het niet zou doen. Volgens mij heeft iedere aanhanger een plaatje met laadgewicht, identificatienummer, etc.

Puck

Puck

17-12-2010 om 19:33

Gevraagd aan puckman

En zijn antwoord: in principe mag je zelf een aanhanger bouwen en dan heb je ook geen type-plaatje. Volgens hem is tot 750 kg het niet verplicht om zo'n plaatje te hebben. Daarboven wel, dan heb je ook een kentekenbewijs nodig.

Ziet er beter uit dan de vorige

Maar check 'm goed als ie voor je neus staat. Want wat ik wel kan zien op de foto is dat ie behoorlijk opgeknapt is. Hij is overgespoten en heeft wat kleine deukjes.

Let goed op dat het overspuiten/opknappen niet hier en daar is gedaan om eea te verdoezelen.

Gewoon lekker kritisch kijken! Voor 200 mag dat ook zeker. En voel je niet opgejaagd, als het deze niet wordt, er worden vast nog vele aangeboden op marktplaats!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.