Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarom zijn huizen in zaandam zo goedkoop?

Ik zie een hoop huizen rond de 2 ton met 5 kamers en een tuin in Zaandam. Is het het grote aanbod? Of is het gewoon minder aantrekkelijk om te wonen en daardoor goedkoper??

Viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waar vergelijk je mee?

De duurste met 5 kamers is 1,2 miljoen.
Groet,
Miriam Lavell

Qwendo

Qwendo

19-01-2012 om 18:43

Niets mis

Er is niets mis met Zaandam hoor.
Enige waar je goed op moet letten is dat de woning niet in een wijk staat waar funderingsherstel moet plaats vinden vanwege palenpest.

Verder veel voormalig huurwoningen waar veelal veel aangedaan moet worden.

Maar prima wonen hoor.
Woon er al 18 jaar met veel plezier.

Isa

Isa

20-01-2012 om 07:23

Geliefde en mindere wijken

ik denk dat ,zoals in iedere stad, de prijzen erg afhangen van de locatie. Bepaalde wijken in Zaandam zijn heel geliefd. Maar er zijn ook wijken waar de mensen hun huizen aan de straatstenen niet kwijtraken.
Maar inderdaad is er niets mis met Zaandam, woon hier ook alweer heel wat jaartjes met veel plezier.

Biene M.

Biene M.

20-01-2012 om 15:59

Fundering

Door gerommel met het grondwaterpeil inderdaad veel rotte funderingen in Zaandam. Verder vind ik het een ontzettend sfeerloze plaats die het slechte van het dorp verenigt met het slechte van de stad. Maar goed, ik ben er 26 jaar geleden weggevlucht, dus mijn informatie is niet objectief en ook niet up to date.

Dat vroeg ik me ook af

Niet nu, maar een jaar of 20 geleden toen ik regelmatig op bezoek ging bij vriendin die daar woonde. In vergelijking met de regio Amsterdam/Utrecht vond ik de huizenprijzen erg redelijk, meer op het niveau van Rotterdam en ten zuiden van Rotterdam.
En op mij maakte Zaandam een prettige indruk. Rook er altijd zo lekker naar aangebrande chocolade. En toeristische attractie op loopafstand (Zaanse Schans). Nee mocht het lot ooit bepalen dat ik naar Noordholland zou moeten, ik zou denk ik Zaandam wel overwegen.

Over de technische staat van de huizen weet ik niets. Ik weet wel dat ik die groengebeitste huizen schitterend vind.

ik denk dat mensen die dichtbij Amsterdam willen wonen (ivm werk) eerder kiezen voor Haarlem (wel duur), of Hoofddorp (goedkoper). Toen wij vanuit Amsterdam gingen uitwijken was Haarlem de enige stad waar we aan dachten, het heeft historie, mooi centrum, cultuur, natuur.

Ik ken Zaandam niet. En Spaarndam, misschien is dat ook een optie ?

Marit

Marit

21-01-2012 om 14:31

Zaandam

Heeft idd wijken waar je misschien liever niet wilt wonen. Maar ook:
- 10 min met trein van Amsterdam
- er wordt gewerkt aan een geheel nieuw centrum
- veel goede scholen
- veel sportclubs

Succes met zoeken !

Marit
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.