Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarom loopt de skelterband steeds leeg?

Hier hebben de kinderen een mamoet skelter. Echter een raar probleem: band is niet lek (meerdere malen gecontroleerd) en de ventiel is ook niet lek (ook gecontroleerd.) Echter loopt 1 band steeds leeg! Als de kinderen ermee skelteren is ie binnen een paar uur leeg, anders binnen een dag.

Snap er niets van. Iemand tips wat het kan zijn?

groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

22-10-2011 om 16:45

Tubeless?

volgens een expert in mijn omgeving kan het ook zijn dat hij langs de velg lekt als het tenminste een tubeless band is. Remedie is een binnenband monteren dan kan hij niet langs de velg lekken, een evt. gaatje in de buitenband is ook weg en een lek ventiel heb je dan ook niet meer.

Pham

Pham

22-10-2011 om 21:11 Topicstarter

Helaas

geeb tubeless, er liggen zeg maar kruiwagen banden op. Binnenband meerdere malen gecontroleerd maar er bubbelt niets in het water, ventiel zit ook goed. Buitenband gecontroleerd op iets, is vrij van alles. Toch loopt de band leeg....wordt er gek van (en anders de kinderen wel, die kunnen niet skelteren terwijl de herfstvakantie hier begint!)

Gr Pham

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2011 om 21:25

Hier ook gehad

Het ging om een skelter die allang met lege banden stond en die nogal eens werd verplaatst. Toen wij 'm kregen bleef 1 band ook maar leeglopen tot grote frustratie van mijn man. Die controleerde, vond geen lek, pompte de band op, ging in de tuin een boek zitten lezen en hoorde dan ineens de band leeglopen. Gek werd hij ervan!
Uiteindelijk bleek bij het ventiel iets niet goed te zitten. Ik weet niet precies wat. Wat ik ervan heb begrepen is dat er waarschijnlijk is gereden met een lege band en dat ventiel is toen een soort van scheef gaan staan. Zoiets ongeveer. Maar dat was in een bak met water niet te ontdekken.
Iig heeft mijn man toen een nieuw binnenbandje besteld en toen was het geregeld. Na een week begon trouwens een andere band, dus weer een binnenband besteld. En na 2 weken liep er weer een band leeg, dus toen heeft manlief meteen maar 2 binnenbandjes besteld. Hebben we er meteen eentje op voorraad.

Dendy

Puck

Puck

22-10-2011 om 21:30

Nieuwe binnenband

tja, er zal dan toch ergens een gaatje zitten. Gewoon nieuw binnenbandje kopen en maar voor lief nemen dat je het raadsel niet op kunt lossen. Dat ze kunn
en skelteren lijkt me belangrijker.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2011 om 22:20

Aanvulling

Even aan echtgenoot gevraagt: het dikke rubber rond het ventiel was poreus.

Dendy

Pham

Pham

25-10-2011 om 10:07 Topicstarter

Bedankt

vandaag dus maar een nieuwe binnenband. Kids hebben nu vakantie, wel zo fijn om dan te kunnen skelteren!

Gr Pham

Fleur Mas

Fleur Mas

25-10-2011 om 14:51

Mosterd na de maaltijd

maar hier hebben we het ook gehad, bandje leeg, oppompen en even later weer leeg, bij ons bleek het de pomp zelf te zijn, die *sloeg* een gat in het ventiel waardoor het ventiel niet goed meer was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.