Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

08-10-2011 om 15:57

Waarom krijgen goudvissen geen baby's

Wij hebben goudvissen, vandaag kwam nummer 3 bij ons wonen. Waarom krijgen die geen baby's? Vroeg zoon zich af. Ik dacht. Dat gooi ik eens even op OO.
Onze goudvissen wonen op de vensterbank in een bak met een deksel ( omdat we ook katten hebben) en ze volgen mij als ik aan de aanrecht sta te koken, of af te wassen ofzo. Soms doen ze ook een kunstje voor eten ( een salto)
KEI leutig... whahah
Maar goed, waarom geen baby's is de vraag!>!?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

08-10-2011 om 17:32

Omdat ze die opeten?

Voordat jij ze ziet...

May

May

09-10-2011 om 15:42

Misschien hebben ze

geen Herman genoeg..

Guinevere

Guinevere

10-10-2011 om 10:04

Hierzo

Stomtoevallig is onze zoon net een handleiding aan het schrijven over de vermenigvuldiging van zijn goudvissen. Tenslotte moet die bak vól, en hij zag er ook een goed handeltje in.
Hier vond hij goede informatie: http://www.eznc.org/primosite/show.do?ctx=25145,30498

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

11-10-2011 om 01:29

Te kleine bak?

Goudvissen horen eerder in een vijver dan in een aquarium. Als ze ruimte genoeg hebben, dan worden ze erg groot (30 cm of zo). In een auquarium blijven ze klein – misschien zijn ze dan verder ook niet ontwikkeld? En als de omstandigheden niet optimaal zijn, dan zel een dier zich niet voorplanten.
Dit is wat ik her en der heb opgepikt, ik ben geen expert, ik kan er naast zitten....

Worden er in vijvers trouwens wel jonge goudvissen geboren, of vraagt het kweken van goudvissen sowieso een speciale aanpak?

Belle Époque

Belle Époque

11-10-2011 om 06:42

Vijver

Ik heb gezien dat ze zich in grotere vijvers kunnen vermenigvuldigen als konijnen.

Grote bak, voldoende schuilplekken

dat heb je nodig, behalve een mannetje en een vrouwtje. Planten, kienhout, stenen dat soort plekken waar de kleintjes zich kunnen schuilhouden voor die kannibalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.