Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar zou je het liefst wonen?

Naar aanleiding van de fundalinks in het draadje hierboven, mijn vraag waar je het liefst zou willen wonen als je nergens aan gebonden was.

Het valt me op dat mensen toch vaak huizen zoeken in hun eigen omgeving. Maar als het nou qua werk, kinderen etc niks zou uitmaken, waar zou je dan het liefste wonen? (Mag ook buitenland zijn.)

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-11-2011 om 16:21

Chris

Ik zou graag in Londen (Camden) wonen. En dan voor erbij een huisje pal aan zee.

krin

krin

03-11-2011 om 16:29

Hmmmm

In mijn ouderlijk huis. Of op Schiermonnikoog.
Maar ja. Dat zou dan zonder mijn man zijn. Die krijg ik niet mee.

Biene M.

Biene M.

03-11-2011 om 16:43

Hier in de buurt

Ik wil het liefst in mijn eigen stad en eigen stadsdeel wonen. Maar dan niet met een kamer te weinig op tweehoog, zoals nu, maar met een kamer over (dus minstens drie kamers meer dan we nu hebben!) op de begane grond en met een tuin. Mag evt. een benedenwoning zijn met bovenburen, dat maakt me niet zoveel uit.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-11-2011 om 16:48

Daar woon ik al (buitenland).

Maar een beetje groter zou fijn zijn: meer slaapkamers, meer buitenruimte en natuurlijk een geheel nieuw interieur in plaats van de lelijke tegelvloer en de goedkope Ikea-spullen.

ishtar

ishtar

03-11-2011 om 17:05

Als niks zou uitmaken

dan heb ik het oa over school, werk en familie, dan zou ik richting Canarische eilanden vertrekken. Eindelijk van die takkewinter af, en toch niet te warm.
Ik verzucht regelmatig op koude dagen dat ik wil emigreren, maar ik zou mijn familie niet willen missen, plus dat ik mijn kinderen hun grootouders niet wil onthouden. Dus het blijft bij verzuchten

Hier

in haarlem, maar dan dichter bij het centrum of juist meer richting Bloemendaal met meer ruimte, bij die leuke school waar de jongste dan naar toe zou kunnen. En dan een ruim herenhuis (heel groot lijkt mij niets, voel ik mij alleen maar eenzaam bij) helemaal restaureren en renoveren, want zonder verbouwing en sloopwerk is er niets aan. Oh ja met tuin rondom en met veel leuke buren met kleine kindjes voor de etentjes en hulp over en weer.

Dus een herenhuis, rond 1910 gebouwd. Ik wil niet weg uit Haarlem. En als ik dan toch al zo rijk zou zijn, meteen een pony, geitje, ezel en wat kippen erbij. En veel licht, veel kunst, ik zou direct Ruud van Empel vragen of ik even mag komen shoppen bij hem. En dan veel maatwerk meubels, oude meubels, klassiekers, andere kunst, sculpturen, schilderijen, mooie doeken .

tonny

tonny

03-11-2011 om 19:14

Ik hecht meer aan mensen dan aan de omgeving

, mensen maken zelfs een saaie/vervelende omgeving leuk en 'thuis'.. Een prachtige omgeving zonder vrienden en familie, wat heb je daar nou aan? Dan ga ik er liever nu en dan eens heen op vakantie.

Maar goed, in zijn algemeenheid kies ik voor een kleine plaats in de buurt van een stad. Rust om het huis en wel alle stadse voorzieningen in de buurt.

Buitenland hoeft voor mij niet, ik beheers geen enkele taal zo enorm goed dat ik daar 100% zou kunnen inburgeren. Zou ook mijn familie veel te veel missen.

liora

liora

03-11-2011 om 19:20

Ohhh

Als dat allemaal niks zou uitmaken zou ik een penthouse kopen op de hoogste etage van een heel hoog flatgebouw aan het strand in Tel Aviv.

liedewij

liedewij

03-11-2011 om 21:11

Niet verhuizen!

Hier in m'n eigen huis. Het is echt niets bijzonders (rijtje, wel ruim maar onze 4 kinderen hebben echt kleine slaapkamers). Dichtbij het water, dichtbij het centrum, dichtbij het bos, dichtbij de scholen. Ik besef echt dagelijks dat ik zo blij ben met dit huis! Als ik geld zat zou hebben geloof ik echt niet dat ik verhuizen zal. Ik zou wel overwegen het huis van de buren erbij te kopen...

Massi Nissa

Massi Nissa

03-11-2011 om 21:17

Geboortedorp

Ik zou dan terugverhuizen naar Loenen aan de Vecht, een stek aan het water met een theehuisje, een boomgaard en een paar dwerggeiten. Hoewel, dieren zijn lastig. Laat die geiten maar zitten. Als ik maar kamers genoeg heb om iedereen eindeloos te laten logeren.
Groetjes
Massi

Margriet*

Margriet*

03-11-2011 om 22:53

Hier

Maar met was aanpassingen. De hele benedenverdieping leegtrekken. Nieuwe open keuken, open haard, 1,5 meter aanbouw, nieuwe bank. Meer leefruimte vooral beneden (hoewel het nu ook niet slecht is hoor). Boven andere inrichting en iets ruimere badkamer. En graag overal stucwerk ipv spachtelputz. Dan ben ik een tevreden mens. Verbouwen gaan we overigens toch wel op termijn.

Margriet*

Margriet*

03-11-2011 om 22:54

Hier

is uiteraard wel in Amsterdam!

Asa Torell

Asa Torell

04-11-2011 om 10:00

Met uitzicht

In een heel grote flat (inderdaad groot genoeg voor alle mogelijke loges net als bij Massi) met mooi wijds uitzicht in een flinke stad. Liefst iets bij water zoals de Amsterdamse eilanden of in Rotterdam daar in de buurt van hotel New York. Natuurlijk zijn die Nederlandse appartementen altijd veel te klein dus doe dan maar 2 stuks .
In de zomer wil ik dan 2 maanden in een huisje bij het strand bivakkeren aan de Spaanse westkust. Hoewel je daar volgens mij niet zo van die huisjes direct bij het water hebt waar ik nu aan denk, dus Denemarken (waar je die huisjes wel hebt) mag ook.

liora

liora

04-11-2011 om 11:58

Asa

Heel flexibel ben je! Haha!

Wij komen dan lekker logeren!

Asa Torell

Asa Torell

04-11-2011 om 16:48

Liora

Haha flexibel, I wish (hoewel ik -geheel objectief- denk dat ik flexibeler ben dan man, in elk geval wat logés betreft) -> daarom juist een flexibel (lees groot) huis nodig.
En ja, dan kom ik ook in Tel Aviv logeren! Ha!

Bij liora op de trap

Maar dan wel in de van Breestraat.
Heeft ze meteen twee buurtpubers erbij straks!
Reuzegezellig lijkt me dat.
Zomervakanties doen we dan wel in Tel Aviv...

liora

liora

04-11-2011 om 23:40

Gezellig!

Wat gezellig! Iedereen is welkom in de Van Breestraat!

Nou hier dus in dit huis

Ik hoef geen kamers erbij of tuin of uitbouw of wat dan ook. Ik zou wel graag een tweede auto erbij willen en een nieuwe inrichting...(aan vervanging toe...na 2 blagen).
groeten albana

Het huis van mijn grootouders

Ik zou in het huis dat van mijn grootouders was willen wonen. Het is maar een paar km van waar ik nu woon, en niet onbetaalbaar voor ons. Maar de huidige bewoners willen er niet uit.
Het is een vrijstaand huis uit 1908 met mooi uitzicht over een parkje, geen hoogbouw in de buurt en dicht bij het centrum.
Maar ik zou ook heel blij zijn met de vrijstaande jaren dertig woning aan de overkant van het parkje.

Wiske.

liora

liora

05-11-2011 om 12:03

Albana

Wil je niet nog een aardappelschuur erbij?

Liora

Ik hoop toch echt dat je de smiley vergeten bent, want ik vind het zo geen leuke opmerking.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2011 om 00:02

Fantaseer dáár vaak over

...

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2011 om 00:06

Haal twee draadjes door elkaar

Die 19 miljoen werd niet echt genoemd door ChrisH, maar de gedachte aan mijn ideale huis koppel ik eigenlijk gelijk aan het winnen van een vette prijs uit de loterij, vandaar...

Vera*

Vera*

06-11-2011 om 11:02

Kaaskopje

Mijn schoonouders (nu verhuisd naar kleiner) woonden in ene dorp in verbouwde boerderij met bijna 2 hectare grond 'dn de bushalte voor de deur. Het enige 'nadeel' zou zijn dat het allemaal erg gedateerd was, ruim dertig jaar was er niets aan gedaan v.w.b. modernisering. Wel leuk was dat je er met heel veel logés terecht kon. Voor 19 personen waren er 'gewoon' bedden in echte slaapkamers.
Mijn man heeft echter een jeugdtrauma over het grasmaaien, dat kostte een hele middag (grond te zompig voor grote zitmaaier) dus deden wij het maar niet.

Vera

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2011 om 12:20

Dat is de keerzijde, vera

Groot en veel grond heeft inderdaad de keerzijde dat het veel onderhoud vergt, dat is een nadeel.
De bushalte voor de deur is handig. Ik heb vroeger in een dorp gewoond waar in dié tijd nog ieder uur een bus doorheen reed (en gelukkig ook nog stopte) Dat is niet meer zo. Je mag blij zijn dat er nog een belbus heen gaat op een paar momenten per dag. Ik zou daar nooit afhankelijk van willen zijn. Ik ben inmiddels zo gewend geraakt aan de gemakken van een stad dat ik nu (zolang ik nog moet werken) niet ver van het station en de stad zou willen wonen. Eenmaal gepensioneerd (of als verse miljonair) zou het anders kunnen misschien. Dan heb je toch meer de tijd aan je zelf. Maar mijn man heeft nog nooit buiten de stad gewoond en heeft het gevoel dat dat dorpse hem teveel zou benauwen. Ons kent ons en ons kent iedereen, dat lijkt hem niets. Ik zie mezelf dus de rest van mijn leven slijten in deze stad en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat helemaal niet zo erg vind. Het is een leuke stad en wij wonen helemaal niet verkeerd

Wilma

Wilma

07-11-2011 om 11:27

Bij zee

Gezondheidstechnisch is dat voor mij een stuk beter.

Dan wel in een stad bij zee, dus niet ergens in the middle of nowhere.

... zucht ...

Wilma

nadeel van direct aan zee wonen is dat het altijd waait en dat het altijd naar zee ruikt en dat je constant zand en stof overal op hebt.

Heel af en toe ruik ik hier ook de zee, als ik mijn hoofd de deur uit steek en als de windrichting goed staat/fout staat dan hoor ik de races op Zandvoort alsof ze hier achter rondjes rijden. En dan nog de zandstormen, ach heel af en toe vinden we een laagje zand op de auto en de ramen.

nee, niet direct aan zee, een paar kilometer er vandaan is veel lekkerder.

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2011 om 21:36

Manda

Dat het altijd naar zee ruikt...zalig, teken ik voor..)
Ik woon een half uurtje van zee, maar liever nog veel dichterbij.

Nee hoor geen schuur

Nee hoor, hoef geen schuur erbij, heb al plek zat....
Misschien 1 voor die nieuwe 2de auto....
groeten albana

Het liefst

als ik naar amerikaanse films kijk, zo´n huis aan het strand, op palen of gewoon tegen een helling aangebouwd, uitzicht over zee, mooie veranda ervoor..hmmmm

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.