Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

15-06-2012 om 14:32

Waar vind je een aardig bankstel

Wij moeten echt een nieuwe bank hebben. Of eigenlijk twee. Niet dat we op de oude gekeken zijn maar de ene is binnen 7 jaar verschrompeld doordat er direct zonlicht op valt en de Ikea bya zakt na veertien jaar intensief gebruik bijna door de poten.

Nu zijn we al in diverse winkels wezen kijken, maar niks gevonden waar ons hart nu echt sneller van gaat kloppen. En dat zou het toch wel moeten doen bij zo'n grote uitgave.

Het is of te hip, of te oubollig of geen leer , en dat laatste is wel een voorwaarde bij onze euh robuuste woonstijl.

Waar vind je een cluster woonwinkels in het zuiden of midden van Nederland waar je ruime keuze hebt, tussen aardige eigentijdse maar ook niet weer te tijdgebonden meubels. Niet klassiek wel tijdloos. Prijs en kwaliteitsnivo liefst Leen Bakker en Ikea ontstegen, maar we zijn ook niet van de de peperdure designmeubels.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

eens kijken bij Piet Clerkxs in Waalwijk?

of goossens, bij eindhoven

Ella2007

Ella2007

15-06-2012 om 15:26

Montel

Zelf goeie ervaringen mee. Het is wel wat duurder dan Leenbakker en Ikea, maar geen designprijzen. En mooie mix tussen redelijk hip-moetwellekkerzitten-tegeneenstootjekunnen.

Tip?

Wij hebben heel lang gezocht naar een bank en uiteindelijk maar eens bij elkaar gezocht wat ik wel aardig vond. Anders zoek je je een ongeluk. Wij willen geen losse kussens *en* met armleuningen, beetje stevige zit. Toen wist ik welke modellen ik allemaal kon overslaan (online en in de winkel). En uiteindelijk gekozen voor een bepaald model (oud design) die we tweedehands, via een veiling, hebben gekocht en hebben laten bekleden.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2012 om 15:43

Misschien

Trendhopper.

Rieke

Rieke

15-06-2012 om 16:20

Op zoek gegaan

Op mokana.nl zijn heel aardige leren banken te vinden. Ik heb geen idee of het je smaak is of de prijzen te hoog zijn.
Verder zoek ik zelf altijd, alsof we dagelijks een bank kopen, naar een goedkoper segment of huismerk van een gerenommeerd meubelbedrijf. Bv meijer wonen in zwolle heeft een hele leuke collectie goedkopere banken naast de leolux en rolf benz collectie. Nog niet goedkoop, maar wel betaalbaar.

Wij hebben

Wij hebben sinds een jaar een bank va het merk Braxton. Beetje lounge-achtige strandsfeer vind ik in taupe met afritsbare linnen hoezen. Zit heel fijn, want diepe zit (wij hebben beide lange benen) en met een loveseat erbij, want die past precies op die plek.Riviera Maison heeft ook zoiets, maar die is nog duurder. Of Lifestyle in Den Bosch (of ook elders?), heeft ook zulke banken.

Succes!

Dorry

Ook montel

Herkenbaar; wij hadden dezelfde zoektocht. Te tuttig, te apart, te zus of te zo. Uiteindelijk viel n reclameblaadje van Montel in de bus, met daarin n model dat ons meteen aansprak. En daar zitten, hangen, slapen etc we nu al een jaar of 7 met veel plezier op . Met lovesest en grote hocker, en bij alles een extra hoes zodat we eea kunnen laten reinigen maar ook varieren in kleur.

Je kunt onlinev'voorshoppen' op www.montel.nl, ze zitten in Villa Arena naast Arena in Amsterdam. Succes!

Terpi

Terpi

15-06-2012 om 21:33

Montel

Daar heb ik ook mijn hoekbank gevonden... en er zijn meerdere locaties van. Onder andere ook in Venlo.

Tihama

Tihama

15-06-2012 om 22:35

Lederland

Wij hebben vorig jaar die speurtocht ondernomen. We zijn uiteindelijk geslaagd bij Lederland (in Amsterdam, maar hij zit ook in Eindhoven).
Montel had overigens ook goede keus.

De prijs kun je ook zelf beinvloeden door de kwaliteit van het leer.

We hebben hem nu bijna een jaar en hij bevalt uitstekend.

Wij zochten ook een robuuste bank. Ik had nog wat extra eisen zoals extra brede armleuningen zodat ik daar de muis op kon gebruiken als ik met de laptop op schoot zat

Tihama

Tihama

Ikea

Wij zweren bij klippan, maar onze linderen zijn dan ook nog klein die van jou niet neer toch? Er zijn ook leren klippans..

Mijn tip

Wij hebben van dit merk een mooie bank gekocht. Ook in jouw woonplaats te koop (zie bij winkelzoeker).
http://www.hendersandhazel.com/nl/

Rieke

Rieke

16-06-2012 om 11:48

Krath

Op onze bank zit een label; krath dutch design. Maar ik kan de bank niet op internet terugvinden helaas.
Het is nl een hele robuuste simpele bank met brede lage armleuningen. Ronde metalen poten eronder. En verkrijgbaar in alle sooren en maten elementen. Dat is het key word: al die elementen zijn te combineren en ook te veranderen in de opstelling thuis. Ideaal. Wij hebben een enorm grote woonkamer en ik wilde geen loeiduur bankstel erin, maar wel een groot bankstel met mogelijkheden. Wij hebben een stoffen maar deze is in alle materialen te bekleden.
Ik zal nog eens op de bon kijken als ik die kan vinden voor de naam van de bank.

Ook montel

kan alle vorige reacties over Montel beamen!

Sjaan banaan

Sjaan banaan

19-06-2012 om 17:13

Euh cobi

En hoelang ben jij al niet op Ekkersrijt geweest?
Daar zit echt wel meer dan alleen Ikea. Vergeet ook vooral het stukje naast de Kwantum niet! Erg leuke meubelzaken en sommige nog best betaalbaar ook. En anderen weer wat minder....

En anders toch naar G in Nuenen? Hoewel ik daar ook wat mindere verhalen over heb gehoord (bank met kwaliteit a kopen en toch kwaliteit b geleverd krijgen bv).

Bankstel

Bankstel

23-06-2012 om 17:45

Montel

Wij zijn aan onze 2e bank van montel bezig, met gemengde gevoelens.
De eerste set voldeed volkomen aan onze wensen, we kozen voor de goedkoopste leersoort en kregen te horen dat de verwachte levenduur 3/5 jaar was. Bank heeft 11 jaar gestaan, leer was prima, maar het houten frame was een ramp. We hebben de banken vaak moeten repareren omdat het hout op knoesten verwerkt was en de verbinding daar stuk ging.
Nu met de tweede set blijkt het frame weer net zo slecht, maar ook het duurdere binnenwerk waarvoor we kozen voldoet niet aan de verwachting. Op de zitplaats van man (normaal gewicht) zit een enorme kuil, op mijn zitplek (veel vaker thuis en overgewicht..) blijft de bank prima. (Montel doet niets want naar hun zeggen zit ik op de plek van mijn man)

Toch zou ik nog wel een keer voor Montel gaan; de ervaringen die ik van andere merken hoor zijn niet veel anders en de modellen van Montel zijn echt helemaal onze stijl.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.