Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

05-04-2011 om 22:54

Waar vind ik een regenpak voor dochter (maat 146)?

Voor Tangodochter gaan we de BSO afbouwen, ze gaat dan alleen met de fiets naar huis en naar school. Nu zoek ik dus een regenpak voor haar, maar dat blijkt nog lastig. Hema, Halfords had alleen maar kleine maten (116,122,128) en daarnaast volwassen maten. Ze heeft maat 146 nodig, dus echt nog te klein om een volwassen maat aan te trekken. Zeeman had helemaal niets. Heb het toen maar even opgegeven. Heeft iemand suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Scapino?

Of anders misschien Bristol?

V en d?

De grotere hebben ze meestal wel. Boerenbond (als die bij je in de buurt zit. ) fietsenwinkel al is het dan vaak heel duur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bibi72

Bibi72

05-04-2011 om 23:35

Wat gek

Dat zeeman ze niet had, hier liggen hele stapels! Sportzaken verkopen vaak ook regenkleding, is dat misschien een idee?

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

06-04-2011 om 02:06

H & m

http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_SFL_YTT&shoptype=S

shell jack en overbroek (beide waterdicht). Broek is alleen nog in 152, rest uitverkocht, maar dat komt vast wel weer (en in de winkel hangt meestal meer).

Vera*

Vera*

06-04-2011 om 09:02

Broek

Als tangodochter een waterdichte jas heeft, heb je geen heel regenpak nodig en is een regenbroek genoeg.

Vera

Ilva

Ilva

06-04-2011 om 10:06

Anwb?

Misschien in de winkels van de ANWB?

Oh en trouwens

ik haat regenjassen, vreselijk broeierig. Liever een jas die een beetje nat wordt dan zo'n ding erover heen.

Mijn man heeft trouwens een regenponcho, die kan makkelijk over zijn pak en jas heen en is heel klein op te vouwen.

Valkyre

Valkyre

06-04-2011 om 13:37

Of chaps

Je kunt bij fietsenmakers meestal wel terecht. Bij H&M inderdaad ademende jassen (soft shell of gewone regenjas). Fietsenmakers hebben vaak ook chaps, dat zijn losse pijpen die alleen de bovenkant van je been bedekken - niet zo zweterig.

Halfords

Die heeft allerlei maten in hun winkl liggen, ook kindermaten.

Poncho

da's niet zo zweterig, je kunt er lang mee doen, is makkelijk op te vouwen (en je zult zien dat ze hem lang niet zo vaak nodig heeft als je denkt! Nederland heeft een slechte naam qua weer maar als je er echt op let valt het best mee met de regen)

Tango

Tango

06-04-2011 om 22:21

Pfff

Hebben wij weer de verkeerde HEMA, Halfords en Zeeman hier zeker. Bij Hema heb ik er naar gevraagd, maar ze zeiden dat deze maten er inderdaad maar zelden waren en er werd niets gemeld over bestellen. Halfords had de goede maat dus ook niet en Zeeman hier dus helemaal niets. Misschien deze week wel, maar vorige week echt niet.
Scapino kan ik nog proberen, zit alleen zover uit de richting. V&D is dichterbij of H&M. Laatstgenoemde wil ik toch nog even langs want Tangodochter moet zowieso ook een nieuwe zomerjas, die van vorig jaar bleek opeens wel errug korte mouwtjes te hebben. Ik hoorde dat ze bij H&M waterdichte jassen verkopen, maar waar koop je dan weer een losse broek?????
Ik denk dat ze de broek wel gaat dragen hoor, ze heeft echt een hekel aan nat worden en wil echt niet met een natte broek op school zitten. Een poncho vind ik ook nog wel een idee, maar waar koop ik die dan?
We zoeken nog maar even verder, bedankt voor de tips!

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

06-04-2011 om 23:31

H & m meestal wel regenbroeken

H & M heeft ook waterdichte broeken. Of ze nu voorradig zijn in die maat, is een andere kwestie - in de herfst is de keus vast groter. Maar het lijkt me wel het proberen waard. Succes!

Puck

Puck

07-04-2011 om 09:18

Fietsenwinkel

Gewone fietsenwinkels verkopen ook gewoon regenkleding en kunnen vast heel makkelijk bestellen als ze je maat net niet voorradig hebben. Je bent dan alleen waarschijnlijk wel duurder uit dan wanneer je het bij de Hema of Zebra haalt.

Valkyre

Valkyre

07-04-2011 om 09:25

Tango

Zowel bij de HEMA als H&M kun je online bestellen. Bij de HEMA kun je dan kiezen voor thuisbezorgen of in de winkel ophalen. Even checken, dan hoef je niet de hele stad door. H&M heeft online ook regenbroeken hoor.

Valkyre

Je hebt helemaal gelijk, ik wou dit ook al opperen, maar heb toen even gecheckt en je kan voor zover ik het zie op de Hema site inderdaad geen regenbroek of -pak in maar 146 bestellen. Alleen tot maat 128, en daarna de volwassenmaten.

Raar, alsof kinderen van boven de 130 niet nat worden als het regent...

Overigens vind ik bestellen via Hema.nl over het algemeen perfect werken, met name omdat je de spullen in de voor jou handigste vestiging kunt laten afleveren. Nooit gemier met bezorging dus.

Groeten,

Temet

mar

mar

07-04-2011 om 18:06

Hier

Ik weet niet wat je budget is, maar wat suggesties...

http://shop.happyrainydays.nl/;jsessionid=BEBC43A57E41745F8B3492DEFAD8BAAD?__stateless=BEBC43A57E41745F8B3492DEFAD8BAAD

www.plutosport.nl : regatta kids jassen
geen broek gezien, overigens

Agu heeft ook kinderregenkleding

Bij Zeeman heb ik laatst ook regenpakken gezien in grotere maten.
Overigens wordt maat 146 vaak overgeslagen en werkt men met dubbele maten, dus 134/140 146/152 of gewoon 140, 152. Vaak is het kledingsstuk dus óf iets te klein óf iets te groot.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.