Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

09-05-2011 om 14:23

Waar vind ik een korte kinderlegging?

Hallo,

In de categorie niet belangrijk, wel handig: ben ik op zoek naar een legging voor dochter (maat 134). Overal zijn leggings te vinden, in alle kleuren, en weet-ik-met welke versieringen...
Maarrrr, ik zoek een legging die boven de knie eindigt; model wielrenbroekje. En aangezien ik al heel wat uren heb gegoogled en in de stad heb rondgezocht zonder te vinden, probeer ik het hier.

Bestaan die leggings ook in 'grotere' kindermaten? En online verkrijgbaar?
Ik hoor het heel graag!

groet,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

09-05-2011 om 15:09

H&m en kleinere maat

Had je die al geprobeerd? Mijn dochter heeft nu maat 128, maar ze loopt nog in de paar jaar oude leggings van de H&M, maat 104. die zijn nu boven de knie, maar passen van boven nog prima. Je zou dus kunnen kijken naar een kleinere maat.

Hibiscus

Zara webshop

heb ik ontdekt, ze hebben er erg leuke kleding en niet duur.

Vera*

Vera*

09-05-2011 om 16:38

Manda ot

In Albana's draadje in algemeen had je het over Mango, dat die hele kleine maatjes hebben. Heb je nog meer tips voor me? Ik ben niet zo goed in kijken/zien dan hoef ik niet élke winkel in om te weten of ik dochter mee kan nemen.
Dochter heeft met xs van de HenM gepast en dat was kwa breedte aardig maar veel te lang kwa romp.
Alvast bedankt voor je tips.

Vera

Vera

ik heb het idee dat mango het kleinst is van de gewone webshops. Zara valt al wat groter, die gaan vanaf maat 34 terwijl Mango vroeger 32 had.

Bibi72

Bibi72

09-05-2011 om 17:11

Vera

Bonprix heeft ook sommige dameskleding (niet alles helaas) in maat 32/34. Misschien iets om ook even te kijken? Ze nog niet duur ook!

Peetje

Peetje

09-05-2011 om 18:16

Bedankt

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reaktie! Ik ga gelijk kijken op de site van Zara, hoop dat daar wat bijzit.
En ik zou natuurlijk buurvrouw kunne vragen om een lange legging korter te maken, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.
Maar van een oude gaat niet lukken; ze draagt ze veeel en de knieën verliezen het nog steeds van het buitenspelen .

Nogmaals bedankt,
groet,
peetje

Sportwinkel

Miaschien is een hardloopbroekje nog iets. Die zijn kort maar meestal wel saai van kleur (blauw, zwart en wit)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

En tip

mij dochter had zo'n panty achtige legging en daar zat een gat in dus die heb ik toen kort geknipt, werkt prima. Ik weet niet of dat met een gebreide maillot ook kan (goh moet ik eens proberen, toch zat van die dingen in huis en dochter wil ze in de winter niet meer dragen, want liever een broek).

Vera*

Vera*

09-05-2011 om 19:38

Bedankt

Om te beginnen zal ik jullie sites eens bestuderen!\\

Vera

toja

toja

09-05-2011 om 20:26

H&m

Mijn dochter heeft ook maat 134/140, maar die heeft nu de (kortere) leggings in maat 128 van de H&m en die zitten prima. Je zou dus een maatje kleiner kunnen proberen.

(null)

Kort knippen

Ik knip die panty-achtige langere leggings ook af.Ik laat dochter ze aantrekken,maak een knipje ergens rond de knie en knip ze daarna af (want ze trekken dan vanzelf nog een stukje naar boven,door de elastischiteit). Soms doet dochter ze in de zomer aan....b.v. onder een erg kort rokje (model pof) of onder een wijd jurkje, dat je dan als een soort hemd-jurk draagt. Voor die paar keer en dan nog in alle kleuren kan dat geknipte best. En die lange leggings zijn toch aan het eind van hun latijn (niet écht meer mooi, o.a. op de knie) of hebben gaten of zijn volgend jaar zeker te klein.Lange broeken die te kort geworden zijn worden hier ook omgetrurnt in korte broek trouwens. Daar maak ik dan wel een zoompje in (gewoon met de hand aan 2 kanten op de naad, rest strijken).
groeten albana

Peetje

Peetje

10-05-2011 om 10:45

Handig!

Hallo,

Ooh, wat een handige tip van Albana: een zoompje met strijkspul! Ik kan totaal niet overweg met een naaimachine maar dat lukt wel .

Ga vanavond gelijk aan de slag en mocht dat niet lukken, probeer ik inderdaad een kleine maat (gaan die niet te strak zitten rond het middel?).

groet,
Peetje

Leggings gewoon alleen knippen peetje!

Bij leggings kun je volstaan met alleen knippen peetje!
Alleen wat langer dan de bedoeling is laten (op knie b.v.) het onderste randje gaat dan vanzelf een beetje een rolletje vormen (dun hoor). Knip wel met een goede schaar en probeer récht te knippen.
Spijkerbroeken doe je het strijkspul alleen op de naad (rechts en links) dus niet helemaal (dat word zo dik) vasstikken kan ook (met de hand).
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.