Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

26-08-2012 om 16:21

Waar vind ik een bed van 70x190

Nou ja de titel zegt het al: voor mijn zoon zijn nieuwe kamer zoek ik een bed van 70x190. Waarom mag duidelijk zijn: ruimtegebrek. Maar ik kan het nergens vinden. Heb al gegoogeld maar vind niks. Wie weet wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-08-2012 om 16:34

Laten maken

Een matras kun je bij een matrassenfabriek op maat laten maken. De ombouw kun je zelf maken.
Als je googlet op bedbodem 70 x 190 vind je ook van alles.

Vera*

Vera*

26-08-2012 om 16:41

Juniorbed?

Als je zoon nog ruim in een juniorbed 70 x 150 past, is dit ook een overweging.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2012 om 16:51

Deze afmeting

past bij slaapplaatsen in bijvoorbeeld een caravan. Ik weet niet hoe oud je zoon is? Als het om een tijdelijke oplossing gaat tot hij een volwassen bed nodig heeft kan het wel, maar als dit zijn definitieve slaapruimte wordt, is het wel erg krap.
Misschien heb je met een tweedehands bed succes via Marktplaats in combinatie met een nieuw matras. Matrassen kun je op elke maat bestellen of laten maken via diverse winkels/webwinkels of de markt.

Marie

Marie

26-08-2012 om 17:37

Blank houten meubelen

Hoi
Wellicht hier?
http://www.blankhoutenmeubel.nl/
Houd er wel rekening mee dat 70 cm op den duur wel erg smal is. Leuk voor een paar weekjes caravan, maar niet voor altijd denk ik.
Is anders een hoogslaper een optie? Dan blijft er in elk geval veel speeloppervlak over op de vloer.

Jolijt

Jolijt

26-08-2012 om 18:28

Ik dacht

even mee te googelen en de eerste hits gaven meteen bedden.
Maar niet als je binnen die link verder zoekt!

Matrassen zijn wel te vinden; misschien gewoon een matras op de grond?

Op marktplaats kon ik zo snel ook niets vinden in deze maat.

Hier hebben we ruimtegebrek ook opgelost door (half)hoogslapers, ook op de studentenkamers.

Een peuterbed is 70x150. Dat was al smal toen ze als vierjarigen naar 90x200 gingen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-08-2012 om 19:16

Vintage

Tot 1960 was 70 cm de standaardmaat voor bedden. Ik weet niet waar je woont, maar er staat nu een bed op Marktplaats uit Nuenen.
Laten maken is ook een optie. Ik zou zelf bij ruimtegebrek juist voor een laag bed gaan, misschien wel lager dan normaal. Je onderbreekt je zichtlijn dan niet en de kamer lijkt groter. Als de ruimte echt kommer en kwel is zou je ook een opklapbed kunnen doen. Je weet wel, zo'n jaren '70 ding wat tegen de muur omhoog gaat.

Rosa van der Zanden

Ja passend in caravan

Ja deze maat is passend voor (sta) caravan's. Wij hebben deze maat gehad in onze stacaravan. Mijn man heeft ze zelf getimmerd van oude stukken bed, die ingekort waren. De bedbodems kwamen van de rommelmarkt. De matrassen op maat laten maken. Het is inderdaad een 'oude' maat die niet meer gangbaar is. Ik denk dus 2de hands zoeken. Nee slaapt niet écht geweldig. Ik pas er nét in en ben al niet groot (168) heb er wel eens in geslapen als we logee's hadden maar lag dan met m'n hoofd tegen de muur en met omdraaien had ik moeite om er niet uit te vallen.
groeten albana

Mona

Mona

27-08-2012 om 10:30

Nisje

Wij hebben het bed van dochter in een nisje van 190 lang geplaatst. Kon prima toen ze klein was maar vanaf 11 jaar begon het al krap te worden en met haar 13e hebben we de kamer moeten veranderen en een groter bed geplaatst (niet meer in het nisje, dus nu veel onpraktischere indeling) heel gek maar die 10 cm maakt zo'n verschil ! (ze heeft dus nu een 2 meter bed)
Dus als je zoon al wat ouder is, zou ik denk ik de moeite niet nemen. (jongens beginnen wel net iets later aan hun groeispurt maar denk toch wel zo rond 13 jaar)

Mari

Mari

27-08-2012 om 12:14

Ja ik heb me denk ik vergist

Ik had vroeger bij mijn ouders thuis een bed dat smaller was dan gemiddeld. Ik dacht dat dat 70 was maar dat kan heel goed 80 geweest zijn. Ik heb dus veel aan jullie reacties want we zullen als ik jullie zo hoor dan echt naar een bed van 80 cm moeten. Bedankt!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2012 om 12:59

Mari

Waarom moet het bed zo smal zijn? Wat is de maat van de kamer?

Het matras is makkelijk

je koopt gewoon een matras van 200 lang en snijdt met een stanleymes er 10 cm aan de onderkant vanaf. Ik heb dat gedaan met een ikea matras voor mijn dochter, die had ook een bed van 190 lang. Bij Ikea hebben ze matrassen die uit foam bestaan waar een afritsbare hoes om heen zit. Daarna rits je de hoes dus weer dicht en is het prima.

Moontje

Moontje

27-08-2012 om 13:43

Leen bakker

Bij leen bakker kan je matrassen kopen in de maat 80x190. Iets van 100 euro kost het.

Rin

Rin

27-08-2012 om 14:52

Trendhopper

Bij Trendhopper ook zoiets, wij hebben er daar een op maat laten maken. Weet niet meer hoeveel het kostte, maar ongetwijfeld niet heel erg veel ons kennende

Kwantum

Verkoopt opklapbedden in deze maat. Wij hebben er zo eentje gekocht als logeerbed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.