Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar vind ik broeken voor mijn brede dijen?!

Goed zittende broeken vinden is mijn hele leven al een toestand: ik heb een smalle taille, vrije brede heupen, een platte buik, flinke billen en echte 'saddlebags' op m'n dijen (die zijn dus aan de bovenkant breed, verder heb ik geen extreem dikke benen). Het liefst draag ik mooi getaileerde jurken en ook de curve jeans van Levi's passen goed. Nu wil ik voor de zomer graag wat luchtige broeken, maar mijn alles is nu in een model dat smal toeloopt en in stof die niet meerekt, zodat het bij m'n bovenbenen en billen veel te strak zit, terwijl het dan mijn mn buik en onderrug een tent is. Wie heeft dit ook en heeft misschien een favoriet 'huismerk' broeken. Voor de vakantie vind ik dunne lange broeken met zo'n brede elastieken band ter hoogte van je buik fijn, en dan wijd en wel elastiek bij de enkels. In wijde rokken lijk ik tien kilo zwaarder....

Loeske77

Loeske77

13-07-2014 om 09:55 Topicstarter

Dankje Marie!

Leuk!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-07-2014 om 10:07

markt

Ik zie vaak zulke broeken op de markt bij van die kramen met een buitenlandse verkoper. Daar kan je nog eens leuk inslaan.

amk

amk

13-07-2014 om 10:34

vermaken

een vergelijkbaar probleem. Ik ga met broek met de labels er nog aan direct door naar de kleermaker en laat ze aanpassen. Zo zitten mijn broeken altijd perfect.

mode

Je hebt tegenwoordig van die wijde dunne broeken met prints die in de mode zijn. Ik weet niet hoe het precies heet, maar lijkt mij ideaal zitten en ook goed voor verschillende posturen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2014 om 22:09

Harembroeken

Ik heb er een aantal van en volgens mij heeft half vrouwelijk Nederland er deze zomer een aantal van als ik op straat kijk Ik treur nu al bij het idee dat dit weer uit de mode raakt. Voor mensen als ik, steumkousdragend, is het echt een ideaal kledingstuk.

Katniss

Katniss

13-07-2014 om 22:14

Huh

In die capribroeken van Marie lijken je zadeltassen toch helemaal enorm? Ik zou nooit zo'n broek aan trekken, maar eerder kiezen voor een recht model.

Kaaskopje

Ik bedoel niet de harembroeken want die hebben een laag kruis. Maar ze lijken er wel op en zijn volgens mij helemaal 'in' momenteel, met allerlei prints erop.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-07-2014 om 22:18

rokjes of capri's

Ik herken je probleem. Ik pas soms op een middag wel 20 broeken en niets zit goed. Spijkerbroeken gaan nog wel. En capri's: van die driekwart broeken, maar daar houd ik zelf dan weer niet zo van. Rokjes en jurkjes passen wél vaak, daar heb ik dus een kast van vol.
Laatst heb ik zo'n strakke broek gekocht. Niets voor mij, was mijn overtuiging, want het accentueert wel heel erg de brede heupen. Maar... hij blijkt juist goed te passen (is wel stretch) én kleedt mooi af (krijg er spontane complimenten over). Snap nog steeds niet hoe dat kan Heb er wel een wat langer shirt (strak) bij. Heb je dat al eens geprobeerd?

Loeske77

Loeske77

14-07-2014 om 20:46 Topicstarter

Markt

Ja precies, op de markt hebben ze vaak de broeken die ik bedoel, maar stof is vaak wat dikker. Zal eens kijken of ze die ook in zomeruitvoering hebben.
En wel waar van die zadeltassen, hihi, het is meer de vorm van de broek die herkenbaar was.
Gek genoeg staat strak inderdaad soms juist goed. Ik heb nu twee cropped pants van vanilia maar daar voel ik me eigenlijk ook niet erg sexy in. Nou goed, gelukkig ben ik niet de enige met dit 'probleem'

Marie

Marie

14-07-2014 om 22:42

wat is het doel?

Ik denk dat het ook uitmaakt wanneer je de broeken wil dragen. Op een hete zomerdag zit zo'n dunne katoenen broek van mijn link nu eenmaal lekkerder dan een strakke (spijker)broek. Ik begreep uit de vraag dat ze wat luchtigs zocht.
Zelf draag ik ook graag deze broeken:
http://www.missetam.nl/tregging-roze-32/nl/product/58738/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.