Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar oh waar verkopen ze kerstboomkaarsjes?

voor in onze weihnachtspiramide (heerlijk kneuterig kitcherig houten Duits ding met ronddraaiende herders en dat soort kerstig volk).

ik heb al bij de hema gekeken (kleine hema) en bij de blokker, tuincentrum van de dekamarkt (supermarkt keten met ook tuincentrum).

Ik bedoel dus die kleine kaarsjes die ze vroeger in de boom deden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wil ik ook weten!

Ik heb nl. bij mijn plaatselijke kringloopwinkel antieke kerstboomkaars-houdertjes gekocht en wil er dus graag kaarsjes in....

mar

mar

20-12-2011 om 08:45

Kaarsjes

Dit jaar heb ik ze niet gekocht, nog genoeg voorraad, maar ik heb ze wel gekocht bij de intratuin, houten speelgoedwinkel (verkopen ze ook vaak Weihnachtspyramides) en DA drogist. Ik zou zelf denken dat Hema en Blokker ze ook moeten hebben, maar daar ben je al geweest.
Eventueel via internet bestellen?

Foo

Foo

20-12-2011 om 09:05

Inderdaad lastig

Ik ben vorige week o pad geweest. Ik heb zo'n kaarsenstandaard met klingelende ronddraaiende engeltjes waar die kaarsjes in moeten. Ik ben geweest bij intratuin, hornbach, 3 blokkers, 2 hema's, v en d, xenos, zeeman, wibra. Nergens hadden ze ze. Ik ben uiteindelijk bij het cadeauwinkeltje geweest waar ik de standaard gekocht heb. Daar hadden ze ze maar niet goedkoop: 20 voor 6 euro. Ik heb ook nog online gekeken maar aangezien wat webwinkels te laat waren met hun 5 december-leveringen, heb ik toch maar die dure kaarsjes gekocht. De belletjes moeten toch klingelen met kerst, niet waar?Misschien dat ik volgend jaar even in Duitsland ga kijken. Maar daar was ik net geweest.

Marie

Marie

20-12-2011 om 10:08

Kerstmarkt duitsland

Hallo
Twee jaar geleden nog een doos van die kaarsjes op een kerstmarkt in Duitsland gekocht, omdat ze hier ook nergens te krijgen waren.
Misschien gaat er nog iemand uit je omgeving naar een kerstmarkt en kan een doos voor je meenemen?
succes

Internet

Wij hebben dus een boom waarin echte kaarsjes branden, dus hebben ieder jaar véél kerstboomkaarsjes nodig. Dit jaar besteld via internet, ik meen dat het simpelweg "kaarsenwinkel" heet.
n@nny

Hibiscus

Hibiscus

20-12-2011 om 21:13

Deka fuin

Manda,

Ik heb ze twee jaar terug gekocht bij de Deka tuin langs de randweg. Ze hebben ze dacht ik ook in de kaarsenwinkel in de kleine houtstraat.

Hibiscus

Manda Rijn

Manda Rijn

20-12-2011 om 22:58 Topicstarter

Dank

maar de dekatuin had ze niet. Ik moet dan speciaal naar de stad (pokkenweer met peuter achterop de fiets of onmogelijk parkeren met de auto).

zo jammer dat dat goedkope tijdelijke kerstwinkeltje er nu niet is hier in de buurt, daar hadden ze ze afgelopen 3 jaar wel en goedkoop.

misschien dan maar internet want dat ding moet tenminste 1 keer draaien voor de kinderen.

Moontje

Moontje

20-12-2011 om 23:14

Huh?

echte kaarsjes in een boom? Die doe je ook aan met vuur?

Dacht dat dat alleen in sprookjes was..

Wij hadden vroeger electrische kaarsjes, dus echte kaars-steeltjes met een (gloei)lampje eraan... Zie je nergens meer.

Vorig jaar

Hadden ze tot mijn verbazing al die dingen die jullie noemen bij de Wibra. Maar ik lees dat jullie daar al geweest zijn.
Ik heb daar dat klingelding gekocht voor de prijs van € 1,- (!!!)én echte kaarsjes voor €0,50, ze hadden ook van die blikken knijpertjes waarmee ' vroeger' de echte kaarsjes de boom ingingen.
Dit jaar ben ik nog niet bij de Wibra geweest.
groeten albana

Manda Rijn

Manda Rijn

21-12-2011 om 10:32 Topicstarter

Wibra

daar ben ik nog niet geweest, maar ik denk dat de kans dat ze ze toevallig dit jaar weer hebben wel klein is.

hm, als ik ze op internet bestel betaal ik 6 euro verzendkosten, vind ik best veel. Of ik kan een voorraad voor een paar jaar inslaan, als ik 15 doosjes bestel dan betaal ik geen verzendkosten. Bah geen zin in, ik wil even 2 doosjes hebben, kosten een paar euro. Balen.

krin

krin

21-12-2011 om 16:55

Echte, brandende kaarsjes

maken een kerstboom pas echt mooi. Al is het maar omdat je ze niet zomaar aandoet (niet zoals de lichtjes, die van die boom gewoon een staande lamp maken, de hele dag), maar je er echt voor gaat zitten. Het liefst met een mooie versie van een kerstverhaal erbij, natuurlijk, en een fijn muziekje (en goede whisky, dat ook).
Ik heb altijd echte kaarsjes gehad, thuis al en zelf ook, en ben pas twee jaar terug overstag gegaan. Nu heb ik het allebei, een staande schemerlamp voor alledaags, en kaarsjes voor de echte kerstmomenten.
Natuurlijk neem je voorzorgsmaatregelen - je zet de boom niet tegen de gordijnen of vlak naast een boekenkast, en je blijft erbij. Hier staat hij bij de schuifpui, dus in geval van nood is het deur open en boom de regen in.
In al die jaren is het maar één keer gebeurd dat er een takje in de fik vloog. En dat was zo weer uit.
Maar ja, helaas zijn de kaarsjes inderdaad elk jaar weer slechter verkrijgbaar. Als ik ze al eens zie, koop ik dan ook groot in.

Margriet*

Margriet*

21-12-2011 om 21:25

Echte kaarsjes

Hebben mijn ouders altijd. Zoek een boom uit met takken die niet te dicht op elkaar staan.
Kaarsjes aan de uiteinden van de takken. Pas op dat er geen takken/kerstversiering boven hangt. Boom niet te vol met versiering. Emmer water en spons er naast en boom met veel ruimte er omheen neerzetten. Wij leerden als kinderen om heel voorzichtig te doen. Kaarsjes branden vaak als we aan tafel zaten. Stil zaten dus.
Ging altijd goed. Met beleid kan het best. (we hadden wel een ruim huis, dat scheelt)

Dille en kamille

daar lagen ze van bolsius, voor 2 euro geloof ik.

Zelf heb ik een voorraad van de tijd dat ze er bij de Hema uitgingen, zes doosjes.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-12-2011 om 23:52 Topicstarter

Lichtschuur?

argh waarom niet gewoon hier in haarlem !!!!

dit is verdorie het eerste jaar dat dat draaiende geval met baby jezus, de jongste is gek op baby jezus en zingt de hele dag "engel, engellll, baby jezus, denneboom mooi".

Wat baal ik hiervan en nu is het dus te laat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.