Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-07-2021 om 20:59
Hey allemaal,
ik ben van plan om over niet al te lange tijd te verhuizen met mijn gezinnetje en wij zijn erg benieuwd of mensen goede ideeen hebben voor nieuwe woonplekken.
Ons gezinnetje bestaat uit een dochter van anderhalf, mijn man en (en onze kat) ik. Wij zijn van plan in de nabije toekomst minstends 1 ander kind te nemen. (En hopelijk ook pleeg kinderen)
Wij zijn op zoek naar een fijne veilige kindvriendelijke woonplaats om ons kind op te laten groeien.
Onze eisen zijn dat het goed met het openbaar vervoer te berijken is maar niet te ver van het zuiden van utrecht is (waar mijn man werkt). (Liefst in de driehoek, alphen aan den rijn, wijchen, en misschien een beetje eindhoven, raar maar waar )
Ook moet het erg kindvriendelijk zijn met goede basis en iig in de buurt middelbare scholen. We zouden totaal niet in een grote stad willen wonen maar het moet wel iets van een gezellig dorpje zijn, dus niet alleen een uit de grond gestampte vinex wijk. We houden van heerlijke natuur en willen juist weg uit de randstad voor een mooie grote tuin.
Een vriend komt uit culemborg en we gaan daar binnekort kijken. Ik vind zelf wijchen prachtig maar mijn man die daar vandaan komt vind het te ver weg.
Oh ja wij zijn niet echt kerkelijk dus hopelijk is dat dan ook geen dealbreaker ^^'
Super bedankt alvast voor jullie reacties
06-07-2021 om 12:06
Is dit wat voor jullie (is een nieuw dorp in de buurt van Vianen): https://www.hoefenhaag.nl/?location=1010659&keyword=hoef%20en%20haag&gclid=CjwKCAjw_o-HBhAsEiwANqYhp_ydHH_WZ5U3nJxaLbmLPLbRj6CxH_P999rIyyBMepRfhiaWTLlCexoCNoUQAvD_BwE
06-07-2021 om 12:09
Sophia_! schreef op 05-07-2021 om 23:14:
Vlakbij Vianen zijn ze een nieuw dorp aan het bouwen, Hoef en Haag. Dat ziet er zo mooi uit daar! Geen idee of dat betaalbaar is trouwens, maar daar zou ikzelf gaan kijken als ik in die regio een huis wilde kopen.
O haha, zelfde idee 😀
Het ziet er erg mooi uit, op youtube kun je ook een impressie zien van afgelopen winter:
https://www.youtube.com/watch?v=SprlutLv-Bk&t=2sAls ik nog kleine kinderen zou hebben zou ik hier zeker voor gaan!
06-07-2021 om 12:10
Granola schreef op 06-07-2021 om 11:43:
Het Gooi en 4 ton, gaat nooit lukken. Ook in mijn regio is een huis voor 4 ton al nauwelijks meer te krijgen. Het klinkt als veel geld, maar is het niet (meer). Ik denk dat je in het oosten meer kans maakt.
Als je veel vrienden in Eindhoven hebt zitten, zou ik in die omgeving gaan kijken.
Nog altijd staan er huizen te koop van beneden de 4 ton in het gooi. Kijk maar eens op Funda, 3-3.5 ton komt veel voor, dan heb je nog ruimte om te overbieden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.