Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Joyeux

Joyeux

02-01-2012 om 20:27

Waar laat ik mijn gasplaat?

Rare titel misschien, maar ik bedoel het volgende:

Acht jaar geleden heb ik een vaatwasser gekocht, met daarboven op een losse gasplaat (zo'n vierpits gasstel). Nu lijkt het erop dat de vaatwasser stuk is. En ik wil eigenlijk geen nieuwe kopen. De vraag is nu: waar zet ik dan de gasplaat op? Want ik wil dat oude kapotte ding natuurlijk niet in de keuken laten staan.

En om nou mijn goede gasplaat weg te doen en te vervangen door een (tweedehands) gasfornuis met oven, vind ik ook weer zo ingrijpend. Ik heb een magnetron met ovenfunctie die prima werkt ...

Iemand ideeen?????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
An.

An.

02-01-2012 om 20:31

Tafeltje?

Of een los kastje (keukenhoogte) bij Ikea?

Kastje

Zoek een leuk kastje dat bij de rest van de keuken past en dat op de plaats van de vaatwasser past.
Of doe zoals mijn schoonmoeder al 12 jaar doet: promoveer de kapotte vaatwasser tot opbergruimte). Goed droog laten worden, kraan dicht en je hebt voorlopig geen hak- en breekwerk.

Dato

Dato

02-01-2012 om 21:11

Wel fornuis

als je de extra kastrol te niet nodig hebt, zou ik toch voor een fornuis met oven gaan en de magnetron lekker opruimen. Veel keukenblad maakt mij blij (krijg er zelf dit jaar 2,30 meter bij, ben ik nog blijer mee dam met de nieuwe kastjes)

Kringloop

..kijken of ze wat hebben staan dat past.
Lijkt mij wel fijn, die extra bergruimte!
Het moet ook echt stevig staan voor de veiligheid vanwege dat het anders topzwaar zou worden als er eens een grote pan op staat.

Guinevere

Guinevere

03-01-2012 om 10:13

Aanrechtblad

Je kunt een stuk aanrechtblad kopen bij de bouwmarkt. Bevestigen met echt stevig materiaal aan de belendende zaken. De kiertjes kit je dicht. Een stuk frisser en hygienischer dan een los kastje (met al de viezigheid die ertussen kan vallen). En waarschijnlijk nog goedkoper ook.

merel

merel

03-01-2012 om 14:19

Tip van dirksmama

Ik zou net als dirksmama al schrijft die vaatwasser gewoon als 'kastje' gaan gebruiken. Alles wat er aan de binnenkant zit uithalen.(de rekjes en sproeiers dus) Losse plank onderin leggen en vullen met allerhande zooi, eventueel nog een extra 'etage' in het kastje monteren.
Je kunt ook, als je het netjes wilt doen, los kastje bij ikea erbij kopen, zorgen dat de afmeting bij de rest van je keuken pas (of als je dus een keller keuken bijv. hebt, dan checken of je bij keller een lost kastje kan kopen (als dat beter past dan een ikea kastje).
Je kunt een heel los nieuw aanrechtblad kopen, of alleen het stuk op je vaatwasser. Je kan de boel met kit aan elkaar laten sluiten. En daarop zet je dan weer je kookplaat.

Industriele haken

Ik heb ooit een gasplaat op een vierkante mdf-plank gezet die ik met van die zware haken (steunen) ophing. Ideaal!!

Vic

Vic

03-01-2012 om 21:41

Out of the box

Waarom geen nieuwe vaatwasser?
En anders zou ik gaan voor een stukje aanrecht en daaronder je afvalemmer zetten. Staat die ook niet meer in de weg. Of toch een mooi fornuis en dan je bijna nieuwe oven doneren aan iemand die hem goed kan gebruiken, of verkopen op marktplaats.

Aatje77

Aatje77

04-01-2012 om 08:00

Koelkast?

misschien is het een idee om je gasplaat op zo'n tafelmodel koelkast te plaatsen. Bij mijn moeder staat het al jaren zo. Moet je natuurlijk wel zo'n koelkast hebben want als je hem extra moet gaan aanschaffen kun je net zo goed een nieuwe vaatwasser kopen

Vaak kun je zo'n koelkast wel ergens op de kop tikken. (voor niks of heel weinig). En een extra koelkast vind ik zelf wel erg fijn.

Toke

Toke

04-01-2012 om 14:07

Aangepast

Een extra vriezer, ok, valt bij mij ook in de categorie zeer luxe. maar een vaatwasser als over the top luxe? Hm, nee, zo zou ik het niet noemen. Als je met z'n tweeën bent, komt dat misschien wel zo over, maar heb je dan niet juist vaker gasten over de vloer (kinderen met aanhang, vrienden die komen eten etc)? Dan is zo'n vaatwasser toch best heel handig. Het gaat er toch om hoe je 'm gebruikt? Misschien eens zoeken naar een die niet groot is, of die je gedoseerd kunt laten draaien of zoiets. Dan combineer je de noodzaak van iets onder je gasstel met iets wat wel handig is, maar niet altijd in gebruik.

Fiorucci

Fiorucci

04-01-2012 om 15:27

Klopt

Er zijn ook kleine vaatwassers, voor maximaal 2 of 4 couverts.

mix

mix

04-01-2012 om 16:25

Of of of

je koopt/spaart voor een trio van fornuis/oven/vaatwasser.
Heb je al het genot voor de plek van 1.
voorbeeldplaatje:
http://elektra-tv-witgoed.aanbodpagina.nl/candy-trio-keramisch-fornuis-oven-en-vaatwasser

Gewoon niks doen

je gasplaat staat op een vaatwasser. Alleen doet dat apparaat het niet, maar wie stoort zich daaraan? Jij niet. Andere bewoner ook niet. Dus wat maakt het dan uit?

Tihama

Tihama

05-01-2012 om 23:53

Repareren?

"Acht jaar geleden heb ik een vaatwasser gekocht, met daarboven op een losse gasplaat (zo'n vierpits gasstel). Nu lijkt het erop dat de vaatwasser stuk is. En ik wil eigenlijk geen nieuwe kopen. De vraag is nu: waar zet ik dan de gasplaat op? Want ik wil dat oude kapotte ding natuurlijk niet in de keuken laten staan."

Een vaatwasser van 8 jaar oud waar het water in blijft staan (zoals je in je laatste posting schreef) heeft waarschijnlijk een heel simpele oorzaak: een verstopte pomp. Een vaatwasser is namelijk een erg simpel apparaat dat het na 8 jaar meestal nog niet opgeeft.

Mijn antwoord zou zijn: maak de pomp schoon en gebruik het apparaat gewoon weer.

Tihama

Valkyre

Valkyre

06-01-2012 om 00:59

Wat tihama zegt

Bij ons zaten er miniscule stukjes glas (van een wijnglas, oeps) in de pomp. Die heeft de reaparateur er met een zaklamp in de hand met een pincet uitgepeuterd (vaatwasser van 12 jaar oud). Hij draait weer als een, eh, sunnetje

groet, Valkyre

Tihama

Tihama

06-01-2012 om 13:13

Inderdaad

glas is zo'n verraderlijke. Toevallig ging onze vaatwassers vorige week zo in storing. Gelukkig heeft hij een display met foutcode. Er zat precies een halfrond stukje glas voor de pompingang. Deze vaatwasser is overigens pas 1,5 jaar oud.

Toen we in dit huis kwamen wonen, bleek de ingebouwde vaatwasser ook vol te staan met water. En te oordelen naar de geur, was dit al even zo....Volgens de vorige bewoners was het niet meer te repareren. Vaatwasser was toen ook 8 jaar oud. Na leegscheppen, pomp schoonmaken, deed hij het weer.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.