Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

09-02-2016 om 11:06

Waar koop je hypo-allergene matrashoes e.d. en krijg je dit vergoed?

Omdat zoon allergisch is voor huisstofmijt en hij hier vooral met slapen last van heeft, ben ik op zoek naar een hypo-allergene matrashoes en kussensloop. Waar koop je dit? En krijg je dit nog ergens vergoed van de verzekering? Wij zitten bij Zilveren Kruis maar kan het helemaal niet vinden.

Mailen

Ik zou de zorgverzekeraar even mailen. Waar en of er nog een vergoeding volgt. Mogelijk dat daar ook een verband tussen zit. Je krijgt een vergoeding mits aangeschaft bij die en die.

http://www.vosmedisch.nl/
Ik zie het niet staan maar hier heb ik indertijd huistofmijthoezen voor matras en kussen aangeschaft.

Allergiewinkel

Of allergieshop, ik weet niet meer precies waar ik ze kocht, maar zoiets was het. Je vindt ze zo op het net.

Ik (andere verzekering) kreeg een paar jaar geleden alles of bijna alles vergoed. Ik zou gewoon ZK ff bellen, wie weet hebben ze maar met een beperkt aantal zaken een contract. Weet je gelijk waar je ze moet kopen. Vergeet ook de dekbedhoes niet.

Elisabeth

Elisabeth

09-02-2016 om 12:26

hier

www.allergiezorg.nl

Als je intikt bij vergoedingen dan kun je je zorgverzekering, naam en geboortejaar in vullen en staat erbij wat en hoeveel je vergoedt krijgt.
Ik krijg bijvoorbeeld 50% terug, maar ik zit bij een andere zorgverzekering dan jij.

Tango

Tango

09-02-2016 om 13:18

Bedankt

Elisabeth. Dat had ik dus niet gevonden. Bij mijn eigen zorgverzekeraar kon ik het niet terugvinden, maar hier staat dus ook dat ik 50 % terug zou krijgen. Daar kan ik dus zeker iets mee. Nog wel even de matras opmeten, want er staan wel heel veel verschillende maten.

V@@s

V@@s

09-02-2016 om 16:04

mooie marketing van allergiezorg

De matrashoezen eerst meer dan twee keer zo duur aanbieden dan elders, en vervolgens beweren dat je 50 % korting krijgt omdat ze afspraken hebben met de zorgverzekeraars.

Ik zou ze elders kopen, of helemaal niet. De reden namelijk dat ze niet meer in de basisverzekering zitten is dat ze niet helpen om de klachten te verminderen.

Mijntje

Mijntje

09-02-2016 om 17:19

matras laten reinigen

Wij hebben wel eens ons matras laten reinigen. (matras cleaner meen ik). Dat was ook wel effectief.

Triva

Triva

09-02-2016 om 18:33

helpt inderdaad weinig tot niets

Sinds mijn zoon eens per dag (vaker is niet nodig) een oogdruppel per oog neemt van Livocab is alles prima te hanteren.

Elisabeth

Elisabeth

10-02-2016 om 11:21

Ooh

Helpt het niet? Hier wel voor de oudste. Een matrasbeschermer, een kussenhoes en een dekbed. Helpt bij haar wel. Maar we stofzuigen elke dag, luchten de boel en alles was ik van haar op 60 graden elke week, vaste dag, anders verslonst het

V@@s

Is dat idd bekend, dat het niet helpt? De longverpleegkundige was er nogal stellig over, en ik heb zelf nooit meer de moeite genomen eea te checken.

V@@s

V@@s

10-02-2016 om 11:48

http://link.springer.com/article/10.1007/BF03086629

De hoezen helpen wel om minder huisstofmijt te krijgen, maar reduceren gek genoeg niet de klachten. Daarom zijn ze uit het basispakket verdwenen.

V@@s

Bedankt voor de link!

Ik zie dat de hoezen idd niet helpen tegen typische astmaklachten. Mijn zoon heeft, naast astma, ook veel last van zwelling van de slijmvliezen, loopneus, verstopte neus, stokdoof worden et cetera. Dat soort klachten is niet gemeten, zie ik in de gauwigheid. Misschien is het onwaarschijnlijk dat de hoezen alleen helpen tegen juist díe klachten, dat zou kunnen. Maar aangezien ik de hoezen al heb, laat ik ze er maar om zitten

Verder gekeken

Ze worden idd niet meer standaard aangeraden, maar wel nog bij patiënten die ondanks huisstofmijtwerende maatregelen en medicatie klachten blijven houden.
Mijn zoon dus.

https://www.nhg.org/standaarden/volledig/nhg-standaard-allergische-en-niet-allergische-rhinitis#note-3

Tango

Tango

10-02-2016 om 16:04

Ik ga nog maar even wachten

Als ik het zo lees. Ik vind het inderdaad met korting ook nog behoorlijk duur. Eerst maar proberen of wat frequenter wassen van beddengoed op hogere temperatuur ook voldoende helpt. Wassen jullie dekbedden ook op 60 graden? Ik vraag me af of ze daar tegen kunnen.

Niki73

Niki73

12-02-2016 om 16:24

HEMA

Ik heb ze een paar jaar geleden bij de HEMA gekocht.

Ja hoor

Nog nooit een probleem geweest hier om dekbedden op zestig graden te wassen.
en als je daaraan twijfelt kun je een dekbed waar mogelijk ook een nachtje in de vriezer stoppen.
Mijn dochter gebruikt alleen nog een speciale hoes om haar, ook goed wasbare en hypo allergene, kussen. Ze voelt het verschil als ze op een ander kussen ligt. Het gaat dan ook overal mee naartoe.
Als ik beddegoed was hang ik dekbedden en kussens uit, maar was ook vaak kussens en dekbedden. En er staat permanent een raam open bij dochter dat we ook regelmatig wijd open zetten met het dekbed aan het voeteneind.
Je kunt de huisstofmijt wel terugdringen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.