Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fransien

Fransien

25-09-2011 om 21:17

Waar koop ik een schuine kast of bak op wieltjes

We zijn onze zolder aan het verbouwen en er kinderkamers aan het maken, en hebben nog wat 'loze' ruimte onder de schuine kant van de dakkapel. Ik herinner me dat ik ooit ergens van die opbergbakken op wieltjes voor heb gezien, kon je een hoop in kwijt, makkelijk pakbaar, en wel netjes. Maar ik kan me niet meer herinneren waar dat was en dus waar ze te koop kunnen zijn. Heeft een van jullie van die bakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

25-09-2011 om 21:37

Karwei/gamma

Karwei en Gamma hebben ze soms in de aanbieding. En vlg mij zijn er ook vetgelijkbare systemen van Cando.

Bouwmarkt

Ik zie dat soort dingen wel eens bij gamma, karwei, praxis enzo.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Puck

Puck

26-09-2011 om 09:38

Idd bouwmarkten

Wij zochten ze ook, maar geen enkele bouwmarkt heeft ze standaard in het assortiment dus het is afwachten tot er een folder komt waar ze in staan.

Fransien

Fransien

26-09-2011 om 13:49

Even een rondje fietsen vanavond

Jammer dat de bouwmarkten ze niet standaard in het assortiment hebben, we zijn nu aan het verbouwen en moeten nu de aftimmering bepalen...
Nou ja, ik ga een rondje bouwmarkten fietsen vanavond (manlief is met de auto weg, zucht).

Puck

Puck

26-09-2011 om 15:40

Fietsen?

En wil je ze dan meenemen op de fiets? Ze zijn in de doos behoorlijk groot en zwaar. Misschien handiger om de bouwmarkten eerst te bellen of ze ze op dit moment hebben? Wij hebben ze een maand of 2 geleden bij de Praxis of de Gamma gehaald.

Merel

Merel

26-09-2011 om 19:02

Maat

Bij ons kwam de maat heel ongelukkig uit, ook door een balk die daar liep. Wij hebben toen de goedkoopste keukenkastjes (met goedkoop deurtje) bij de ikea gekocht, en deze schuin afgezaagd en daar neergezet. Staat heel strak!

Puck

Puck

26-09-2011 om 19:15

Fransien

Als het je idd om de maat gaat: die kan ik wel voor je opmeten als je wilt.

Fransien

Fransien

26-09-2011 om 20:22

Maat en bakfiets

Manlief is zo vriendelijk om met auto een rondje te maken, maar ik heb een bakfiets met een flink laadvermogen.
Is de maat iedere keer dat ze er zijn gelijk? Dan zou ik het heel fijn vinden als je die wilde opmeten.
Ook een leuk idee, om de ikea keukenkastjes te verzagen, daar was ik nog niet op gekomen. Wat zijn jullie creatief.

Merel

Merel

27-09-2011 om 10:41

Nog een idee

Of je doet het zoals P beschrijft. Maar dan niet met vleugelmoertjes, maar met van die magneetsluitinkjes. Dan klik je die platen er heel makkelijk af, makkelijker dan 4 vleugelmoeren losdraaien. (ik heb op deze manier een kast die sluit, dat is een oude inbouw kast met een vervelend slot, kast ging alleen dicht door de sleutel om te draaien, maar dat ging altijd heel stroef. Nu heb ik er 2 van die magneetjes opgezet, tegen de deurpost aan de binnenzijde en ijzertjes aan de deur (die best zwaar is) maar het geheel sluit perfect en gaat zo heel makkelijk open en dicht)
Voor de zolder hebben wij dus die keukenkastjes met deurtjes omdat zoon zijn kleding daarin opbergt, dus er iedere dag gebruik van maakt.

Magneetjes hebben wij ook

wij hebben de zolder zo afgetimmerd en bv 2 panelen gewoon geschroefd en dan een paneel met een magneet sluiting. Wel onder en boven doen, dus alle hoeken, bij ons viel ie er anders als ze er tegen aan tikten uit.
De andere kant hebben we gewoon 2 scharnieren in de panelen gehangen. ( maar die moet ook veel vaker open)

Puck

Puck

27-09-2011 om 13:09

Voordeel van die bakken

De oplossingen die hier aangedragen worden om schotten te creëren hebben wij ook, maar het nadeel is dat je altijd op je knieën overal onder en achter moet kruipen. Dat heb je met die bakken niet en als het spullen zijn die je regelmatig wilt pakken dan zijn die bakken gebriuksvriendelijker. Maar voor dingen die 1x per jaar opgezocht worden (schaatsen, kerstspul, campingspul, tent, etc) staan schotten wel zo strak.

Fransien

Fransien

29-09-2011 om 20:03

Wat veel ideeen!

Ik ben ondertussen druk aan het puzzelen met alle goede ideeen hier. Gelukkig vordert de verbouwing aardig, het zijn best prima werklui, maar al dat stof, die troep en gewoon die mensen die in en uit marcheren is toch niet alles.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.