Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

waar komen toch die steek muggen vandaan?

Het is bij ons echt ook gek van te worden.

Wij worden geterroriseerd door steek muggen . We zitten allemaal onder de muggenbulten.
s Nachts weet ik hoe vaak wakker om er weer eentje dood te meppen terwijl we nu noodgedwongen met raam en deur dicht slapen en de kamer grondig geïnspecteerd hebben voordat we gingen slapen.

Gisteren heeft mijn man de bovenluikjes dicht gestopt zodat daar ook geen kiertjes meer zijn en toch heb ik er nu weer twee dood gemept.

Waar komen toch die beesten vandaan en hoe kan ik weer mug vrij slapen?

Dit weekend worden er horren gemaakt voor alle ramen. Een klamboe om je bed kan ook helpen maar ik wil die beesten gewoon uitroeien.

Kortom, wie kan mij vertellen waar ze verstopt zitten zodat ik er wat aan kan doen?

hellup!

groetjes, K. oekje

Hadewich

Hadewich

25-04-2014 om 07:54

Dat is wel heel veel!

Heb je een vijver of regenton? Of potten en gieters met water erin? Daar leggen muggen hun eitjes in en dan kun je dus veel muggen hebben. Leeggooien wat leeg kan, kan helpen. Maar dat is lastig met vijvers en bijvoorbeeld sloten en plassen...

Zoek naar stilstaand water

Ook een stapel oude banden, een stilstaand watertje vlak bij huis, water in je kruipluik of een "vergeten" emmer met water erin kan voor duizenden en duizenden muggen zorgen.

k. oekje

k. oekje

25-04-2014 om 08:07 Topicstarter

Wij hebben geen vijvers of emmers water op de eerste verdieping

Het gaat bij ons echt om de eerste verdieping. beneden hebben we er vrijwel geen last van.

Ik heb al zitten denken dat het misschien in de dakgoot zit. wat dorre bladeren, stilstaand water....

Ik probeer straks een ladder te regelen om eens een kijkje te nemen. mijn man vindt mijn theorie belachelijk. Maar het is het proberen waard, toch?

Hadewich

Hadewich

25-04-2014 om 08:33

Maar...

Muggen kunnen prima van de begane grond naar de eerste verdieping vliegen! Muggen steken vooral als het donker wordt, dus als je beneden zit en het is nog licht, dan heb je er dus niet zoveel last van.

Marie

Marie

25-04-2014 om 08:49

onder het huis

Wij hadden 1,5 jaar geleden ook zo'n last van steekmuggen. En wij hadden toen al een paar jaren voorzethorren (en dus normaal gesproken geen muggen).
Wij konden de oorzaak eerst ook niet vinden, totdat we een keertje in de meterkast moesten zijn... wolken muggen..
Toen in eerste instantie alle kiertjest en gaten in de meterkast dichtgestopt en een handdoek onder de deur en geregeld de muggen opgezogen. Het was toen winter en de muggen waren heel sloom. Dat hielp wel wat. Toen verder gezocht en het kruipluik (zit voor de meterkast) open gedaan. Nou dat hebben we geweten.... daar zaten ze dus. Toen een fles bleekwater erin leeggegooid en het kruipluik dichtgetaped. Daarna nog een paar keer de meterkast leeggezogen en nu helemaal geen last meer.
Ik zou zeggen kijk dus ook of de muggen niet in je huis zitten of onder de grond.

k. oekje

k. oekje

25-04-2014 om 13:33 Topicstarter

goede tip

wij hebben 3 kruipluiken waarvan 1 in de woonkamer.

Ook al ligt daar iets overheen, er zijn wel kiertjes in de vloer waar de buizen doorheen gaan.

we gaan naar eens een duik nemen.

bedankt voor de tip!

k. oekje

k. oekje

27-04-2014 om 00:26 Topicstarter

beneden geen last

Hallo allemaal,

Na enig onderzoek zijn wij tot de conclusie gekomen dat we beneden gelukkig echt geen steekmuggen hebben.

Mijn man heeft vandaag horren gemaakt en nu kunnen wij weer fijn met het raam open slapen.

Ik klim later wel eens op de ladder om te zien of er iets in de dakgoot ligt. Voor nu zal dit wel helpen.

bedankt voor de tips en het meedenken. erg fijn.

Groetjes, K. oekje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.