Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rana

Rana

26-10-2014 om 14:15

Waar kom jij van rond

mijn financiële situatie is veranderd en ik moet straks gaan rondkomen van 1082 euro per maand. Mijn netto huur is zeshonderd euro, en ik rijd in een klein zuinig autootje. verder heb ik geen eisen, of andere hoge kosten. Wie heeft ervaring om van dit bedrag rond te komen? in mijn eentje? is dat haalbaar?

Monique D*

Monique D*

26-10-2014 om 19:05

Wel meegemaakt

En dat is moeilijk, zeker als je ook kinderen hebt en alleenstaand bent.
Maar dit wordt enigszins gecompenseerd met de kindgebonden-, alleenstaande ouder-, de zorgtoeslag en kinderbijslag (per kwartaal) en de alimentatie van ex-man. Ik heb ook een zuinig en oud autootje. Wegenbelasting is niet een heel groot bedrag. Ik woon bijna 30 jaar in hetzelfde huis en betaal bijna de helft van de huur die jij nu betaalt (350 euro).
Verder zijn er natuurlijk ook andere kosten zoals van de energiemaatschappij, telefoonkosten en verzekeringen.

Maar jij zegt dat jouw huur 600 bedraagt. Is dat inclusief gas en electra? En heb je ook naar eventuele andere kosten gekeken? De autoverzekering en wegenbelasting? De inboedelverzekering? De jaarlijkse bedragen van reinigingsheffing en waternet? De telefoonkosten (vaste telefoon en/of abonnement mobiel)? Krijg je huurtoeslag? De maandelijkse premie van jouw ziektekostenverzekeraar? De jaarlijkse APK-keuring? En dan moet je nog rekening houden met de servicebeurt van jouw auto en eventuele onderdelen die vervangen moeten worden?

Er komt heel wat bij kijken als jouw inkomen door allerlei omstandigheden verlaagd wordt.

Monique D*

Monique D*

26-10-2014 om 20:03

Draadje ook in rubriek Werk, recht en geld

Volgens de regels van OOL mag je maar in één rubriek posten?

Ik zie dat in het rubriek Werk, recht en geld meer reacties zijn.
Daar vertel je dat je pas gescheiden bent.

Rana

Rana

26-10-2014 om 22:51

monique D*

Excuus.ik wist niet dat dit niet mocht. Klopt ,.mijn situatie is veranderd door de scheiding. Maakt dat verschil dan ?

Rana

Rana

26-10-2014 om 22:53

geen kind

Ben alleen .geen kinderbijslag .wel huurtoeslag. En huur is zonder gas water en licht. Dat is samen 110 euro.

auto eruit

en eens kijken hoe dat bevalt. Ook al is hij oud en goedkoop, fietsen kost minder.

Suze

Suze

01-11-2014 om 15:05

Draadje sluiten ivm andere draadje?

Er loopt ook Rana's draadje "Kom ik wel rond" over hetzelfde met (veel) meer reacties. Is het een idee dat iedereen daarin reageert en niet meer in dit draadje?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.