Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-02-2012 om 21:50

Waar kan ik goede kwaliteit kleding vinden?

Ik merk dat de kleding die ik koop vaak al snel uit elkaar valt. Te krap geknipte naden, gaten in de stof, stiksels die los laten, zolen die spontaan van schoenen afvallen en ga zo maar door. Ik word er een beetje moedeloos van. Schoenen van €150 moeten imho toch echt wel een jaar meegaan, een jas van ruim €200 hoort niet na twee maanden stuk te gaan.
Los van dat ik er van baal dat ik 's ochtends misgrijp, vind ik het ook ongelofelijk zonde van het geld, zonde van de tijd die het kostte om het geld te verdienen en uit te geven en zonde voor het milieu.
Man had het van de week ook: altijd koopt hij schoenen van Van Lier of van Bommel, hij koopt een ander merk en hup de zolen er af. Gewoon, zomaar. Vroegah hadden we dit niet.
Momenteel doe ik mee aan de Free Fashion Challenge maar als ik weer iets nodig heb wil ik graag iets Degelijks. Iets wat tijdloos is. Waar kan ik dergelijke kleding kopen of wat zijn goede merken?
Mijn stijl is klassiek-sportief.

Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

23-02-2012 om 08:23

Ik koop nooit duur

En over het algemeen gaat het jaren mee. Schoenen bijvoorbeeld van Scapino of Schoenenreus, één paar schoenen, één paar laarzen en daar doe ik een paar jaar mee.
Kleding haal ik meestal bij The Sting.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-02-2012 om 08:39

Ik wil het ook kunnen laten repareren

Ik vind het fijn als ik iets moois heb dat ik het kan laten repareren wanneer het nodig is. Man doet meestal 6 jaar met zijn schoenen, tot de schoenmaker er helemaal niets meer mee kan. Dat soort spullen wil ik ook voor mezelf en dan niet alleen met schoenen maar ook met kleding.
Niets mis met de scapino maar de schoenen die ik daar koop gaan echt niet lang mee. Ik denk dat ik in een heel ander type winkel/prijssegment/gebied moet zoeken dan waar ik nu alles koop.

Rosa van der Zanden

Limi

Limi

23-02-2012 om 09:49

"Ik denk dat ik in een heel ander type winkel/prijssegment/gebied moet zoeken dan waar ik nu alles koop."

Maar het is wel heel erg persoonlijk. Als bijvoorbeeld bij mij die schoenen wel lang mee gaan en bij jou niet, dan heeft de ervaring van iemand anders op ander kledinggebied misschien ook weinig zin. Je zult toch zelf die winkels moeten uitproberen. Gewoon in de winkelstraat iedere winkel eens in?

Tineke

Tineke

23-02-2012 om 10:10

Zelf maken

Goede stoffen kopen, en ruim nemen, zodat je niet op de rand hoeft te stikken (zoals bijna alle gekochte kleding). Gebruik dan ook goede kwaliteit garen, zodat deze niet wegsmelt bij strijken. En als je dat niet kunt: ga bij een couturier op bezoek.

Mijn ervaring

is dat nieuwe schoenen ook snel nieuwe zolen nodig hebben, zodra die er dan op zitten kan ik er veel langer mee doen. Ik koop meestal dure schoenen (prada, costume national, miu miu, alles nieuw op ebay uit het buitenland, lastige maat) voor mezelf en loop er dan jaren mee. Dure winterjassen koop ik al een hele tijd niet meer, meer dan 150 euro geef ik er zeker niet aan uit.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-02-2012 om 10:50

Ben geen naaiwonder

Heb van de week van een broek een loeistrakke kokerrok gemaakt. Echt erg leuk. Ik kan wel een beetje naaien maar niet zo heel goed. Maar bijvoorbeeld van die basisvestjes, kort met knoopjes (ik noem ze altijd balletvestjes) wat is daar een fijn merk in? Ik heb ze van Villa gehad, andere vestjes van Jackpot en dat deense merk maar dat was het toch ook niet helemaal.
Er moeten toch ook merken zijn waarvan je weet dat het lang mooi blijft? Ik heb bijvoorbeeld een rokje van just b., 6 jaar oud en nog steeds helemaal goed. helaas niet meer te krijgen anders had ik hem ook in andere kleuren gekocht.

Rosa van der Zanden

duurkoop

duurkoop

23-02-2012 om 11:53

ik begrijp wat je bedoelt, de meeste kleding raakt zo snel vaal en af.

ik ben daarom overgestapt naar de wat duurdere kleding, maar koop dat dan wel in de uitverkoop (50-70% korting). je merkt direct dat de stoffen soepeler, mooier zijn en ze blijven ook mooier na wassen enzo.

Ik koop het in winkels waar ik voorheen niet zo snel zou komen, wat van die 'modehuizen' met merken als Marc Cain, Corneliani, Cavaletti. Ik koop dan met name basics, zoals een mooi zwart jurkje met een bijpassend lang zwart soepel vest. witte rok, witte broek, soepel vallend lichtblauw vestje. het is even zoeken in de uitverkoop, maar zo hier en daar zit er erg mooie kleding tussen.

laatst heb ik Rivs ontdekt, ook erg mooie stoffen, veel basic kleding en niet te idioot duur. ik moet nog ff kijken hoe het blijft op langere termijn maar vooralsnog ben ik erg enthousiast. deze heb ik bijvoorbeeld, met een wit overhemd er onder
http://www.rivs.nl/rivs-basics-overslagshirt-kobalt-blauw

Cicade

Cicade

23-02-2012 om 13:38

Vestjes van hema

Ik heb erg goede ervaringen met de vestjes van Hema.
Die hebben ze eigenlijk altijd, het hele jaar door in allerlei kleuren en met leuke kleine details. De gewone basic vestjes hebben mooie knoopjes vind ik en blijven bij mij echt heel lang mooi.
Ze zijn goedkoop, dus misschien toch niet helemaal de kwaliteit die jij zoekt, maar ik ben er erg tevreden over, evenals de simpele tricot jurkjes die Hema verkoopt en eigenlijk ook de rokjes. Pfft, ik heb er eigenlijk veel te veel van, maar ik kan het niet laten om regelmatig iets daarvan te kopen.

Ik denk wel doordat ik vrij veel van dat soort spullen heb, het langer goedblijft, simpelweg doordat ik het relatief weinig draag omdat ik zoveel in de kast heb hangen. Hetzelfde vind ik gelden voor schoenen. Ik ben dol op enkellaarsjes, heb goedkope en duurdere. Maar doordat ik iets van 4 paar heb verslijten ze eigenlijk nauwelijks.

Wat ik wil zeggen is, als je de ruimte ervoor hebt, je gewoon ook vaak wat langer met kleding kunt doen als je wat ruimer in je kleding en schoenen zit.

Maar als prijs geen bezwaar is dan zou ik ook voor wat duurdere merken gaan, vaak is de kwaliteit dan toch wel beter op langere termijn. En eigenlijk vind ik het prettiger om niet al te veel kleding (ballast) te hebben, je draagt toch vaak dezelfde dingen die prettig zitten en je goed staan.

Zelf maken is ook erg leuk. Ik ben ook niet zo'n geweldige naaister, maar er kan geen duur kledingstuk op tegen de trots als je zelf iets leuks gemaakt hebt.
Leuk idee om van een broek een kokerrok te maken, daar moet je toch best een beetje handig voor zijn Rosa, goed gedaan!

Marielledoethetzelf

Marielledoethetzelf

23-02-2012 om 20:15

Voor basic shirts

heb ik goede ervaringen met Alan Red. Dat blijft mooi van kleur en vorm. De shirts sluiten ook mooi aan. De meeste t-shirts zien er al snel niet meer uit en trekken schuin, maar deze dus niet. Ik heb ik al veel kleuren gekocht en na jaren zijn ze nog niet vaal of lubberig. Ze zijn er voor mannen en vrouwen. Weet niet waar je ze kan kopen, hier koop ik ze in een plaatselijke boetiek. Haha, ik lijk wel de Alan Red vertegenwoordiger.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-02-2012 om 22:10

Blijdesteijn

In Tiel zit Blijdesteijn. Dit is een goede zaak met mooie spullen. En daar om de hoek zit de Blank, dat is iets kleiner, maar ook daar hebben ze kwaliteit. Ze vallen beide onder de "betere zaken"

Dendy

Wisse

Wisse

24-02-2012 om 00:28

Schoenen

En winkel die schoenen van goede kwaliteit verkoopt, is Zwartjes. En mocht er toch een schoen te snel kapot gaan (heb ik een keer gehad, na een half jaar, Loints), dan wordt dit probleemloos kosteloos gerepareerd. Ze verkopen dus alleen merken die die service bieden. En je zou daar ook kunnnen overleggen over wat de mogelijkheden zijn voor verzolen en reparatie. www.zwartjes.nl

Goede merken schoenen vind ik Arche, Think!, El Naturalista, Art, Camper. Van die kwaliteit en het comfort wordt ik helemaal blij Omdat ik een lastige maat heb, koop ik tegenwoordig veel via het Internet (ook buitenland), een enorme keus en vaak enorm afgeprijsd (aan het eind van het seizoen). Maar: het fijne van deze schoenen is dat ze vaak lekkere zachte verende zolen hebben, van echt rubber. Dit houdt echter wel in dat ze niet zomaar een nieuwe zool of hak van de schoenmaker kunnen krijgen. Maar ze slijten ook veel minder. (Maar voor mij geldt ook: ik heb nu zoveel schoenen dat ik veel kan afwisselen, waardoor ze minder slijten en lang mooi blijven).

Vroeger liet ik schoenen met leren zolen eindeloos verzolen en repareren. Maar ik vind die leren zolen toch minder comfortabel lopen dan de schoenen van bovenstaande merken. Trouwens, de schoenen van Think! hebben soms nog wel leren zolen.

Wisse

Wisse

24-02-2012 om 00:49

Broeken

Ik vind broeken van het merk MAC erg lang goed blijven. Ze lijken wel onverslijtbaar! Nou ja, mijn allereerste zwarte Mac-broek, die ik ontzettend veel droeg, daar is na lange tijd wel een gat in gesleten (van het fietsen).

Nou was ik wel altijd voorzichtig: fijnwasmiddel, fijnwasprogramma, niet in de droger.

Ik koop de broeken vaak afgeprijsd in de uitverkoop.

In het algemeen zijn spijkerbroeken trouwens het minst duurzaam. Deze zijn nl. al in de fabriek "voorgesleten" (stonewashed). Ik draag zelf geen spijkerbroeken maar zie bij man en kind hoe snel die zogenaamd stevige broeken kapot gaan, juist op de lichte plekken waar ze in de fabriek zijn gebleekt.

ayla

ayla

24-02-2012 om 08:08

Hier

Ik ben verzot op kledingvan no mans land, prachtige kwaliteit, niet te netjes. Wat ik ook erg leuk vind is kyra en co, iets goedkoper maar houdt zich wel mooi.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Margriet*

Margriet*

24-02-2012 om 10:41

Tja

Je man doet 6 jaar met een paar schoenen, maar hoeveel paar heeft hij er dan? Ik houd wel van afwisselen en volgens mij is dat ook beter voor je voeten.
Ik koop vaak de wat duurdere merken (laarzen toch als snel boven de 150 euro) maar ook heel vaak in de uitverkoop. Meerdere laarzen heb ik al 2/3 jaar maar ik onderhoud ze wel redelijk (ik poets eigelijk nooit). Wel wissel ik regelmatig af, dus ze worden nooit heel intensief gedragen. Qua kleding heb ik van alles, goedkoop en duur en het varieert erg. Ik heb een t-shirt van de H&M al drie jaar, prima kwaliteit. Ik heb best veel kleding maar ik houd van afgeprijsd () dus koop ik de duurdere dingen uit collecties waardoor het toch betaalbaar blijft. Duurder is meestal wel beter. Ik heb een paar basisstukken van Esprit (ze hebben een collectie die ik aardig vind, de rest minder). Ik heb nu een winterjas van Gaastra, vind ik een heel goed merk (maar ook daarvan vind ik maar een deel van de collectie leuk). Het is dus een beetje zoeken in collecties, vaak is het bij mij wel het duurdere (en mooiere stof en ontwerp) wat ik uit collecties haal. Maar ik heb niet een favoriet. Hoewel no man's land ga ik eens naar op zoek = MOOOIIII!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-02-2012 om 21:41

Twee sets

Ik draag op mijn werk en in het algemeen buiten de deur veel nettere kleding dan gewoon thuis. Omdat ik me meestal snel even omkleed als ik thuiskom, blijft mijn duurdere (nette) kleding lang goed.
Agnes B. is een mooi merk dat lang meegaat. Schoenen poetsen is ook een tip, daar blijven ze echt mooier door.

ayla

ayla

24-02-2012 om 22:12

No mans land

Is echt uitverkoop werk, vorig jaar buiten uitverkoop gekocht vanwege communie oudste maar dat doe ik normaal niet. Hier is een boutique die alles met stuks prijzen verkoopt in de uitverkoop en dat scheelt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

No mans land mooie foto's maar

Mooie foto's van no mans land, maar vind de kleding niet bijzonder. Mooi model, staat leuk op de foto, maar als de buurvrouw het aanheeft draai ik me niet om. Of zit ik nu op de verkeerde website te kijken?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-02-2012 om 23:51

Bedankt! reactie op zo'n beetje alles

Bedankt voor alle tips en met name voor de namen van merken! Ik heb ze allemaal in mijn favorieten opgeslagen. Ik kom weinig in de stad en merk dat ik wat achter begin te lopen en dingen ben vergeten. Die MAC broeken had ik vroeger, helemaal vergeten en in mijn dorp niet te krijgen. Die zijn inderdaad prettig.
Man heeft drie paar schoenen, de mijne durf ik niet te tellen . Deze zomer had ik olijfgroene klompjes van Oliver gekocht. Eindeloos gedragen en toen ging de zool stuk. Was niet meer te repareren. Kijk, dat bedoel ik met zonde, ze zaten lekker, stonden leuk en dan moet ik ze gewoon wegmikken na 1 zomer. Kwam er vandaag achter dat in mijn favo sjaal ook een onverklaarbaar gaatje zit.
Mijn kledingstijl is ook veranderd in de loop der jaren maar ik kan nog steeds niet zeggen wat exact mijn stijl is of waar ik voor val. Soms kom ik met onverwacht trendy dingen thuis maar uiteindelijk keer ik altijd terug naar een wat klassiekere stijl. Dat moet ik denk ik maar vasthouden en de trends enkel pakken in een kleurig t shirt of sjaaltje. Best moeilijk want het kan al gauw teutig worden of geforceerd hip. Zeer wankel evenwicht .
Van een broek een rok maken is niet zo moeilijk, staat op internet hoe het moet. Ik heb de rok vanaf de kontzakken flink ingenomen omdat je anders een erg vormeloos model krijgt en ik een kokerrok wil. Steeds passen en dan spelden. Was wat ziek afgelopen periode dus elke dag maar 1 naadje gedaan. Als je doorwerkt heb je het in een middagje af.

Rosa van der Zanden

Sandwich

Nog een aanvulling: Sandwich. Ik heb daar een rokje van dat ik al zeker 10 jaar heb en nog zeggen mensen: hee, nieuw rokje, leuk! Blijft echt supermooi. Het moet wel een beetje je stijl zijn; ze hebben ook erg truttige dingen.

mar

mar

27-02-2012 om 10:12

Riverwoods, peter hahn

Een van mijn favoriete merken is Riverwoods. Wel prijzig, maar blijft mooi. Ik heb daar eigenlijk alleen blouses, t-shirts en truien en vesten van.
Broeken heb ik doorgaans van Brax, die ik meestal via Peter Hahn koop. Ook Rosner broeken blijven mooi, maar die passen mij vaak wat minder goed.
Peter Hahn heeft veel duurdere merken, die doorgaans erg mooi blijven. Er zitten hele tuttige dingen tussen, maar er komen ook steeds meer wat sportievere kledingstukken.
Ik heb ook kleding van Part Two (bestaat dat nog?), blijft ook erg mooi.

Rieke

Rieke

06-03-2012 om 16:12

Net ontdekt

bij een plaatselijk boekiekje; Annette Gortz, kleding merk. Duur! Maar heel erg mooi, mooie naturel tinten, goede pasvorm echt prachtig. Ik heb een broek gepast van 250 euro, is me toch iets te duur ;(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.