Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

16-07-2014 om 16:13

Waar groot aanbod: balkon en planten?

Een beetje vreemd dilemma maar ik stel 'm toch maar.

Vandaag zou vriend met de fiets naar het werk gaan en had ik, op m'n vrije dag, gebruik van de auto. Ik heb namelijk ontzettend zin om ons balkon wat op te vrolijken met wat (eenjarige) bloemen. Na lang zoeken naar de autosleutels blijkt dat hij die meegenomen heeft! Dus dat viel in het water. En ik heb zo'n zin om van de zomer (en bloemetjes) te genieten want m'n vakantiedagen zijn ingegaan!

Nu stelde vriendin voor om in de namiddag met haar en de huurauto te gaan, als ik betaal (en zij rijdt dan). Gezellig! Dat is een uitkomst met krap tijd, zij moet op tijd terug zijn. We hebben een uur. En dat kan, als we naar 1 winkel gaan.

Nu dacht ik slim te zijn en op internet te zoeken naar het grootste zomeraanbod, wat er nu nog in de winkel ligt, maar dat is niet te vinden.
We hebben een Ranzijn, Overvecht, Intratuin, Gamma (met tuinafdeling), Praxis (met tuinafdeling) en Karwei (met tuinafdeling) in de omgeving.

Is iemand recent nog in een van deze winkels geweest en raadt een winkel aan of juist af ivm zomeraanbod?

min of meer ervaring

Ik heb in het verleden wel eens planten gekocht bij een Praxis - van die enorm goedkope acties die dan in de algemene bouwkrant worden aangekondigd (winkel zonder echte tuinafdeling), en ik koop daar dus niet meer, want de kwaliteit was bagger. Ik koop mijn eenjarigen dus liever bij een echt tuincentrum, waar het aanbod gewoonlijk ook groter is. Maar goed, ik heb dus geen ervaringen met een bouwmarkt met tuinafdeling. Alleen denk ik met mijn boerenverstand dat een tuincentrum allicht meer verstand heeft van planten dan een bouwmarkt.

Groeten,

Temet

bloemist Temet

Het kost iets meer maar ik denk dat een bloemist er meer verstand van heeft. Dat zijn vaak eenpitters met een opleiding in de bloemen. Ik heb een nichtje die dat doet. Ze verzorgd ook beplanting in opdracht bij bedrijven en instellingen.
Zo'n tuincenrum heeft meestal alleen verkoopmedewerkers rondlopen in de ruimte. Vaak ook van sociale werkplaatsen of om uit de bijstand te blijven. Niets mis mee, maar van planten weten ze niets.

Mijntje

Mijntje

16-07-2014 om 19:37

plantjesmarkt

Ik lees Overvecht en ik denk Utrecht, en als ik denk aan Utrecht en plantjes dan denk ik aan de plantjesmarkt op zaterdag op het Janskerkhof. Een walhalla (en ik heb een bakfiets, daar past veel in)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.