Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vruchtensap

ik heb met belangstelling het stukje over limonadesiroop zitten lezen.
Over wat gezonde limonadesiroop is en wat niet.
Nu is mijn vraag het volgende:
onze dochter drinkt graag flevosap, hoe gezond is dit?
Volgens mij zit er alleen appel in.
Kan iemand mij helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

15-06-2013 om 00:16

Mamagaby

Het is heel simpel: in gewone appelsap zit ook alleen maar appel .... Net als in jus d' orange allen maar sinaasappel zit enz. Dat is niet per definitie ongezond. Maar het bevat veel vruchtsuikers ( calorien ) en is slecht voor je tanden (zuur en suikers). En natuurlijk kan je beter een glas pure appelsap drinken dan een glas cola, maar meer dan 1 heeft wel nadelen. Dus buiten dat ene glaasje, de rest aan drinken suiker en zuurvrij. Overigens kun je voor je tanden om de schade te beperken het best sapjes en fris met een rietje drinken.

lennest

lennest

17-06-2013 om 18:01

Sap

Ik hoorde laatst dit verhaal: de hoeveelheid fruit die nodig is voor 1 glas sap, zou je zelf nooit in een keer opeten omdat het gewoon te veel is. Het aantal suikers dat je zo binnen krijgt is zo hoog dat je beter 1 of 2 stuks fruit kunt eten plus: het vult beter. Of het waar is? Ik denk het wel: ik heb gisteren 8 of 9 sinaasappels uitgeperst voor 3 personen met daarbij een grote banaan en een handvol aardbeien, even in de blender en we hadden een heerlijke fruitdrank. Maar ik denk niet dat we anders deze hoeveelheid fruit hadden gegeten.

bibi63

bibi63

17-06-2013 om 21:11

Nou lennest

Van 2 sinaasappels per ik 1 glas sap. Dus dat valt wel mee. Wij hebben wel een perser met ruime openingen zodat er ook veel vezels in het sap zitten. Dus ik denk in dit geval min of meer vergelijkbaar met 2 sinaasappels als je ze gewoon eet. Feit is natuurlijk wel dat citrusvruchten veel sap bevatten, dus daardoor ook relatief snel een glas gevuld. Gebruik je fruit met heel weinig sap, ja dan heb je veel nodig om een glas te vullen.
Mijn motto is dus ook: voor puur sap gebruik je sappig(citrus)fruit zodat het normale hoeveelheden zijn. Andere vruchten gebruik je bijv. om smoothy's te maken. Dan heb je bijv. een deel yoghurt en een deel fruit, maar blijft het fruit ook tot enigszins normale porties beperkt.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.