Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

25-04-2015 om 19:15

Vrijmarktprijzen voor kinderkleding?

Ik heb nog nooit kinderkleding verkocht op de vrijmarkt.

Heb nog diverse dingen tot maat 92. Wil die maar wegdoen.

Wat kan je daarvoor vragen als het "gewone" dingen zijn?

En wat als het mooiere /merkkleding is?

Tango

Tango

25-04-2015 om 20:15

Meestal

Vraag ik voor eenvoudige kledingstukken 2 euro en voor merkkleding (dat ik zelden heb overigens) of bijvoorbeeld nepleren jasjes, hele mooie jurkjes etc. 5 euro.
Je merkt al gauw als je aan de hoge kant zit al iedereen gaat afdingen. Dan kan je altijd nog in prijs zakken natuurlijk.

Moni

Moni

25-04-2015 om 20:50

Ik denk nog goedkoper

Voor eenvoudige stukken denk ik aan 1 euro per stuk. Het gaat immers om kleding voor 0-2 jarigen.
De merkkleding zou ik op een apart rek hangen en hogere prijzen geven. Heb je Marktplaats al geprobeerd voor merkkleding?

De eenvoudige stukken zou ik opvouwen in stapeltjes per maat en als je veel hebt ook verdeeld in soort.

Katniss

Katniss

25-04-2015 om 20:54

Duur

Ik heb niet zoveel kinderkleding maar wel een paar zomer- en winterjassen. Die wilde ik voor 1,50 doen, het is geen merkkleding, en dat leek me nog hoog. Zelf zou ik geen kleding op de vrijmarkt kopen, maar ik dacht eens een poging te wagen met verkoop.
Nu maar hopen dat het droog blijft.

Moni

Moni

25-04-2015 om 20:57

Jassen lijkt me wat anders

Gaat dit ook om maten voor -2 jarigen?
Een jas voor een kind tussen 3 en 12 jaar kan wel meer dan 1,50 opbrengen. Veel mensen willen een extra jas voor als de rits stuk gaat van de huidige jas of voor als kind plotseling veel groeit. 1,50 is dan wel heel weinig.
Als ze er goed uitzien, zou ik beginnen met 4 euro. Speld wel duidelijke info op de jas over maat, seizoen, etc.

Juno

Juno

25-04-2015 om 21:00

Niet zo veel

Vrijmarkt is toch wel goedkoop scoren. Voor merkkleding zou ik drie en als het heel waanzinnig is zoals een fantastische winterjas vijf euro betalen. Tshirtjes en zo een euro. Wil je er meer voor dan zou ik het op Marktplaats zetten.
Het is de bedoeling dat wij dit jaar niets gaan kopen maar wel heel veel gaan verkopen. Het wordt alleen erg koud, dat is zo jammer.

Fiorucci

Fiorucci

26-04-2015 om 11:41

Mjah

Op de vrijmarkt zou ik geen merkkleding verkopen, daar vang je niks voor, ik zou dat eerder op MP zetten.

Barvaux

Barvaux

26-04-2015 om 17:23

Yep

De mensen die iets WILLEN kopen betalen echt alleen maar bodemprijzen en waarschijnlijk niet eens voor die kleine maatjes, die heeft iedereen wel, kinderen vallen daar nog geen gaten in.

Zonde van je tijd, geld verdienen doe je niet.

Katniss

Katniss

26-04-2015 om 18:06

Nog eens gekeken

De jassen (twee keer winter-, en een zomerjas) zijn wel merkjassen. Ik ken de merken niet maar het is dus geen Hema/C&A, maat 134/140 en 152. Misschien dat ik er 3 euro voor vraag en als het na een uurtje nog niet weg is ga zakken.
Het gaat ons overigens niet om het geld verdienen. Het is een kindervrijmarkt en jongste had eerst zelf prijsjes tussen 0,20 en een euro bedacht. Dan ben je snel 'los' maar levert het natuurlijk weinig op. Aan de andere kant, als het bij elkaar 15 euro is, is het voor haar natuurlijk een vermogen (zeker voor 4 uurtjes 'werk').

Katniss

Katniss

27-04-2015 om 18:12

Verrassend

Het begon hier om 9 uur, en al om half 9 (toen we nog aan het installeren waren) kwam de eerste gegadigde die direct op de jasjes af liep. Ik vroeg er 3,50 voor en uiteindelijk heeft ze er twee voor 5 euro gekocht. Niet zoveel, maar ze lagen al klaar voor de goede doel container, dus mooi meegenomen.
Volgens mij hebben we wel wat mensen blij gemaakt. Ik had nog een kinderfietsje en skeelers die ik op Marktplaats niet kwijt raakte, nu toch voor 7,50 verkocht. Voor zo'n 18" fietsje moet je natuurlijk ook wel meer kunnen krijgen, maar zo lange adem had ik niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.