Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

30-04-2013 om 15:09

Vrijmarkt!

Het jaarlijkse vrijmarktdraadje: wat zijn jullie aanwinsten?
Ik heb een lichtblauwe retro broodrooster, prachtig ding, voor 2 euro.
Een mooie chinees-groene schaal voor een euro, twee koningsblauwe bordjes + twee delfsblauwe borden om op te hangen voor twee euro allemaal samen, en mijn triomf dit jaar: Een grote lijst met zes vlinders in prachtige kleuren: 15 euro. Joepie!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lies

Lies

30-04-2013 om 17:24

Niks

Ik kon niks vinden wat mij echt bekoorde. Pas verhuisd, een boel troep weggedaan en me heilig voorgenomen niet te veel meer in huis te halen is daar de oorzaak van.

Een rondje over de vrijmarkt slenteren vind ik wel erg leuk.

Het meest opmerkelijke item dit jaar vond ik een wc bril. In flink gebruikte staat.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-04-2013 om 17:27

Niks

Duidelijk recessie hier. Oude kleding, oude schoenen, afgekloven speelgoed, promotiespeelgoed van supermarkten.
Andere jaren veel kwaliteitsspellen, goede kinderboeken, houten speelgoed enzovoort. De plaatselijke parfumerie doet alle monsterflessen weg voor een schappelijke prijs, dit jaar kostte zo'n aangebroken fles ?35,-. Lekker een ijsje gegeten .

Rosa van der Zanden

P

P

30-04-2013 om 17:29

Hier

Twee spellen (bij hetzelfde glunderende verkopertje) en zo'n spiraalding in kleurtjes wat je de trap af kunt laten lopen voor 10 cent voor mijn jongste.

Mijn man zag zo'n koffiemolen als hier: http://www.marktplaats.nl/z/douwe-egberts-koffiemolen.html?query=douwe+egberts+koffiemolen en er leek 4,50 op het prijsje te staan. Hij zei tegen mij dat hij daar nog wel wat af ging praten Het ding bleek 45 euro te zijn! Mafkeesverkoper! Weet niets over koninginnedagprijzen!

Rafelkap

Rafelkap

30-04-2013 om 17:59

Hier

kreeg mijn zoon van 8 5 euro en kocht daarvoor 1 racebaan van 3 euro (die bleek later kapot, maar we kijken er nog naar) en 2 stapels Donald Duckjes uit de vorige eeuw van elk 1 euro. Hij mocht van mij ook een suikerspin. Ik heb verder niks gekocht, maar vindt het wel altijd weer een walhalla van spullen die ik al heb en niet nodig heb.

mix

mix

30-04-2013 om 18:05

Hier

kwam dochter thuis met een enorme Igor van pluche voor 4 euro, andere dochter een stapeltje pokemonkaartjes (geen idee waarom)voor 3 euro. Na het sorteren liggen ze nu op tafel en dat zal wel zo blijven tot ze de prullenbak ingaan.
Het meest aparte waren sommige prijzen, voor een volle map pokemonkaarten wilde de verkoper 70 euro hebben.
Het leukste vond ik de jonge kinderen waar ouders als begeleiding bijzaten.
Die blije gespannen gezichtjes en de trotse blikken van ouders vond ik onbetaalbaar!

Bloempje

Bloempje

30-04-2013 om 18:28

Hier

Ik was vroeg op de vrijmarkt en heb nog hele leuke dingen kunnen scoren.Hier viel het idd ook op dat er veel echte rommel/rotzooi op de markt stond. Gelukkig een paar hele leuke kraampjes waar zowel ik als een vriendin goede zaken hebben gedaan.
Mijn buit:
- babybad, standaard en luieremmer van Bebejou zgan voor 3,50
- wipstoeltje zgan voor 4,00
- 3 katoenen wiegdekens, 4 zeiltjes, 2 moltons, 4 hoeslakens en lakentjes voor 10 euro.
- merkwinterjas dochter 15 euro
- dolfje weerwolfje tijdschrift voor 0,25

Kortom ondanks dat het echt tegenviel hele goede zaken gedaan!

Hier

Heeft dochter magnetix gekocht, een redelijke bak voor 1,50. Zoon 1 vrachtwagentje voor 20 cent en 2 bussen voor 50 cent. Manlief voor 4,50 een fietsdrager voor op de aanhanger. En ik heb heerlijk genoten.

Pham

Monet

Monet

30-04-2013 om 18:41

En hier

met vriendin en haar zoons de kleedjesmarkt afgestruind, en gekocht: 10 stripboeken van Jan Jans en de kinderen voor 3 euro, en een zelf op te bouwen kunststof knikkerbaan (ca. 70 onderdelen incl. knikkers) voor een euro

Monet

Monet

30-04-2013 om 18:42

niet te vergeten: een rotan stoeltje in miniformaat voor de knuffel van de jongste zoon van 9

En hier

4 plantjes, door iemand zelf gekweekt uit zaadjes uit de tuin, ben benieuwd ik ga ze morgen er in zetten. Oudste dochter heeft snoepkettingen verkocht en daarmee 10 euro verdiend, wat ze niet eens op heeft gemaakt ! Het leukste vond zij de megabellenblaas met een touwtje tussen 2 stokjes (erg leuk wil ik ook een keer proberen te maken). Jongste heeft met vriendinnetje cakepops verkocht maar zelf het meeste opgegeten en ze heeft een roze poppenbuggy gekocht en nog een kartonnen koffertje gekregen van een ouder meisje.

Erg lief en vrolijk allemaal.

Ik heb zelf kleding verkocht en een paar uur gezeten, erg gezellig.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

30-04-2013 om 19:18

En hier

ook niet veel:
voor zoon een carspuzzel en cars autootje voor elk 1 euro.
voor dochter 2 puzzels voor samen 1 euro.
Voor zoon kregen we daar nog een puzzel bij aangeboden van 4,9, 12, 16 stukjes, maar dat hebben we afgeslagen aangezien zoon die puzzels al lang niet meer maakt.

Was wel gezellig om even over de rommelmarkt te slenteren, kids vonden het heel gezellig.

Sneeuwitje

Yta Chalne

Yta Chalne

30-04-2013 om 19:43

Lezen

Zoon van zeven heeft een doosje lego (4 euro) gekocht, twee Donald Duck stripboeken en negen leesboeken (samen 5 euro). Waaronder een paar delen van de Griezelbus (Paul van Loon). Hij zit nu op de wc te lezen (favoriete plek

Hier - en vraag voor manda

Hier voor zoon 3 boeken (2 van Van Loon en 1 van Dahl) voor in totaal 2,50, voor mezelf "Het zijn net mensen" van Joris Luyendijk dat ik nog steeds eens wilde lezen en nu voor een euro heb gekocht. Beide kinderen hebben een soort knuffel (de een een Teletubbie en de ander een karakter uit een computerspelletje) en verder hebben ze nog wat losse plastic zut uit een grabbelton.

Wij hadden kinderkleding en een partijtje nieuwe schoenen (via-via) in de verkoop en het schoot niet erg op. P heeft op dit forum ooit eens opgemerkt dat je je op Koninginnedag rijk koopt maar niet rijk verkoopt en dat klopt als een bus. Als de kinderen volgend jaar zelf hun troep willen slijten (ik begin nu vast met duimen) dan mogen ze en dan wil ik er ook nog wel even naast gaan zitten, ik ga er zelf echter geen moeite meer voor doen en breng voortaan afgedankte kleding rechtstreeks naar het goede doel. Ik kan meer winst behalen door de vrijmarkt af te struinen op zoek naar goedkope kinderboeken.

En dat brengt me bij mijn vraag, Manda: liep het bij jou nog? En als ik zo bot mag zijn: wat leverde het op? Ik dacht dat de kinderkleding wel aardig zou lopen maar hoewel ik 50 cent per stuk en 5 voor 2 euro vroeg bleef veruit het meeste liggen, kennelijk had niemand kinderen in de juiste maat. Maar jij hebt ongetwijfeld betere spullen. Of zet jij het merkspul op Marktplaats en verkoop je de rest op een dag als vandaag?

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

30-04-2013 om 20:06

En hier

Een grote doos Polly pocket spul, met auto en huis, voor 3,50. Twee ijshockeysticks en een puck voor 0,50. Een lelijke Lego-kloon legerhelicopter voor 1,-. Twee ninja-go poppetjes met tollen voor 1,-. Een nieuwe doos magnetix voor 3,-.

mijk

mijk

30-04-2013 om 20:37

Een eenwieler

En een eenpersoonstrampoline allebei in goede staat. twee heel blije kinderen. zelf helemaal niks..... Was ook voor het eerst.. Oh ook nog 2 gameboyspelletjes....Altijd leuk om te vinden!

typen op mijn i-pad is lastig!p

Tango

Tango

30-04-2013 om 21:15

Goed verkocht

Hier hebben we vooral goed verkocht op de vrijmarkt. Dacht dat het dit jaar minder zou zijn maar het ging prima. Voor 55 euro aan kinderspeelgoed e.d. verkocht.
Zelf heb ik niets gekocht, zag ook echt niets bijzonders. Dochter kocht een handtas van 1 euro en een hitkrant, ook 1 euro. Zoon een zak met 42 voetbalpoppetjes (volgens mij een spaaractie van AH uit 2008 o.i.d.). Hij is er helemaal blij mee. Oh ja en nog een knuppel met een bal waar meteen buiten mee gespeeld werd. Kortom een zeer geslaagde dag.

sinas

sinas

30-04-2013 om 22:10

Niks

kinderen liepen te mopperen dat het dit jaar wel een erg hoog kinderachtig geheel was wat verkocht werd. Of ze worden te oud . Vond er ook weinig bijzonders bij dit jaar. Zelf niet gaan zitten, heb vooral veel van de troonswisseling gekeken, tussendoor dan even naar de vrijmarkt.

Temet

ik heb al maanden niets op marktplaats gezet, behalve een afgetaaid caviahok wat maar niemand wil hebben

Dus ik heb afgelopen week eens alle kasten doorgespit en alles wat er nog ok uit zag aan een kledingrek in de straat hier om de hoek uitgestald. Overal prijskaartjes aan en ik heb voor 65 euro verkocht en ik zou nog 20 euro van een buurvrouw krijgen voor een jurk (er hing ook wat kleding van mijzelf bij) maar dat wil ik niet hebben.

Een superschattig herfstjasje van mandarijntje voor 12 + 3d setje van het zelfde merk voor 15, was direct weg door een mevrouw die het merk herkende en erg blij reageerde. Verder nog wat andere kledingstukken dus. Ik had ook wat nieuwe dingen met kaartjes er nog aan te koop, dat liep dan weer helemaal niet, was te duur denk ik. er was ook een moeder (met dure kinderkledingsmaak) die hier elk jaar een paar honderd euro verkoopt, die heeft vaste klanten die vroeg in de ochtend haar al zoeken (!).

Tink

Tink

30-04-2013 om 23:57

Niets gekocht

Maar wel een hoop verkocht, o.a. kinderkleding, schoentjes en speelgoed. Sta er soms wel van te kijken wat mensen willen betalen, zowel naar de positieve als naar de negatieve kant. Zeg je 1 euro voor een paar nog prima schoentjes, willen ze er nog de helft af. Maar ja, ik moest het kwijt, dus wat doe je . Daar tegenover iemand die dan € 7,50 biedt voor een jasje dat schoon en heel is maar wel een aantal jaren oud, tja
De kinderen hebben op hun manier ook goed geboerd, met o.a. een grabbelton (die van 11) en tekeningen maken voor 20 cent (die van 5, ze deed aardig zaken, haha!). Helemaal trots op hun zelfverdiende geld in de spaarpot!

Limi

Limi

01-05-2013 om 08:26

Verkocht

Het blijft vreemd wat er als eerste weggaat. Mijn man had laatst een lelijk shirt gewonnen in een tombola en dat ook in de doos gedaan. Ik dacht dat gaat mee terug, maar dat was als eerste verkocht. Ik bleef erg lang zitten met een Fisher Price vormenstoof en leuke houten autopuzzels, terwijl andere houten puzzels op MP binnen een dag heel veel reacties opleverden. En net toen ik dacht ik gooi dat badeendje straks in de prullenbak, wilden mensen het hebben. Hele kleine kinderschoentjes gingen ook eigenlijk wel goed, ik heb nog maar 2 paar over van de 8. Omdat alles tussen de 0.10 en 2.00 was, hebben we in totaal maar zo'n 30 euro verdiend.
Ik heb de gammele wandelwagen gratis weggedaan. Daar had ik alles op vervoerd, maar ik had nog niet uitgestald of er waren al twee mannen geïnteresseerd. Mooi opknapproject voor deze mannen vandaag. Ze waren er blij mee in ieder geval. Maar ik kon niet weg totdat ik verkocht had tot een hoeveelheid die ik zelf terug kon dragen
Wel jammer dat mensen zelfs op 20 cent nog willen afdingen. Ik had wel mooie schoentjes waarmee ik tot 2 uur voor sluitingstijd wachtte op de gek die wél 10 euro wilde betalen en daar vond ik het wel een beetje logisch dat ze wilden afdingen, maar bij 20 cent? Idioot. (En de schoentjes heb ik uiteindelijk een half uur voor ik wegging verkocht aan Chinese expats voor 5 euro, maar ik zou best nog wel iets voor ze gezakt willen hebben omdat ze niet metéén 1 euro begonnen te roepen.)

Best leuke aankopen

Even zien: Een gloednieuwe zomer blouse voor man (nog in de verpakking)voor 5 euro, een shirt voor jongste (0,50 cent) en een topje/shirt voor oudste (1 euro) voor mezelf een vrolijk gestreept vest (2 euro). Voor man een busje deo en afthershave (restverkoop bij drogist) voor 3 euro. O en de beste aankoop: 2 kussenhoesjes voor om de kussens op de bank in precies de kleur die ik al tijden zocht! Voor 2,50 per stuk (ook restverkoop).
En 4 boeken voor mezelf en 1 voor jongste (allemaal voor 1 euro p.st.) Die bewaar ik voor op vakantie.
En een heleboel geld uitgegeven aan muziekantjes, dat is ons vaste ritueel als we vrijmarkten bezoeken
groeten albana

toja

toja

01-05-2013 om 11:27

Playmobil

Heb zelf niets gekocht, maar dochter wel. Die is erg blij met de ambulance en motorbroeders van playmobil voor 8 euro, boeken van de olijke tweeling en nog 3 andere. Zoon is blij met lego creationary spel voor maar 3 euro (nog zo goed als nieuw!) en een yoshiknuffel!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Zooi maar wel gezellig

Ik vond er dit jaar echt veel rotzooi bijzitten. Heb eigenlijk weinig gescoord. Zomerjas voor zoon (3 euro). Verder nog een vetplantje voor 0,60 cent met een gratis plantje erbij voor als je een getal raadde onder de tien. Bij ieder antwoord riep de verkoper 'Dat is inderdaad een getal onder de tien!' en kreeg je het plantje gratis mee. Dat vond ik wel humor
Het leukste vond ik een kraampje waar studenten van het conservatorium (dacht ik) muziekles aanboden voor 0,50 cent.
n@nny

zebra

zebra

01-05-2013 om 11:34

Een aantal dingen gekocht

zoals een shirt van Tommy Hilfinger voor 1 euro en een overhemd van We voor 5 euro, beiden voor mijn zoon. Verder 2 ovenwanten voor samen 50 cent, kunststof (ontbijt)bord voor 1 euro, redelijk wat bestek voor 2 euro.

Manda

Ik begin het te snappen. Jij hebt twee dingen die ik niet heb. Ten eerste merkkleding, en ten tweede publiek dat die merken herkent en bereid is ervoor te betalen. Het eerste heb ik niet (want te gierig; het enkele merkstuk dat hier rondslingerd is 2ehands of komt uit een Indonesische outlet) en ik denk het tweede ook niet - ik woon in een relatief arme buurt en nu draagt men daar ook wel merkkleding, maar dan vooral Nickelson geloof ik

Groeten,

Temet

Veel verkocht, niks gekocht

Veel verkocht: mijn zoon 17,00 aan eigen speelgoed verkocht + gitaar gespeeld, mijn andere zoon 5,0 aan eigen speelgoed en ik 94 euro aan vooral dvd's. Topfilms voor 1 euro, dat gaat echt heel hard.
Maar niks gekocht dus. Mijn zoon alleen 5 lego-bionicles samen voor 3 euro.

Weinig

Drie CD's en een DVD voor 3 euro.
Dochter wees mij op een plushe pinguïn en terwijl ik zei dat ik geen pinguïn hoefde kreeg ze hem gratis van de verkoopster.
Een plushe octopusje, heel schattig, maar ik vond 50 cent vrij duur voor een knuffeltje dat je een paar jaar terug gratis kreeg bij de Emté, maar goed, haar geld.
Verder nog wat prulletjes, alles bij elkaar voor een paar euro denk ik.
Floddertje voor 50 cent
Zoon zag een houten hellebaard waar hij wel interesse in had, maar het bleek een setje met een een schild en ze vroegen er 10 euro voor. Het schild wilde hij niet en 10 euro voor alleen de hellebaard vond ik veel te duur. Ik was niet de enige die dat vond, een andere jongen had ook interesse, maar had net zo'n vervelende moeder als mijn zoon

Hier

heel vroeg naar een rijke buurt getogen.
5 paar schoenen voor de kinderen gekocht : vans voor 1.50, nike air max 3.50, sorel laarzen 5 (mocht niet afdingen en die vent was een kllier maar vooruit), 2 paar crocs voor 4,40.

En 1 jurk van Gsus voor mezelf, voor 5 euro en hij staat echt netjes. Verder niets, niks voor mij naar na tig verhuizingen ben ik minder dol op troep. Ik had ook weinig tijd want gezin wachtte thuis.

Met onze kids is het slecht struinen dus daar hield t op, maar hier is echt veel te vinden volgens mij..

Zelf op een rustig plekje wat duplo objekten verkocht, expres lekker goedkoop, dat is de lol van koninginnedag toch?! De zgan all star gympjes voor 2.50 bleven dan weer staan, raar?!

Oja de kinderen nog allebei 1 autootje van 20 cent en een legoboot-ondestukje voor 3 euro.

Iig vond ik het heel leuk!

Biene M.

Biene M.

04-05-2013 om 11:42

Vertigo

Ik ben heel benieuwd in welke buurt jij was!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.