Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vriezer ontdooien

Hevige sneeuwval, extreme kou in aantocht......

Lekker binnenblijven. En om dan toch wat te doen te hebben: Vanavond kan de vriezer uit. Alles buiten zetten, het is er koud genoeg. Hoef je niet je vriezer leeg te eten.

Groet,

Miriam Lavell

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

07-12-2012 om 13:40

Net gedaan

Hier hebben we eerst de diepvries grotendeels leeggegeten en dinsdag laten ontdooien. Gisteren weer boodschappen gedaan en gevuld met van alles en nog wat zodat wij ingesneeuwd kunnen raken
Nu kun je ook je vloerkleed in de sneeuw leggen.

Vic

Vic

07-12-2012 om 13:49

Ga ik doen

Bedankt voor de reminder, maar ik was het eerlijk waar al van plan Mijn minivriesvakje is aan alle kanten minstens een centimeter beijsd, dus het levert me ook gelijk extra vriesruimte op. Hopelijk komt de keuken niet blank te staan door mijn schoonmaakactie.

M Lavell

M Lavell

07-12-2012 om 14:06 Topicstarter

Kleden/wol

Ja, dank, die kleden. Goed idee. Dat was ik nou weer vergeten.
Morgen maar. Schijnt zonnig te worden dan.
Groet,
Miriam Lavell

In de planning

Wij hebben een grote vriezer en die waren we de afgelopen periode al aan het leegeten met het oog op het tamelijk noodzakelijke ontdooien (we moeten steeds harder aan die laden trekken).

Was net van plan het dit weekend te doen. Achteraf bezien had mijn moeder haar koelbox niet hoeven uitlenen voor het bewaren van de nog overgebleven etenswaren, want inderdaad, die hadden we gewoon achterin de tuin kunnen zetten ...

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2012 om 17:59

Opeten

Eten de katten en ratten dan niet alles op?

Tsja de koelkast en vriezer, die moeten inderdaad nodig weer eens worden ontdooid en schoongemaakt hier.

Bah

M Lavell

M Lavell

07-12-2012 om 18:37 Topicstarter

Emmer

Ik stop het in een emmer met deksel.
Overigens is dat misschien toch wat overdreven. Bevroren voedsel is al verpakt en ruikt niet zo sterk. Maar toch, voor de zekerheid.
Groet,
Miriam Lavell

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-12-2012 om 21:35

Deurmatten

De droogloopmatten worden ook schoon in de sneeuw ben ik vanmiddag achtergekomen. Die dingen zijn erg vies heb ik gemerkt.

An

An

08-12-2012 om 11:25

Aantal dingen waren

ontdooid vanmorgen! Bij jullie ook? meteen toen ik het berichtje van Miriam las de vriezer leeggehaald. In een krat buiten. Heerlijk schone vriezer nu, maar een aantal dingen (ijsjes, deegwaar) waren al flink ontdooid. Hoe kan dat nu?? Het vriest hier 6 graden.

Groet, An

waarschijnlijk is min 6 graden net te weinig voor ijsjes,een vriezer is toch minstens min 20 graden.

amk

amk

08-12-2012 om 12:31

Bij huis

als je de krat niet midden in de tuin hebt gezet klopt het wel. Het huis straalt enorm veel warmte uit, dat zit gewoon in de stenen opgeslagen. Kan zeker wel een graad of 10 schelen op max een cm of 10.
Ook is de grond nog niet echt koud.

Hoe werkt dat? matten in de sneeuw?

Vanmorgen hebben mijn droogloopmatten 3 uur in de sneeuw gelegen.d.w.z. onderste boven op de sneeuwlaag in mijn tuin.
De sneeuwlaag is echter nog spierwit,betekend dit dat mijn matten niet vuil waren? of heb ik iets verkeerd gedaan?

Vic

Vic

08-12-2012 om 15:51

Matten

Ik vrees dat als ik mijn matten nu in de sneeuw ga leggen, ze nooit meer schoon worden. Het veranderde hier binnen een uur in een vieze blubberlaag. Alleen op de daken ligt nog witte sneeuw, maar dat is zo'n gedoe met je matjes.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-12-2012 om 12:19

Schone matten

Wij hebben een jonge hond in huis die in zijn jonge puptijd wel eens buiten niet haalde en dan een plasje op de mat deed. Die zijn er nu uit. Jullie mat was vast niet zo vies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.