Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

15-05-2011 om 22:56

Vriezer of magnetron?

Die titel staat wel een beetje vreemd, maar het is wel waar ik tussen twijfel. Ik heb een heel kleine keuken waarin ik niet beide kwijt kan. Op mijn tafelmodel koelkast met héél klein vriezertje, staat nu de magnetron. Die gebruik ik ongeveer 1x per week, vooral om eens een boterham te ontdooien. Dan is hij eigenlijk wel onmisbaar Maar ik mis ook vreselijk een beetje normale vriesruimte. In mijn vriezer passen twee halve broodjes en een zak ovenfrites. In de zomer moeten de kinderen dus naar de snackbar voor een ijsje (kassa!).
Nu had ik het plan om in plaats van de magnetron een (mini) vriezer op mijn koelkastje te zetten. Is dat een verstandig plan? Of kan ik beter de magnetron houden, en dan een tafelmodel vrieskast op zolder of op de waskamer zetten? Heeft iemand zo'n klein vriezertje (ik heb er een gezien van 50x50x50)? Werkt dat een beetje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2011 om 23:29

Als het vriezertje

zo mini is kan de magnetron daar dan niet toch niet weer bovenop?

+ Brunette +

+ Brunette +

16-05-2011 om 00:53

Kies voor vries!

Boterhammen ontdooien doe ik meestal zonder magnetron, gewoon tien minuten van tevoren uit de vriezer halen. Als je geld genoeg hebt kun je ook een grotere koelkast kopen en daar de magnetron bovenop zetten. Heb dat ook weleens gedaan. Je kunt trouwens ook de magnetron in de waskamer zetten als je die zo weinig gebruikt.

Vriezer zeker tafelmodel nemen

..die is namelijk gunstiger voor je energierekening. Gunstigere verhouding buitenkant-binnenkant. Het assortiment mini-vriezers is klein en voor een paar tientjes meer heb je een A-type tafelmodel.
Wij hebben deze exercitie een half jaar geleden uitgevoerd voor mijn vader die zoals je misschien wel weet zijn vrouw/huisfactotum/kok kwijtraakte. Gewoon een tafelvriezer bleek de beste oplossing. Dat ie wat verder weg staat weegt ruimschoots op tegen de voordelen.

Oh en ik zou wat vaker magnetronpopcorn halen. Dan heb je tenminste baat bij je magnetron

maan.

maan.

16-05-2011 om 11:18

Vriezer

Als je elders ruimte hebt voor een vriezer zou ik dat ding zeker niet in die kleine keuken plaatsen!

Dan kun je ook je magnetron in de keuken laten staan (voor die ene boterham? ik had dat ding allang weggeflikkerd.. oftewel dat heb ik een paar jaar geleden dus ook gedaan).

Ik zou niet zonder vriezer kunnen, voornamelijk vanwege het brood. Geen zin om elke dag naar de bakker te gaan. En losse ijsjes in de vriezer ik vind het ideaal.

Vic

Vic

16-05-2011 om 11:33

De meeste stemmen gaan dus naar een tafelmodel vriezer. Hmmm dat had ik niet verwacht, dus daar moet ik even over nadenken. Ik ben ook een beetje bang dat dat ding straks op zolder stroom staat te vreten, terwijl er drie ijsjes en een pakje bladerdeeg in liggen. Ik doe nu al een jaar met dat kleine vriesvakje, en dat gaat redelijk. Heb ook al een jaar geen diepvriespizza of bladerdeeg meer in huis gehad, tenzij ik het diezelfde dag opmaak En stel dat ik straks eten ga invriezen, dan kan ik die magnetron eigenlijk al niet meer missen. Sowieso kan ik hem niet weg doen, want het staat me tegen om iets weg te gooien wat het nog prima doet. En wie koopt er nou een 7 jaar oude magnetron van een C-merk op Marktplaats?
Dan volgt dilemma 2. Ik heb nu op zolder de droger staan. Voor die droger heb ik speciaal een extra stopcontact (en groep) laten maken in de badkamer. Daar zou hij op de wasmachine kunnen staan (zo'n ring heb ik al in huis). Op de wasmachine liggen nu 'dingetjes', die op zich best weg zouden kunnen maar ik ben een beetje bang dat het zo vol wordt met twee apparaten op elkaar. Eigenlijk zou ik nu dus de droger toch naar de badkamer moeten doen, anders komen er teveel apparaten op de zolderelectragroep.
Wat vinden jullie van een wasmachine/droger op elkaar in een kleine badkamer van 2,4 x 1,7 m.?

Droger niet verplaatsen

Vic, je droger trekt heel veel stroom gedurende korte tijd. Je vriezer daarentegen trekt heel weinig stroom gedurende lange tijd. Dat bijt elkaar dus niet.

Sterker nog, als je maar 1 stopcontact hebt kun je rustig de vriezer eruit trekken zolang je aan het drogen bent. Werkt vooral goed als je 1. een A-label vriezer koopt en hem 2. erg volstopt. Dan kan hij echt een hele tijd zonder stroom.

Overigens hoef je van ons geen vriezer te kopen als je hem niet nodig hebt! Wij adviseerden jou op je oorspronkelijke vraag naar de keus tussen een klein vriezertje en een normale.

Ik ken de situatie, wij hebben ook geen drie vriezerladen. Bij de nieuwe koelkast hebben we een kleiner vriesvak gekozen ten faveure van meer koelruimte. Nu staan er dus telkens 2 planken koelvak leeg.. grr... daar heb ik ooit nog een draadje over gehad, over die keus. Achteraf had ik dus meer vries en minder koel kunnen doen. Maar, wat jij ook al zegt, aan meer vries wen je. Dus als je het niet nodig hebt, dan zou ik het zeker niet doen.

Kortom: koop een tafelmodel of koop er geen, maar niet zo'n kleintje. Die heeft te veel buitenkant ten opzichte van de binnenkant.

Hmm

zo te lezen mis je een grote vriezer vreselijk een beetje en als je als advies krijgt om dan maar een grotere vriezer ergens neer te zetten baal je eigelijk van die uitkomst.

Ik zou gewoon alles zo laten als het nu is

Het voordeel van geen ijsjes in huis hebben is dat je geen ijsjes in huis hebt en ze dus blij zijn als ze een keertje een ijsje buiten mogen halen. Bovendien heb je ook al ovenfriet in huis, dus ze mogen niet klagen

Vic

Vic

16-05-2011 om 14:01

Net

Eigenlijk moet er toch iets veranderen. Dit is niet ideaal. Ik heb net een kwart brood uit de vriezer moeten halen omdat anders de nieuwe zak ovenfrites niet paste (er lag nog een halve). Ik had ook nog een pakje vleesblokjes in satehsaus en die heb ik er echt tussen moeten proppen. Vreselijk frustrerend! Dat brood gaat dus niet meer op want ik had ook al bolletjes gekocht (nodig, want die blijven buiten de vriezer wel eetbaar, en anders red ik het niet tot donderdag). En het gebrek aan ijsjes in de zomer is dus best wel lastig. Dan komen ze met vriendinnetjes, en dan ben ik dus ineens 6 euro kwijt voor ijsjes. Daar heb je 20 ijsjes uit de supermarkt voor.
Ik ga eens dubben over de droger op de badkamer. Heb tenslotte ook flink wat geld uitgegeven voor het extra stopcontact.
Hoeveel duurder is zo'n minivriezer t.o.v. een tafelmodel? Er is overigens wel weinig keuze, ik heb er mmaar 1 gezien met een deur i.p.v. klep.

Maar

kan je niet een minivriezer op je koelkast zetten en daarop die magnetron ? Of anders kijken of je die magnetron kwijt kan in een keukenkastje of met een beugel oid aan de muur in je keuken die magnetron doen als het anders te hoog wordt ? en heb je toevallig een schuur, dan kan je misschien daar de vriezer in kwijt.

ik zou anders een grote koel/vries combi kopen (1 apparaat) en dan die magnetron ergens in de keuken doen, op het aanrecht oid.

Vic

Vic

16-05-2011 om 14:26

Past niet

Je moet eens op de thee komen, Manda. Dan kun je ook zien hoe klein, en onhandig ingedeeld, mijn mini-keukentje is. Vorig jaar heb ik bewust een tafelmodel koelkast gekocht, omdat anders de magnetron niet paste (daarboven hangt een kastje). Ik heb al een kastje opgeofferd voor een vaatwasser, dus nog een kast opofferen gaat niet lukken qua bergruimte.
De bedoeling is dat ik binnen een paar jaar een andere keuken ga kopen. Dan nog even flink doorsparen (dit jaar moet de buitenboel geschilderd, dus dat hakt er ook in).

Kijk zoiets

http://www.bcc.nl/product/indesit-baaan10

hij is 150 hoog, met 2 vriesladen en dan kan je makkelijk nog bij je magnetron.

Oh aha

nou dan moet je niets doen en wachten totdat je het geld hebt voor die nieuwe keuken lijkt mij, zo is ook maar zonde. Of wel (een 2e hands) vriezertje kopen voor die ijsjes en dan ergens in huis kijken waar het past.

oh buiten schilderen, man het is allemaal zo duur !

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-05-2011 om 14:53

Geld besparen

Ik zou toch die grote vriezer doen, en evt de magnetron eruit. Dan kan je meer brood tegelijk inslaan en je kan voor een paar keer tegelijk koken. Dat scheelt tijd en geld. Als je het eten dan 's ochtends uit de vriezer haalt, is het 's avonds ontdooit.

Thee

ik ben altijd in voor thee.

Primavera

Primavera

17-05-2011 om 10:11

Magntron en tafelmodel vriezer

Ik zou noch zonder fantsoenlijk vriesgedeelte noch zonder magnetron kunnen.
Flink wat vriesruimte is handig voor ijsjes, vlees wat je zo in kan kopen op het moment dat het in de aanbieding is, hele grote zak friet wat op die manier veel goedkoper is en een aantal groenten voor tegen het einde van de week als de verse op zijn.
De magnetron wordt veel gebruikt om te ontdooien omdat ik vaak pas laat besluit wat we gaan eten. Ik moet er niet aan denken dat ik eerst 10 minuten bezig moet zijn met het ontdooien van brood in dezelfde tijd bak je in die magnetron een eenvoudige hartige taart. Brood in de vriezer hebben we trouwens sinds de broodbakmachine niet meer (maar die dingen nemen helemaal veel ruimte in).
In ons vorige huis had ik een heel klein keukentje, maar wel een grotere eetruimte ernaast waar de tafel stond. Toen heb ik de grote ijskast en magnetron gewoon daar neer gezet, omdat het onmogelijk was om die bij het kookgedeelte te proppen.
Groeten Primavera

Primavera

Primavera

17-05-2011 om 16:29

Crisp functie

Pelle, ik heb crisp functie op mijn ongeveer 14 jaar oude magnetron zitten, daarmee kan hij ook bakken bij de magnetronfunctie. Ik vergeet steeds dat andere magnetrons dat niet altijd hebben. Verde gewoon hartige taarten gemaakt met zo'n kant-en-klare rol bladerdeeg of brisé-rol zijn in zo'n 10 minuten wel gaar. De laatste taart was een tomaat-tonijn-mais taart, maar een klassieke spinazietaart is ongeveer net zo snel.
Ontdooien doe ik natuurlijk met de ontdooiknop Gewicht (ongeveer) en soort etenswaren die je erin stopt invoeren en de tijd beslist hij helemaal uit zich zelf.
't was een erg goede koop, ik hoop dat hij het nog eventjes uithoudt.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.