Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

28-10-2013 om 09:45

Vriendenboekje voor een jongen

Hallo,

De vragen in de enkele jongensvriendenboekje (en voor meiden ook, trouwens) die ik wel eens bij de Ako of boekhandel gevonden heb, zijn standaard en saai. En op internet krijg vaak geen kijkje in de inhoud van de boekjes. Jammer!

Voor zoon ben ik namelijk op zoek naar een vriendenboekje. Ik heb er een paar onder ogen gehad waar weinig tot nauwelijks ruimte was om iets te tekenen of iets anders kwijt te kunnen dan antwoorden op vragen waar je woont, je telefoonnummer etc. Wat uiterlijk van het boekje betreft is zoon niet moeilijk, daarin is wel iets te vinden.

Maar wat is inhoudelijk nu een aardig boekje met wat tekenruimte en wat aardige vragen? Zoon is 8.

-Ava

amk

amk

28-10-2013 om 10:41

oei

8 zeg je, bij ons op school worden er dan al geen vriendenboekjes meer geruild. Dat is typisch iets voor groep 1 en 2.

Maar als je iets anders dan anders wilt kun je het natuurlijk ook zelf maken. En dan als foto-album afdrukken.

nee

Ook hier nooit meer vriendenboekjes gezien na groep 1 en 2. Vraagt je zoon er zelf om?

Charis

Charis

28-10-2013 om 10:58

Een hele leuke

vond ik het vriendenboekje van Capt'n Sharky. Voor elke bijdrage zijn vier bladzijden ingeruimd, waarvan twee zijn bedoeld voor een eigen tekening en een foto. Ook de vragen zijn grappig en minder standaard dan je meestal ziet.

http://www.verwende-apen.nl/webshop/kinderboeken_1948/sharky_vriendenboekje_/

charis

Maar is dat niet veel te kinderachtig voor een 8 jarige?!

Ava

Ava

28-10-2013 om 11:24

hier wel

Hier rouleren de vriendenboekjes nog volop in groep 4! En zoon vraagt er ook zelf om. Er zijn ook vriendenboekjes te krijgen voor 10 en ouder. Of die populair zijn, weet ik niet. Bedankt voor de reacties. Hou me aanbevolen voor meer.

Charis

Charis

28-10-2013 om 11:27

Jippox

Op de school van mijn kinderen ken ik vriendenboekjes ook alleen uit groep 1/2 en soms 3. Maar niet alle scholen en alle kinderen zijn hetzelfde, zoals uit Ava's reactie blijkt.

jeetje

Ken het fenomeen nog niet, maar ik vind het wel veel leuker bij achtjarigen dan bij kleuters. Dan zitten die ouders (zullen de moeders wel weer zijn) het toch allemaal in te vullen! Die poesiealbums kalkten wij destijds ook zelf vol (tip tap top, de datum heeft een hoedje op). Nou ja, ik heb er nog niks van gehoord dus mogelijk doet men er op onze school gewoon helemaal niet aan, in geen enkele groep.

Groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

31-10-2013 om 19:34

Hier ook hoor

Hier gingen ze inderdaad juist rond als de kinderen zelf konden schrijven. In groep 6 nog wel.

Mover

Mover

01-11-2013 om 06:39

Speciale website voor

mijnvriendjesenvriendinnetjesboekje.nl
Kan je ook nog zelf de inhoud van de vragen samenstellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.