Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilma

Wilma

14-04-2011 om 14:42

Vraagje over vloeibare groene zeep

Is dat hetzelfde als allesreiniger van tegenwoordig ??

Ik heb nl luis op mijn stamroosje en nu wil ik eerst proberen met een huismiddel, nl spiritus, vloeibare groene zeep en water en dat op de plant spuiten. Is niet duur, redelijk milieuvriendelijk denk ik en dus het proberen waard.

Maar nu heeft ons kleine Plusje geen vloeibare groene zeep. Is allesreiniger hetzelfde, iemand enig idee?

Of een andere tip voor m'n stamroosje om 'm luisvrij te krijgen ??

Bedankt alvast !

Groetjes,
Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neee

allesreiniger is helemaal geen vloeibare groene zeep. Chemici onder ons weten vast wat exact de verschillen zijn, maar ik zou de plant er niet aan wagen.

Fiorucci

Fiorucci

14-04-2011 om 14:49

Wilma

Gewoon sproeien met een flinke straal kan ook helpen.
Er is ook een allesreiniger groene zeep, hebben ze die niet?

Tijgeroog

Tijgeroog

14-04-2011 om 16:22

Alternatief

Ik ken het recept met afwasmiddel ipv groene zeep.

amk

amk

14-04-2011 om 20:35

Zeep

er moet een zeepachtig iets in. Afwasmiddel is daar geschikter voor als allesreiniger. Allesreiniger is vaak net iets agressiever als afwasmiddel.

Wilma

Wilma

15-04-2011 om 16:35

Ik kan aan de slag

Met een flinke straal gaat niet lukken, het stamroosje staat bij de voordeur en dan wordt 't zo'n geknoei met de tuinslang door het huis enzo.

Ik ga afwasmiddel gebruiken met spiritus en water, zou dat wat worden ? Ben een beetje huiverig voor scheikundige reacties ...

Ik wil/moet het roosje ook nog snoeien, dus dat doe ik niet voor ik die kriebelbeestjes eraf heb.

Ik ga 't proberen, jullie horen van me, bedankt !!

Groetjes,
Wilma

Gaat goed!

Wilma, ik ben ook niet zo van de scheikunde, maar ik weet uit ervaring dat water, spiritus en afwasmiddel heel goed als Eerste Hulp bij Luis dienen. Het helpt niet altijd afdoende, maar vaak wel.
Pas wel op met felle zon, dan kan het spul erin branden. Meestal spuit ik voor de zekerheid 's avonds of zo.
Succes! n@nny

Fiorucci

Fiorucci

15-04-2011 om 22:10

Klopt

Je kunt het beste sproeien op een bewolkte dag, en niet in de avond. En wel snoeien, dan ben je juist al veel beestjes kwijt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.