Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vraagje over tabouleh aan margje

Ik heb vandaag tabouleh gemaakt volgens het recept van Loethe Olthuis dat Margje een tijdje terug eens heeft gepost. De tabouleh staat nu in de koelkast te 'garen', en ik was eigenlijk benieuwd of de hoeveelheid olijfolie in het recept (150 ml op 250 g ongare couscous) wel klopt.

Het leek me namelijk zo veel! Ik had een kom olijfolie waar ergens nog wat couscous in zat. Uiteindelijk heb ik dus het hele pak erin gedaan (in totaal 500 g couscous). Nou ja, ik zal morgen wel merken of het is goed gegaan, ik was alleen even benieuwd. De smaak was in ieder geval al goed.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heet dan wel geen margje

Maar maak ontzettend vaak tabouleh (vanavond weer!). Het kan kloppen dat er veel olijfolie in tabouleh gaat. De couscouskorrels absorberen namelijk heel veel. Ik weet eigenlijk nooit hoeveel olijfolie ik er in doe. Ik begin met water op de couscous te gieten tot ie net onder staat. Dan gaat er een flinke scheut olijfolie bij en alle andere ingredienten. Al snel zie je dat de korrels opzwellen. Naar believen doe ik er dan nog meer olijfolie bij. Proef morgen eerst maar eens, of geef anders een kannetje met olijfolie erbij aan tafel.

Dorry

margje van dijk

margje van dijk

22-04-2011 om 21:28

Het klopt wel. De couscous absorbeert dat. Het is dus ook geen 'magere' salade of zo. Maar wel ontzettend lekker! Ik hoop dat het met jouw dubbele hoeveelheid couscous ook nog goed komt, maar ach, zo precies zal het heus niet komen.

Eet smakelijk!

Margje

ChrisH

ChrisH

23-04-2011 om 13:18 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt Dorry en Margje voor jullie reactie. Ik heb de salade zojuist nog eens omgehusseld en geproefd en de couscouskorrels zijn inmiddels genoeg geweld om eetbaar te zijn De smaak is heerlijk, dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Wij gaan 'm eten voor de picknicklunch morgen op eerste Paasdag. Iedereen hele fijne Paasdagen gewenst!

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.