Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

20-01-2012 om 16:05

Vraagje over stracotto de heer

Ik heb hier ooit het recept van Margje voor Stracotto de Heer bewaard (http://tinyurl.com/7xt5k7g) en vandaag ben ik er eindelijk aan begonnen. Hij staat nu net in de oven en ik vroeg me eigenlijk af of ik de deksel op de pan moest doen of niet. Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

20-01-2012 om 16:17

Best wel spoed dus

Want hij staat al in de oven.

Ik zeg...

...deksel erop!

Ingrid (die eigenlijk altijd suddert op het fornuis, maar ook zeker weten met deksel. Zou niet weten wat zonder deksel in de oven voor goeds kan opleveren... Hooguit een uitgedroogd bovenlaagje als je niet erg regelmatig roert, of sputters tegen je oveninterieur. Wil je allebei NIET lijkt me)

Ik weet het zeker

deksel erop!

Eet smakelijk alvast, echt heerlijk. Vorig weekend hebben wij er weer van gesmikkeld.

groetjes van Purk

Primavera

Primavera

20-01-2012 om 17:07

Deksel erop

Ken het recept niet, maar zonder deksel droogt het vast te snel uit

Tijgeroog

Tijgeroog

20-01-2012 om 17:44

Bedankt!

Bedankt voor de snelle reacties. De deksel zit er inmiddels al weer anderhalf uur op, maar door een paar kinderen die geschminkt wilden worden duurde mijn reactie nog iets langer.

margje van dijk

margje van dijk

21-01-2012 om 20:11

En?

Deksel erop, inderdaad! Doe ik tenminste wel altijd.

En, hoe smaakte hij? Was je tevreden? Ik vind hem altijd goddelijk

Margje

Tijgeroog

Tijgeroog

21-01-2012 om 20:42

Ik weet het nog niet

Het werd vanavond een broodje voor ons en kleffe frietjes voor de kinderen, want we besloten vanmiddag spontaan om even naar de Efteling te gaan, en hebben daar gegeten.
Dat was een goede keus, 13 keer in de 8baan gezeten, en meer, maar de stracotto bewaren we dus maar voor morgen. Geen probleem, het ruikt hierbinnen ondertussen wel heerlijk.
(en Margje, denkend aan een draadje een paar jaar terug: ja, ik had een boek in m'n rugzak zitten. Vandaag niet gelezen, afgelopen zomer heb ik wel veel gelezen op de Efteling)

Tijgeroog

Tijgeroog

22-01-2012 om 19:06

Goed nieuws

1. Het was heerlijk!
2. We kunnen er morgen nog een keer van eten.

Puck

Puck

22-01-2012 om 21:29

Geinspireerd

Ik ga 'm binnenkort ook een keer proberen. We hebben onlangs een vleespakket gekocht bij een zeeuwse boer en dat is goddeijk vlees.

Ook een vraag

Ik heb het recept overgeschreven maar bij "volgende dag" staat nog 2 uur laten sudderen. In de oven neem ik aan? Op 120 graden of 160 graden?

Tijgeroog

Tijgeroog

23-01-2012 om 12:44

Op het fornuis?

Ik heb 'm de 2e dag gewoon op het fornuis gezet.

Peperoncino

De stracotto was echt heel, heel, heel erg lekker. Ik eet geen vlees (niet uit overtuiging maar omdat ik het niet lekker vind), maar dit kon ik niet laten liggen.

Maar waar vind ik peperoncino toch in de C1000? Ik heb gezocht en gevraagd maar de pubers daar keken me wat glazig aan, had ik kunnen verwachten natuurlijk, en zelf kon ik het niet vinden.

Savon

Peperoncini (meervoud) zijn gewoon gedroogde kleine spaanse pepertjes. Of de supermarkt ze heeft weet ik niet (ik koop ze zelf bij een toko en met een zak doe ik een eeuwigheid), maar het kan zijn dat ze niet peperoncini/o heten maar 'gedroogde pepertjes' of 'rawit'

Maar goed, gedroogde pepertjes dus, klein, ze zijn zo;n 1-1,5 cm lang.

Groeten,

Temet

De toko dus

die hebben we niet in het dorp. Ik ga het op mijn grote-stad-boodschappenlijstje schrijven!

ishtar

ishtar

30-01-2012 om 12:32

En met chilipoeder

lukt het ook.

O kijk

chilipoeder heb ik wel in huis. Nu hoef ik het voorlopig ook niet meer te maken hoor, want de vriezer zit vol. Alleen middelste zoon en ik hebben het gegeten. Man weigert uien te eten, oudste zoon eet geen draadjesvlees en jongste wilde hetzelfde eten als papa en oudste. We kunnen er nog 5 keer van eten!

margje van dijk

margje van dijk

31-01-2012 om 10:35

Leuk savon (en tijgeroog)

... dat het zo goed smaakte.

Ja, lekker he? Ik vind het ook goddelijk.

Margje

Savon...rare vraag....

WAAROM heb je die stracotto in hemelsnaam gemaakt??

Je man eet geen uien
Jij eet geen vlees
Oudste eet geen draadjesvlees
Jongste eet alleen wat papa en oudste eten.

Okee, jij bent overstag gegaan, en hebt ervan meegegeten, en dat maakte 2 out of 5 als ik goed reken. Maar had je dan van te voren besloten dat je deze keer wel aan het vlees ging? Of had je die hele pan eigenlijk exclusief voor je middelste kind gekookt??

Ingrid (gewoon nieuwsgierig)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-01-2012 om 16:07

Haha ingridt

Dat vroeg ik me nou ook al af

Haha ingridt

Ja, als je het zo bekijkt dan is het wel raar eigenlijk. Ik weet hoe gek middelste is op draadjesvlees en zo nu en dan maak ik een flinke pan voor hem alleen en die vries ik per portie in. Eet de rest bijvoorbeeld rookworst, waar hij van gruwt, dan krijgt hij zijn eigen portie draadjesvlees of hachee, daar eet ik ook wel eens wat van mee overigens. Nu had ik al zoveel enthousiaste verhalen gelezen over die stracotto dat ik het gewoon eens wilde proberen. Wel in overleg met middelste overigens, als hij ook maar enigszins bedenkelijk had gekeken dan was ik er niet aan begonnen, maar het leek hem heel erg lekker.

Kortom, gewoon nieuwsgierig en altijd op zoek naar nieuwe recepten. Dit was overigens wel een uitzondering hoor, normaal haak ik af bij meer dan 7 ingrediënten!

Wow savon!

Je bent een fantastische moeder. Ik kan niet anders zeggen. Ik maak ook een paar keer per jaar chili con carne terwijl ik eigenlij de enig ben die dat erg lekker vindt. Maar dan heeft de rest vd familie pech, ze eten gewoon mee. Ik piep ook niet al te hard als ik voor de kinderen worteltjes met puree en vissticks maak...

Ingrid

Nou ingrid

Ik ga natuurlijk jouw posting onder de neus van mijn puberzoon schuiven, dat snap je wel, haha! Die vindt mij op kookgebied misschien wel een redelijke moeder maar op andere vlakken denkt hij daar heel anders over.

Ik heb altijd gezegd dat ze één ding mogen kiezen wat ze niet hoeven te eten, maar in de praktijk ben ik niet zo moeilijk geloof ik (op dit gebied dan....).

Oudste vindt champignons niet lekker maar die ga ik dus nergens uitvissen. Meestal snij ik ze zo klein dat hij er geeneens erg in heeft geloof ik. En draadjesvlees dus, touwen noemt hij het al vanaf kleins af aan. Hij is gek op macaroni met ham en kaas en ketchup. Soms kookt hij en dan krijgen we dat voorgeschoteld. Dat vind ik dus echt niks, maar goed, die paar keer per jaar eten we dapper mee.

Middelste gruwt dus van rookworst en een hard kaaskorstje uit de oven, prima schep ik toch vanaf onder dat laagje op. Hij krijgt dus draadjesvlees en voor hem koop ik speciaal kerstomaatjes die hij helemaal alleen op mag eten.

Jongste is makkelijk, zij vindt het meeste prima eigenlijk (vooral zuurkool met stoofpeertjes!).

Man is eigenlijk het meest lastig, al vindt hij natuurlijk zelf van niet. Geen ui, geen prei, geen bloemkool, geen krootjes. Ik doe dus gewoon een ui ergens door, maar als wij hutspot eten krijgt hij een pizza (voor het predikaat goede echtgenote moet ik natuurlijk apart voor hem koken ). Eten we bloemkool dan eet hij maar gewoon mee hoor, kwestie van het goede voorbeeld geven.

En ik, ik ben eigenlijk het meest lastig, ik eet liever gewoon 3 keer per dag brood. Maar goed, ik kook braaf 6 keer per week, soms zelfs van die enge kippenpoten. Alleen vis, dat komt echt niet in huis, vis is voor zeehonden, dat gaan ze maar ergens anders eten.

Helaas heb ik nu waarschijnlijk het beeld van ik als goede moeder direct om zeep geholpen.....

margje van dijk

margje van dijk

01-02-2012 om 14:01

Hij staat hier in de oven

Wel heel fijn als iemand zo je eigen ooit geposte draadje weer even opfrist. Ik heb de stracotto vandaag ook in de oven staan. Het is er helemaal het weer voor

Ik moet erg om je lachen, Savon. Wel leuk hoe je het aanpakt! En je man weet niet wat hij mist, dat hij die stracotto niet geproefd heeft! Wat een sukkel!

Mijn oudste is ook niet dol op stoofvlees, de andere twee wel. Als ik nog een restje van gisteren heb krijgt hij dat, en anders moet hij toch gewoon een beetje mee eten.

Wat ze hier niet lusten (de kinderen) is champignons. Geen van drieeen. Dat vind ik wel heel jammer. Soms maak ik speciaal wat champignons voor man en mij als bijgerecht, maar meestal kook ik toch maar champignonloos.

En ovenschotels zijn ze hier niet dol op (behalve lasagna, gelukkig). Vooral ovenschotels met Franse kaas niet. Dus hier geen blue stilton of gorgonzola, waar ik zelf echt likkebaardend van zou smullen. Onbegrijpelijk. Als kaas op een plankje prikken ze het nog net weg, maar lekker vinden ze het niet.

Zelf lust ik uiteraard alles. Behalve een paar dingen, maar dat weet ik echt niet meer, hoor.

Overigens is vis wel heel erg geliefd hier. We proberen het toch wel elke week een keer te eten.

Margje

costa

costa

07-02-2012 om 19:54

Toevallig

lees ik net dit draadje. De titel van de eerste posting maakte me nieuwsgierig haha. Lijkt me heerlijk, ik ga het zeker proberen! Manlief doe ik er denk ik wel een plezier mee, de kinderen weet ik niet. Ze houden wel van draadjesvlees maar met "al die dingen" (zoals ze dat zo fijntjes zullen zeggen)erin...? Ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.