Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vraagje over pakketpost( pelle?)

ik heb hier een pakketje onder de tien kilo.
Ik heb nog 6 postzegel nummer 2( waarde 1,08 euro) en 1 poastzegel no 1 ( waarde 0,54 euro).
Een pakket versturen kost € 6,75.
Mag ik deze postzegels daarvoor gebruiken of moet ik een pakketzegel kopen a €6,75 ?
Op de tntr site vind ik geen info

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wester

wester

06-01-2013 om 21:29

Mag, maar...

Als er maar genoeg zegels op zitten maakt het niet uit of het gewone zegels zijn of een pakketzegel.

Maar waarom zou je? Je kan niet precies op €6,75 uitkomen, dus je betaalt teveel, en je moet toch naar het postkantoor, want hij kan niet door de brievenbus.

P

P

07-01-2013 om 06:34

Yep

Ik vermoed dat je je zegels wil opmaken want ik kan ook geen andere reden verzinnen. Je moet het pakketje toch afgeven!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-01-2013 om 09:37

Beter is dan

Je 6 nr. 2 zegels op het pakket plakken en dan op het postkantoor de rest bijbetalen om het kloppend te maken. Of doen ze daar ook niet meer aan bij "de post"?

Ik neem ten minste aan dat die nr. 1 zegel echt nog wel een keertje op komt.

notje

notje

07-01-2013 om 10:35

Ja hoor

Dat kan,je moet toch naar het postkantoor en kunt dan laten bijfrankeren.Je betaald het restbedrag en krijgt een verzendbewijs.

sus-anne

sus-anne

07-01-2013 om 12:32 Topicstarter

Zegels opmaken

Dat is inderdaad de bedoeling,ik heb nog behoorlijk veel zegels in huis ( heb altijd grote voorraad vanwege marktplaatsverkopen),dus ik dacht die zegels gebruik ik gewoon,maar ik wist niet of dat mocht.
Bedankt voor de tips.

P

P

07-01-2013 om 18:38

Maar sus-anne

Die postzegels met een 1 of 2 blijven nu 'eeuwig' bruikbaar dus opmaken heeft weinig zin.

Verder Ginny: het is maar zelden dat ze losse postzegels verkopen, je moet dan vaak weer een setje van 10 kopen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-01-2013 om 19:11

Weet ik p

Maar ik weet dat je vroeger ook voor een soort frankeerstrook kon betalen. Weet niet of dat nog steeds kan, vandaar de slag om de arm.

En verder levert een velletje van 10 van 3ct, zo die ook nog bestaan, ook minder verlies op.

P

P

08-01-2013 om 07:11

Maar

Je hoeft helemaal niet meer bij te plakken....

Postzegels twee jaar geleden gekocht

Eind 2010 heb ik een rol van 200 postzegels gekocht. Allemaal 1-tjes. Die waren toen 44 cent. Nu is het geloof ik 54 cent. Ik gebruik niet zoveel postzegels dus ik heb nu nog ruim tweederde over. Is toch winst

Misschien heeft Suzanne ook zoiets?

Chris

Dit verbaast mij

Want mij werd op het postkantoor verteld dat ik absoluut een pakketzegel moest gebruiken. Ik had er al genoeg postzegels opgeplakt maar het ging eroverheen! Vond het erg raar. Het is wel een jaar of 2 geleden, misschien zijn dingen veranderd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.