Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lees ik het goed

lees ik het goed

04-09-2012 om 22:53

Vraagje Metrokaart in New York

Ik ga binnenkort naar NewYork voor een weekje. (ik arriveer op een woensdag en vertrek een week later op woensdag) Ik kom aan met het vliegtuig om iets van 16.00 uur. Diezelfde avond wil ik eigenlijk ergens heen met de metro. Nu kan je een metrokaart kopen voor 7 dagen. (ik wil hem natuurlijk gebruiken t/m de woensdag dat ik weer naar huis ga)
Nu staat er bij de info over het aanschafffen van zo'n week-kaart (7 days card) dat ie geldig is van: "Geldig tot middernacht 7 dagen na de dag waarop het kaartje voor het eerst is gebruikt.". (dat is dan toch eigenlijk 8 dagen?) Het zou mij goed uitkomen, want dan kan ik woensdagavond meteen in de automaat een 7 days card kopen, en die gebruiken tot en met de dag dat ik wegga). Dat lees ik toch goed zo??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

04-09-2012 om 23:31

Yes.

Je koopt het kaartje op woensdag. 1 dag daarna is donderdag, 2 dagen daarna is vrijdag, 3 dagen zaterdag, 4 zondag, 5 maandag, 6 dinsdag, 7 woensdag. Volgens mij klopt het en het is ook een eerlijk systeem. Stel dat je een kaartje koopt op woensdagavond, dan moet het toch minstens geldig zijn tot de volgende woensdagnamiddag? Wat staat er in de originele Engelse tekst?

Lees ik het goed

Lees ik het goed

05-09-2012 om 00:01

Oh jee

Hier staat het weer anders. De eerste tekst had ik van een nederlandstalige site; deze van een andere pagina: http://gonyc.about.com/od/gettingaround1/a/metrocards.htm en daar staat : 7-Day Unlimited Ride MetroCards are $29 and are good until midnight on the 7th day.

En dat eerste tekstje stond hier; http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/steden/58969-metrocard-kaartje-van-de-metro-subway-en-bus-van-new-york.html

He, zie je nou, nu weet ik het niet meer... ik kan op de site van de metrocard zelf niets vinden over hoe het nou precies zit: http://www.mta.info/metrocard/

Weet iemand het toevallig? Anders probeer ik het tegen die tijd wel bij de loketjes te vragen, of ik koop een los kaartje dan maar.

Jij bofkont!

Ik was vorige maand een paar dagen in New York en lijd nu aan een soort heimwee/rouw/liefdesverdriet, zo gaaf vond ik het er en zo graag zou ik er meteen weer heen willen. En jij gaat een hele week!

Ik zou de woensdag van aankomst een los metrokaartje kopen, dat kost 2,5 dollar. De rest van de tijd kan je dan met die zevendaagse kaart doen. Vlieg je op JFK? Dan kan je de Airtrain nemen vanaf de gate. Die is gratis totaan het station. Daar stap je over en betaal je 5 dollar en brengt hij je naar een metrostation in Queens (Jamaica geloof ik). Vanaf daar kan je met een los kaartje van 2,50 rechtstreeks naar het centrum, of waar dan ook.

Heel veel plezier gewenst!

skik

+ Brunette +

+ Brunette +

05-09-2012 om 16:20

Wat ik zou doen.

Gewoon die kaart meteen kopen, of je nou je eerste of je laatste dag een apart kaartje moet kopen maakt niet uit. En als je geluk hebt, hoeft dat dus niet. Eenmaal in NY vraag je het gewoon aan een loketmedewerker of conducteur. Ook in VVV-kantoren zullen ze het wel weten.

Lees ik het goed

Lees ik het goed

05-09-2012 om 23:45

Brunette + skik

Nou, dat losse kaartje, daar kan je maar een ritje voor doen. Dan kan ik beter de eerste avond een los kaartje kopen, en de laatste dag (dat is een hele dag) blijven rondreizen.

@ Skik, jaaa leuk hé, we zijn er al eens eerder geweest en vonden het toen ook al zo leuk. We vliegen op JFK, de eerste keer hadden we voor de kinderen als verassing een stretch-limo gehuurd, zo gaaf om daarmee de stad in te reizen! (en de prijs was ook nog niet eens zó achterlijk duur € 125,- (dat kon er dan ook nog wel bij
Dit keer zit er een transfer naar het hotel bij in, dus we worden gewoon, lekker makkelijk, gebracht.

Lees ik het goed

Ah, laat als je terug bent even weten hoe je het gehad hebt en wat je allemaal hebt gedaan?

Sinds ik terug ben kijk ik elke dag even op www.facebook.com/humansofnewyork, word ik blij van.

Veel plezier!

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.