Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mix

mix

19-12-2011 om 11:30

Vraagje gordijnen

net bij dochter op kamer nieuwe gordijnen die nog moeten uitzakken. Nu zei ene man: open laten, uitzakken kan paar weken duren. Deze man zat nog niet koud in de auto toen zijn collega met de laatste spullen naar beneden kwam en deze zei: gordijnen sluiten ivm het uithangen, kan soms met 24 uur al gebeurd zijn, soms een dag of 3.

Oke, met deze mensen schiet ik dus niks op. Ze moeten nog zeker 2 a 3 cm zakken, hoe doe ik dat het beste? Open of dicht?(effen gordijnen met in de breedte stiknaadjes als werkje)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

19-12-2011 om 11:37

Geen idee

Geen idee wat het beste is, maar zou het veel uitmaken? Ik zou ze gewoon gaan gebruiken, daar zijn ze toch voor en dan zie je vanzelf wel hoelang het duurt voro ze uitgehangen zijn.

mix

mix

19-12-2011 om 11:55 Topicstarter

Ik heb geen idee

ik kreeg termen om me heen van belangrijk voor plooi, blinde zoom, zijband en had geen idee waarover hij het had. Normaal gesproken vraag ik dat wel, maar aangezien ik 2 adviezen kreeg dacht ik: tja ik wil het wel goed doen voor die paar honderd euro en aan hen heb ik dus niks haha Google werd ik wel wat wijzer over de termen maar kan ik zo snel niet vinden of ze nou open of dicht moeten.

Rosase

Rosase

19-12-2011 om 12:07

Ik zou

Allebei doen: 's nachts dicht en overdag open. Dan zit je altijd goed

Moet er niet aan denken

om de komende 3 weken verplicht met de gordijnen dicht te gaan zitten overdag. Mijn keuze zou zo gemaakt zijn; gordijnen overdag open en 's avonds en 's nachts dicht.

mix

mix

19-12-2011 om 12:20 Topicstarter

Oke

3 dames zeggen gewoon gebruiken (t is op de zolderslaapkamer dus dat is niet zo'n ramp als ze perse dicht moeten) dus dat ga ik dan doen, bedankt

Moontje

Moontje

19-12-2011 om 12:35

Misschien een gek idee hoor

Maar waarom hang je er niet even wat aan? Voor het zakken. Van die tafelkleedgewichtjes tegen het wegwaaien ofzo? (je weet wel,die dingen voor je kleedje als je in de tuin zit) Die heb ik, met kleine knijpertjes (maar ja, misschien maak je dan wel rare vormpjes in de zoom hoor)

Zakken?

Nou heb ik toch al heel wat gordijnen gekocht en zelf gemaakt in mijn leven maar ik heb echt nog nooit gehoord dat ze nog 2 tot 3 cm kunnen uitzakken. Als ze wat gekreukt zijn zakken de kreukels eruit (als je mazzel hebt), maar ze kunnen toch nooit zoveel langer worden?

mix

mix

19-12-2011 om 16:13 Topicstarter

Savon/moontje

savon ik hoop van wel haha anders zijn ze te kort(vind ik). Heb ze bij een bedrijf besteld die zelf zijn komen inmeten. Ze hangen nu echt zo'n 2 cm boven de vensterbank, apart gezicht. Dakkapel loopt (uiteraaaard, het zal eens goed gaan)1 cm schuin en ik vond het al zo goed dat die man dat zag en zei er rekening mee te houden bij de maten van de gordijnen. Nou, morgen nog maar eens kijken

moontje al moet ik er zelf aan gaan hangen, zakken zullen ze dus elke tip is welkom hoor

Uitzakken

Raar verhaal dat uitzakken. Maar ik begrijp dat het gewicht van het gordijn zelf voor het uitzakken moet zorgen. In dat geval maakt het niks uit of het gordijn open of dicht zit: het gewicht dat het gordijn 'uitrekt' blijft hetzelfde!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Mix

Van wat voor materiaal zijn de gordijnen?

Het laatste gordijn dat ik (bij de Hema) besteld heb, heb ik zelf opgemeten. Was voor de voordeur, gevoerd velours. Meten heb ik gedaan vanaf het plafond en dan tot 2 cm boven de grond. Bij het bestellen in de winkel vroegen ze speciaal of ik die 2 cm er al afgehaald had. Blijkbaar is dat de standaard. Nu vind ik het wel een verschil of het zoals bij mij gaat om de voordeur of op een vensterbank. Bij de voordeur maken die 2 cm niet uit, ik wil ze ook niet echt op de mat hebben liggen natuurlijk.

Ik hoop voor jou dat ze echt nog die 2 cm uitzakken hoor!

Rafelkap

Rafelkap

20-12-2011 om 07:20

Bovenkant?

Even meedenken, als je een ander ophangsysteem kiest past het misschien wel? Eerder zou ik aan de bovenkant iets improviseren (extra onzichtbare strook), mocht het gordijn niet spontaan langer groeien.

Merel

Merel

20-12-2011 om 09:11

Als ze niet zakken

Nou...als ze niet zakken zou ik gewoon het bedrijf weer bellen die ze ingemeten en gemaakt heeft en om nieuwe, wel passende vragen. Dat is het voordeel als je dat laat doen, dan heb je garantie. (je moet er immers vanuit kunnen gaan dat ze goed opmeten,dat is hun werk)

Tihama

Tihama

20-12-2011 om 10:31

Raar

2 cm uitzakken bij gordijnen die amper 150 cm lang zijn? Ik vind het een raar verhaal. Ik krijg het vermoeden dat deze tips gegeven zijn, omdat ze al zagen dat er iets mis was. Door tegenstrijdige adviezen kunnen ze dan later beweren dat jij het advies niet goed hebt opgevolgd waardoor ze niet genoeg zijn uitgezakt.

Tihama

Jetske

Jetske

20-12-2011 om 12:59

Vind het ook raar

Ik heb toch al zeer regelmatig nieuwe gordijnen gekocht, van verschillende materialen, en nog nooit heb ik gehoord dat ze een paar centimeter moesten uithangen!
Jetske

mix

mix

20-12-2011 om 15:01 Topicstarter

Hahaha precies

ik geloof er ook niet in. Ik snap ook niet (ik was helaas niet bij de aankoop, anders had ik voor zo'n kort stuk nooit een stevige stof(met verduistering) genomen) dat ze er een vlinderplooi in hebben gezet zodat alles nog eens opbolt en de hele vensterbank gevuld is.
Enfin, ik ga eens precies opmeten hoever ze boven de vensterbank hangen (1.44 cm lang) en dan de heren eens bellen. Want, tenzij ik Tarzan ga spelen, zie ik die gordijnen niet zakken.
Ik kan de gordijnen niet vinden op de site, ik weet wel hoe de stof genoemd wordt: cave dim out en de kleur is grijs en de winkel is roobol

mix

mix

20-12-2011 om 15:19 Topicstarter

Oke, gebeld

gemeten, er zit geen strakke zoom in, dus niet geperst, daardoor is er nogal wat verschil. Van 2.5 tot 4 cm hangt ie boven de vensterbank.
Hoofdkantoor gebeld en begonnen met de vraag hoeveel cm dat moest zijn. 1 cm dus.
Afgesproken dat zij het in de order zet dat ik heb gebeld dat ik ontevreden ben. Verder wacht ik tot na de feestdagen af, in overleg, want het kan 1 cm zakken. Ook verteld van een vlinderplooi die wat onzinnig overkomt, wat ze beaamde, enkele plooi was beter geweest.
Als het in januari niet is gezakt (gordijnen moeten open om de plooien er goed in te krijgen...ach...)dan bel ik opnieuw en mogen ze de boel er af komen halen en meteen een enkele plooi van maken. Echt, t is gewoon een studie

Beetje o.t.

Is inderdaad een hele studie, gordijnen. Ik wilde ze ooit zelf maken en typte in google: gordijnen naaien. Dan krijg je toch een hoop totaal onverwachte rare hits!! (dacht een stuk minder naïef te zijn).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mix

mix

21-12-2011 om 11:48 Topicstarter

Triple ot

hilarisch hahahaha dat had ik een keer toen ik enkel een plaatje van een kitten nodig had, maar niet op het woord kon komen en bij google poesje intypte. En bij mijn eerste stappen op internetgebied, op zoek naar een kat: poesje.nl.....ik werd gelijk doorgeschakeld naar webcamsex

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.