Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

12-06-2013 om 14:41

Vraag waar ik geen antwoord op weet:

Vraag van zoon, waar ik geen antwoord op weet, jullie misschien wel:
Waarom kan je in je haar geen knoop leggen? Zoon deed het voor bij mijn paardenstaart, hij verdeelde 2 plukjes van 1cm breed en knoopte ze, maar de knoop glijdt er zo weer uit. Ik kon hem niet uitleggen waarom dat eigenlijk niet kan, weet iemand het hier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

12-06-2013 om 14:58

Omdat

Omdat haren inderdaad erg glad zijn, normaal gesproken. Bij heel lang haar wil het nog weleens lukken, overigens.

Nou

In een pluk haar lukt dat inderdaad niet, maar in 1 haar kun je prima een knoop leggen (die je er niet meer uit krijgt). Probeer maar. Logisch ook wel, anders bestonden er natuurlijk ook geen klitten...

Merel

Merel

12-06-2013 om 15:54

Plukje

Nee het ging om een plukje haar, ik had eerst ook ter verduidelijking geschreven dat het niet om één haar ging, want inderdaad ik ken het fenomeen 'klitten' ook
Haar is inderdaad glad maar is bijv. nylon touw dat ook niet? Als ik naar zo'n touw kijk, dat is ook een hele steng, maar dat is op zich wel te knopen. (zelfs een dubbele knoop gleed er zó uit

Merel

Merel

12-06-2013 om 15:56

Half bericht

Vergeet ik nog te schrijven dat ik in eerste instantie erbij had geschreven dat het om een plukje haar ging en niet om één haar. En dat had ik weer gewist uit het berichtje. Het wordt wel wat verwarrend nu, sorry

Keesje

Keesje

12-06-2013 om 21:56

Zou het kunnen....

Misschien omdat haar niet elastisch is als je een plukje haar hebt. 1 haartje is rekbaar. Een plukje haar niet dus glijd het er weer uit (de knoop). Een elastiekje is niet voor niets rekbaar toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 00:42

Ik denk

dat een pluk haar gewoon te stug en glad is voor houvast. Je kunt het niet klemtrekken. Als je bijvoorbeeld een nijlon draad, waar je kralen aan kunt rijgen bijvoorbeeld, probeert te knopen kost dat ook moeite.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2013 om 19:49

schaam: nijlon is natuurlijk nylon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.