Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mayra

Mayra

10-10-2013 om 21:38

Vraag over top down plissé gordijnen

Voor ons nieuwe huis overwegen we plisse gordijnen die je zowel van onder en boven heen en weer open en dicht kunt doen.
Nu zag ik dat je kunt kiezen tussen lichtdoorlatend of vitrage. Ik vraag me af wat precies het verschil is. Ik vind het wel prettig dat je wel naar buiten kunt kijken maar mensen niet naar binnen, overdag wil ik dan een smalle strook dicht laten in het midden vh raam. Maar als het donker is en ze 's avonds dichtgaan vind ik het niet prettig als je van buiten naar binnen kunt kijken. Wie heeft deze ook en welke variant hebben jullie?
Groetjes Mayra

madelief

madelief

14-10-2013 om 22:37

mijn ervaring

Ik heb ze ook. Wij hebben de dubbele versie, voordeel is dat je er minder doorheen ziet, nadeel is dat er soms vliegen invliegen.
Wij hebben erover heen nog in between gordijnen. Alleen de plisse gordijnen kun je wel wat doorheen zien, contouren hoor meer niet.
Maar die dingen helemaal dicht s'avonds vind ik niet mooi. Vandaar dat ik ze half dicht doe en de gordijnen sluit.
Maar ik ben er wel blij mee!

Groetjes Madelief

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.