Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fruitella

Fruitella

02-12-2015 om 12:25

Vraag over papier mache

Kind (groep 7) heeft zondag een papier mache hond gemaakt voor in de klas, as vrijdag.
Het lijfje is droog (fles schoonmaakmiddel) maar de kop (ballon met meer lagen papier) nog niet.

Is er een manier om papier mache sneller te laten drogen? Verwarming, föhn? Of is dat niet aan te raden?

Alvast bedankt,

F.

Ging hier prima.

Ik had behangplaksel gebruikt en de surprise dicht bij de radiator gezet. Morgen tussendoor een föhn er op gaat ook prima. Je moet wat om de boel droog te krijgen.

Pirata

Pirata

02-12-2015 om 13:37

verwarming ja

Hier hebben we de papiermaché-hond ook bij de verwarming gedroogd. Het was in 24 uur droog. We hebben alleen de lagen niet in één keer aangebracht maar tussendoor steeds laten drogen. Dan krijg je niet zo'n dik nat plakkaat.
Zijn papiermachéhonden een trend dit jaar? Nooit van gehoord, mijn zoon wilde dat maken en nu zie ik er hier ook een.

Fruitella

Fruitella

02-12-2015 om 15:20

op de cv

Ondertussen ligt het plaksel op de cv. En nu moet 't snel gaan drogen.

Pirata, wij dus ook! Toevallig ook op pinterest gekeken voor inspiratie?
Het leek me niet te moeilijk maar je moet er wel de tijd voor nemen. Wij
zijn te laat begonnen.

Fruitella

Dat te laat beginnen hoort ook bij de voorpret of stress, wat je wilt

Hier lag mijn zoon de avond van te voren redelijk op tijd op bed en zat ik tot diep in de nacht nog te fröbelen.

Succes!

Pirata

Pirata

02-12-2015 om 17:17

fruitella

Nee, niet op pinterest, wel een ideetje gekregen via google (een witte wattenhond, het is precies Bobbie uit Kuifje)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.