Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fruitella

Fruitella

30-04-2015 om 15:10

vraag over matrastopper

Ik heb een vraag over matrastoppers.

Wij overwegen namelijk om er een te kopen (voorkeur gaat uit naar traagschuim toppers, vooralsnog) maar twijfelen of we twee enkele of toch een dubbele moeten kopen. Wij hebben namelijk 2 aparte matrassen in ons tweepersoonsbed. Dit hebben we op advies gedaan omdat mijn man redelijk wat zwaarder is dan ik ben en ik anders steeds naar het laagste punt zou rollen.

Maar betekent dit nu ook dat we beter twee enkele matrastoppers moeten kopen of juist een dubbele (dan ben je gelijk af van die harde naad tussen de matrassen)?

Wie heeft hier ervaring mee?

Barvaux

Barvaux

30-04-2015 om 15:28

kan

Als je bedbodem niet onafhankelijk van elkaar omhoog en weer omlaag kan kun je best één matrastopper kopen maar dan moet je dus ook weer tweepersoonshoeslakens hebben. Er zijn overigens ook andere methoden om die spleet te verwijderen met zo'n wig ertussen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

30-04-2015 om 15:46

hoi

Wij hebben net een boxspring gekocht; geadviseerd werd eigen matrassen en dan de topper wel gezamenlijk. Wij waren dus gelijk af van die irritante naad. 2 persoonshoeslakens deden we er altijd al over heen, dus die hoefden we niet nieuw te kopen. We hebben een vlak bed overigens, geen electrische.
traagschuim hebben wij zelf niet gedaan, omdat traagschuim wat meer 'zweterig' is, het houdt de warmte vast. En aangezien manlief erg snel warm wordt, hebben wij gekozen voor koudschuim. Maar goed, dat is net wat je prettig vindt. Onze matrassen zijn ook koudschuim.

Sneeuwitje

Charis

Charis

30-04-2015 om 15:59

Splittopper

Ik zou ook één topper kiezen. Als je een elektrisch verstelbaar bed hebt, heb je een splittopper nodig. Daar kun je ook weer speciale tweepersoonshoeslakens voor kopen die midden bovenaan een spleet hebben voor het verstelbare hoofddeel.

Tine

Tine

01-05-2015 om 22:23

Toppers

Ik vraag me zomaar af, wat draagt dat nou bij? Wij hebben geen topper en nooit gehad ook. Niet als kind, niet nu enonze kinderen ook niet. We hebben een bed van 160 breed met twee goede lattenbodems met 2 losse matrassen voor de hanteerbaarheid want 160 x200 is lastig groot. Daarop een stevige molton en een hoeslaken van wel 160. Nooit last van een naad, niet bij onze vorige latexmatrassen en nu ook niet bij de nieuwe binnenveringmatrassen. Je moet met je hand goed voelen om het midden te vinden. Nou heeft ons bed wel een kleine opstaande houten zijrand die de matrassen op hun plek houdt dat scheelt misschien.
Met een goede matras heb je toch niet nog een laag erbovenop nodig?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

01-05-2015 om 22:49

tine

Wij hebben een boxspring, en daar is een topper heel normaal. De box/ matras is voor de stevigheid en het goed liggen, de topper is voor het comfort. Het ligt zalig moet ik zeggen! Hiervoor hadden we een bed, even groot als het jouwe, met 2 - overigens minder goede- matrassen en lattenbodems, maar daar zat echt wel een naad tussen. We hadden er niet heel veel last van, maar dit is wel heel fijn vind ik, gewoon 1 topper.

Sneeuwitje

Tine

Tine

02-05-2015 om 11:08

Het verschil zit hem dan misschien in de kwaliteit, met een laagje erbovenop kun je met minder goede matrassen ook toe. Dat een topper op een boxspring nu 'normaal' is is ook maar pas van de laatste jaren hoor en ingefluisterd door de fabrikanten. Nog niet zo lang geleden gold een boxspringcombinatie als een luxe bed, gewoon zonder topper. Box voor stevigheid en matras voor comfort. En in hotels zijn er ook nu vaak boxspringbedden en ik zie daar geen toppers bij. Ligt toch ook heel goed.

Fruitella

Fruitella

03-05-2015 om 09:57

slaapt heerlijk

Ik heb ooit eens ergens gelogeerd en op -volgens mij- een traagschuim topper gelegen . Heerlijk was dat. Maar nu twijfel ik weer aangezien ik 's nachts altijd warm ben. Ik twijfel maar nu vanwege wat anders.
Wat voor toppers hebben jullie en hoe bevalt die?

Tine

Tine

03-05-2015 om 10:36

Als

je er heerlijk op hebt geslapen dan weet je toch dat het je bevalt? Kun je geen toppers op proef kopen? Met matrassen kan dat vaak wel, bevalt het toch niet dan kun je omruilen voor een andere.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.