Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

caton

caton

10-11-2011 om 21:47

Vraag over marktplaats

vandaag hebben wij voor het eerst een advertentie geplaatst op Marktplaats. Als prijs hebben we t.e.a.b. genoemd. We hebben nu een bod gehad dat hoger was dan we ooit hadden gedacht. Maar we hebben ook een telefoontje gehad van mensen die zaterdag komen kijken. Zij weten dus ook wat het bod is, want dat wordt genoemd op Marktplaats. Wij verwachten dus dat ze minimaal even hoog zullen bieden, anders rij je niet dat hele stuk om iets te komen bekijken. Stel nou dat zij zaterdag een hoger bod doen, is het dan verplicht (of marktplaats-sociaal wenselijk) dat wij dit eerst op internet plaatsen, of kunnen we dan meteen een deal maken? Ik heb nog nooit iets gekocht of verkocht op Marktplaats dus ik weet eigenlijk niet goed hoe de mores zijn. Moet ik degene die het eerste bod gedaan heeft op de hoogte brengen van het feit dat er andere mensen komen kijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

10-11-2011 om 22:15

Marktplaats

Even van de website geplukt:
Vraag: Is een bod op Marktplaats bindend?
Antwoord: Nee, Marktplaats is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.
Oftewel: je laat het bod staan zoals het nu staat, misschien wordt het zelfs nog hoger. Mensen komen zaterdag langs. Stel je sluit de deal naar tevredenheid. Zodra die mensen je straat uitrijden, dan verwijder je het bod en daarna de advertentie. Isse simpel.

Mover

Mover

10-11-2011 om 22:18

Nog een opmerking

die je vaak ziet op marktplaats: een beller is sneller.
En nee je hoeft dus de bieder niet iets te melden. Als hij/zij werklijk geinteresseerd was, dan had hij wel gebeld, net als de mensen die nu komen kijken zaterdag.
Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.

Niet verwachten

Ik zou zeker niet automatisch verwachten dat ze minimaal even hoog bieden als het geplaatste bod.

Moontje

Moontje

10-11-2011 om 23:37

Zelf bepalen aan wie

Als die mensen dit weekend een bedrag bieden waar jij blij mee bent, meteen de deal sluiten. Ik heb een keer een hele inboedel van een familielid verkocht (ivm overlijden) waaronder o.a. een zeer goed auping bed. Ik kreeg meerdere biedingen voor de vraagprijs en iedere keer als ik zei 'prima kom maar halen' dan hoorde ik er niets meer van. Er zijn dus ook voldoende mensen die op alles meteen een bod doen, zonder daar zeer serieus in te zijn. Ik kwam die persoon namelijk ook bij alle andere aupingbedden aan die te koop stonden. Ik begreep dat ook niet helemaal, want eigenlijk dacht ik ook, goh als ik dus op dat bod in ga, dan heb ik het snel verkocht zeg, maar dat ging dus heel moeizaam. De koop is pas rond als je echt het geld in handen hebt, ik heb al veel loze beloftes gehoord, ook van mensen die zeiden: hou het vast tot overmorgen, dan kom ik het echt halen!! (niet dus) dus kap andere biedingen voorlopig nog niet af!

Stenna

Stenna

11-11-2011 om 00:30

De woorden uit mijn mond

haalt Moontje. De helft tot driekwart van de mensen die bieden doen dit helemaal niet serieus. als je accepteert hoor je er nooit meer wat van. Ook ongeveer de helft van de mensen met wie je een afspraak maakt komt niet opdagen. Zit je weer te wachten. Ik ben helemaal klaar met marktplaats, zo'n tijdverspilling (qua verkopen dan).

Fiorucci

Fiorucci

11-11-2011 om 06:49

Ik zou

De kijkers uiteraard laten komen, mensen die die moeite nemen gaan voor.

Puck

Puck

11-11-2011 om 09:01

Wie t komt halen mag t hebben

ik doe regelmatig dingen via marktplaats en als je uitgaat van het principe dat alles meegenomen is en je je niet ergert aan mensen die anders handelen dancjijzelf en er een andere moraal op nahouden dan is het prima te doen. Als ik een bod heb en mensen ko,en aan de deur dan is mijn ervaring dat ze dan toch wel redelijk in de buurt van dat andere bod gaan zitten. En in dat geval mogen ze het meenemen, weg is weg. Ik ben nog wel zo netjes dat als er meerdere mensen willen komen kijken ik de volgorde van afspraak aanhoudt. Dus als Jantje als eerste een afspraak maakt voor overmorgen en Pietje mailt daarna dat hij vandaag nog kan dan zeg ik dat ik pas na overmorgen kan. Vind het dan toch lullig als ik al een afspraak met Jan heb dat ik die moet afzeggen omdat Pietje het verkocht heeft. Ik handel wel op een manier zoals ik zelf hetcliefst behandeld zou worden, maar verwacht dat niet van anderen. Dat is een goede manier om ergernis te voorkomen.
Als ik de advertentie verwijder omdat iets verkocht is dan vink ik altijd wel aan dat de andere kopers daar een mailtje van krijgen.

ishtar

ishtar

11-11-2011 om 12:31

Wat ik zou doen

is de bieders mailen dat ik hun bod interessant vind, maar dat er al mensen komen kijken. En dan vragen of ze op de hoogte gehouden willen worden voor het geval dat niet doorgaat. Zo peil je meteen de interesse, en ben je niet meteen beide beide eventuele afnemers kwijt, mochten de kijkers lager bieden dan de mp-bieders.

caton

caton

11-11-2011 om 12:42

Dank!

Dank jullie voor de reacties. Ik ben echt een leek op dit gebied, dus alle tips zijn welkom. Het idee van Ishtar had ik zelf ook al in mijn hoofd. Ik hou jullie wel op de hoogte of het verkocht wordt ja of nee (zo ja, dan gaan er nog meer spullen op marktplaats denk ik).

caton

caton

17-11-2011 om 20:31

Verkocht!

aan de mensen die kwamen kijken, voor ruim 4 keer de prijs die we gehoopt hadden. We hebben de smaak te pakken en er meteen weer wat opgezet! Nogmaals dank voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.