Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

13-11-2011 om 18:15

Vraag over gebruik luizenspul

Heel fijn, gisteren ontdekte de kapper luizen op mijn dochter's hoofd. Ik blijk ze ook te hebben. We hebben ons behandeld met XT luis, siliconenspul dat de luiEn verstikt en waar ze geen resistentie kunnen opbouwen. Nu weet ik, heb ik vorige keer gedaan, dat we elke dag moeten kammen voor de uitlkomende luisjes. Probleem alleen is dat ik, en man, de komende week een paar avonden niet thuis zullen zijn, vanwege werk en in de ochtend moet ik ook al eerder weg.
Kan ik dat spul vaker gebruiken dan 1 keer per week? Ik kan nl nergens vinden of dat kwaad kan voor de huid of wat anders. Dan kan ik wel de uitkomende luizen die dag dood maken, maar zonder het kammen. En ik zou dat liever gebruiken dat de gok nemen en niks te doen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella Caramella

Isabella Caramella

13-11-2011 om 19:28

Nou

dat zou ik niet doen. Pas na 1 week weer, of wanneer de verpakking aangeeft. Het is toch een giftig goedje.
Eerder opstaan, kammen in pauzes etc., je neemt ook tijd om te poepen, hier moet ook tijd voor gemaakt worden anders komen jullie er nooit vanaf. Al is het dan maar om de dag, toen ik luizen had kamde ik zeker wel vier keer op een dag (gewoon droog)

Moet kunnen

als het zonder pesticiden is, zou ik het gewoon doen. Sterker nog... ik heb het laatst ook gedaan en we leven allemaal nog... Uh behalve de luizen dan )

Toke

Toke

13-11-2011 om 23:53

Cyclus

als je nu een middel hebt gebruikt, zijn de luizen dood. Neetjes kunnen nog wel uikomen, die doen er een week ver voor ze zelf eitjes gaan leggen. Dus als je. Nu gebruikt en over een week weer, heb je die cyclus doorbroken. Kammen is nodig om te checken of er geen nieuwe besmetting heeft plaaatsgevonden en om de voortgang van uitkomen neetjes te bewaken.
Sneller dan voorgeschreven periode opnieuw het middel gebruikenhelpt niet: de neetjes gaan er niet van dood en de zittende luizen kunnen nog geen kwaad. Wat er wel gebeurt: resistentie tegen het middel in de hand werken.

Niet resistent

Het voordeel van middelen zonder pesticiden is dat de luizen niet resistent worden. Ze stikken tijdens de behandeling.

@ Toke, je schrijft dat de zittende luizen geen kwaad kunnen. Dat ben ik niet met je eens. De zittende luizen kunnen inderdaad nog geen eitjes leggen maar zorgen wel voor jeuk en kunnen anderen besmetten.

Puck

Puck

14-11-2011 om 12:53

Isabella, klopt niet

XT luis is geen giftig goedje.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

14-11-2011 om 13:10

Puck

Ze noemen het geen gif maar je moet het niet in je ogen spuiten of inademen
Ik zal het maar een chemisch goedje noemen.
Goede ervaringen mee overigens. Hoop dat Zus er gauw vanaf komt.

Zus

Zus

14-11-2011 om 13:46

Bedankt

Inderdaad is het natuurlijk chemisch, maar het is geen pesticide. De neten die er nu inzitten, komen niet allemaal tegelijk volgende week uit, maar in de loop van de week. Inderdaad zullen ze deze week geen eitjes leggen nog, maar ik wil die krengen niet hebben rondlopen, dan zouden we ook besmettelijk zijn steeds, brrr. Ik sla liever geen dag over, vandaar mijn vraag. Maar gezien jullie input durf ik het wel aan. Mochten we vreselijke symptomen ontwikkelen, post ik dat nog even

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.