Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Silvia

Silvia

06-08-2011 om 15:03

Vraag over auto wassen

Ik heb net mijn auto gewassen, pffff, was best een klus.

Vroeg me opeens af: hoe vaak wassen jullie je auto? En doe je het zelf of via wasstraat?

En hebben jullie een nieuwe of oude auto (je mag zelf de keuze maken, haha, mijn auto is een paar maanden oud dus noem ik nog nieuw).

Ik ben benieuwd naar degenen die NIET de auto zakelijk rijden en daarom uit representatieve redenen de auto vaker moeten wassen.

Pffff, eerst sproeien, toen met spons gedaan en daarna ook de wielen (wel vies, maar nog steeds blinkend schoon te krijgen) en toen weer afsproeien. Niet eens de binnenboel. Ben toch wel een uur bezig geweest. Viel toch wel tegen.

Maar goed: nu ziet hij er weer als nieuw uit, dus dat is fijn!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben een vrij oude auto

en als wij hem wassen is hij zeer verbaasd wat er gebeurt.

Dat wassen gebeurt tweemaal per jaar. Of als we meerijden met een rout- of trouwrit.

Autowassen vind ik een zeer zinloze bezigheid, nog zinlozer dan ramen zemen!

Wasstraat

Mijn auto gaat een aantal keren per jaar door de wasstraat en sinds de kinderen hun rijbewijs hebben is dat hun klusje, als dank voor het mogen rijden in ma's bolide.
Verder komt erop mijn werk 2 x per jaar een "mobile valeting service". Ik lever 's morgens mijn sleutels en geld in bij de receptie en 's middag stap ik in een van binnen en buiten schone, in de was gezette auto !
De tweede keer (in het jaar) neem ik man's auto mee voor dezelfde procedure. Een gat in de markt voor Nederland ?

Maylise

Maylise

06-08-2011 om 20:54

Vroeger & nu

Tegenwoordig heb ik kinderen die wel eens wat geld willen bij verdienen en met veel plezier mijn auto voor mij wassen. Dat doen ze gemiddeld één keer in de twee maanden in ruil voor een paar euro. Goede deal voor beide partijen.

Toen die kinderen kleiner waren ging ik één à twee keer per jaar door de wasstraat. Als het stof zo dik was dat ik er leuke tekeningen in kon maken was het weer eens tijd voor de wasbeurt.

Verder vind ik auto's wassen een zeer tijdrovend klusje wat ik het liefst zo weinig mogelijk doe.

Schoon!

Mijn auto is zwart en 7 jaar oud. Ik ben wel een autoliefhebster en rij graag auto en wil ook dat mijn karretje er mooi uitziet. Wassen zie ik ook als onderhoud. Ik was mijn auto eens in de 6-8 weken, ik denk half/half zelf/wasstraat. De binnenkant, vooral de voorruit doe ik ook regelmatig. Ik vind het geen vervelend klusje, al zijn de velgen altijd wel het lastigst.

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 07:51

Wasstraat

Ongeveer 6 keer per jaar (voor en na de vakantie en na een sneeuwperiode of woenstijnwind of zo). En ik rijd hem door de wasstraat. Eigenlijk dacht ik dat je je auto ook niet meer voor de deur mocht wassen vanwege de vervuiling, maar dat weet ik niet zeker. Ik zie hier in de buurt ook nooit iemand zijn auto wassen, behalve een zeer zonderlinge buurman.

Vroeger?

zo,n 3 x per jaar gaat onze auto door de wasstraat.
de binnenkant wordt ook zo,n 3x per jaar gedaan.

in mijn beleving was het vroeger een gewoonte om je auto elke zaterdag te wassen? ik weet nog dat mijn moeder elke zaterdag de auto van mijn vader waste,en dat er altijd wel 1 of 2 buurtgenoten waren die dan ook aan het poetsen waren.

Dat is ook logisch met al die wasstraten die er zijn.
wat ik me afvraag is of er nog mensen zijn die trouw elke week hun auto wassen? tegenwoordig zie ik niemand meer bij huis zijn auto wassen.

Nou hier wel!

Hier in de buurt wordt met mooi weer de ene na de andere auto gewassen. Misschien ligt het er ook aan hoe je huis is en of je een buitenkraan hebt etc.??
Wij hebben allemaal een ruime oprit (je kan dus met gemak om de auto heen lopen) én een vaste buitenkraan waarvandaan je met gemak de auto kan bereiken. Dus het is kwestie van slang eraan koppelen en wassen maar. Dus geen gezeul met emmertjes en sopjes enzo. Ook zijn onze opritten aflopend richting straat dus je oprit is ook zo weer droog en dus geen moddergedoe binnen van kinderenen die naar binnen rennen met natte schoenen.
In de zomer wast man 'm ook wel eens. Euhm, 1 keer per 5 weken ofzo? Maar dan moet het mooi weer zijn én de auto moet dan nodig gedaan worden, maar er zijn buurmannen die er een wekelijkse hobby van gemaakt hebben.
In de winter ga ik meestal een paar keer door de wasstraat, ik ga omdat er 1 dag in de week voor half geld gewassen wordt en dan heb ik mijn vrije dag
En daarom ga ik en dan rond 10.00 uur 's ochtens, ben ik meteen aan de beurt.
groeten albana

O en de velgen......

Die doet man zo nu en dan met de hogedrukspuit (als de hogedrukspuit al gepakt is voor wat anders, de groene tegels b.v.). Gaat heel goed en makkelijk. Euhm, 2 keer per jaar ofzo?
groeten albana

Pelle

ja,mijn moeder deed dat.
en eigenlijk is dat helemaal niet grappig,mijn vader deed namelijk totaal niets in en om het huis(behalve op zondag het vlees snijden

ik ergerde mij daar altijd aan,maar mijn moeder vond het heel gewoon,zo is zij opgevoed*dienstbaar zijn aan je man*

Albana?

ik was in de veronderstelling dat jij op het platteland woonde in een boerderij?( was er laatst niet een draadje over enorme voorraden in huis waarin ik dat las?,of ben ik nou in de war met iemand anders?)

Oeps, hier best vaak

Vriend heeft een hekel aan een vieze auto dus met gemak wordt ie elke week of om de week gewassen. Ook al is onze auto al 10 jaar. Wel door de wasstraat en dan doet ie de velgen nog even extra met de hand. Tja, iedereen z'n hobby toch? Nou moet ik wel zeggen dat een onderdeel van zijn beroep is om z'n 'werk-auto' schoon te houden dus het zit er wel een beetje ingeroest.

Zelden tot nooit

oké, flauw, we hebben geen auto, maar wel een motor met zijspan en de laatste keer dat die is gewassen is was die keer dat dochter en ik dat hebben gedaan in het kader van lekker kliederen met water. Ze was toen 3, inmiddels is ze 6. Als iemand zijn bier erover heeft laten vallen dan doe ik dat wel af en en als de ruit of de lampen vol met vliegjes zitten wordt dat ook schoongemaakt, maar dat is het wel. Als we een auto hadden zou die vast niet vaker gewassen worden. Ik heb het van thuis uit ook niet meegekregen. Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders de auto ooit wasten, heel vroeger wel (vraag me nu af of dat ook was om mijn broer en mij bezig te houden), maar de laatste 15 jaar volgens mij alleen voor speciale gebeurtenissen.

Straat (sus-anne o.t.)

Nee hoor, gewoon in een straat in een huis, met oprit dus en buitenkraantje. Oke wel groot huis....en wel vlakbij platteland....
En ja dat was ik en het bevalt nog steeds prima.
groeten albana

Belle Époque

Belle Époque

08-08-2011 om 16:17

Hier...

...is zelf autowassen op de openbare weg verboden, is me wel eens verteld. Er schijnen zelfs bekeuringen uitgedeeld te zijn in het verleden. Geen probleem als je een eigen opritje o.i.d. hebt, maar niet iedereen heeft dat.

En dus rij ik af en toe langs de wasserette. Morgen bijvoorbeeld, omdat mijn auto over een paar kletsnatte onverharde wegen is gegaan. Of als er flink gestrooid is (dan doe ik er een waslaagje bij). Er zit geen regelmaat in.

Ik heb een 6 jaar oude auto, daarvoor altijd veel oudere auto's gereden. En ik ga qua wassen met alle auto's hetzelfde om

Binnenboel zuigen doe ik ook bij de autowas, want mijn stofzuigersnoer is te kort Ik ga erheen als er veel zand of troep in de auto ligt. Ook een klusje voor morgen, wegens een dikke laag Veluwezand in de auto (naar binnen gelopen met moddervoeten; zie het weer-topic hierboven .

Nooit...

Onze auto is nu ongeveer 3 jaar bij ons en we hebben hem nog nooit gewassen, hij is grijs, dat scheelt misschien. Ik vind het echt een zinloze bezigheid. Onze vorige auto is geloof ik wel 5 jaar meegegaan zonder gewassen te zijn.

Rembrand

Rembrand

09-08-2011 om 00:02

Milette

Ook de binnenkant niet ?
Ieks......
M.

Verboden of niet

Voor zover ik ben ingelicht, mag autowassen op straat, tenzij het is verboden door de gemeente. De reden dat gemeenten het verbieden, is dat op straat wassen slechter is voor het milieu. De autoshampoo ea gaan dan zo de bodem en het grondwater in. En dan zal het milieu weinig verschil merken of je de auto op je eigen opritje wast of op straat Hoe het hier geregeld is, weet ik niet. Wij trekken hem altijd door de wasstraat. Maar oh arm milieu, de motoren wassen we wel in de tuin...

Lak

Nou die lak ziet er nog prima uit hoor. Net wat Pelle zegt, het regent genoeg in Nederland en onze auto staat niet in de garage. De binnenkant zuig ik weleens (1x per jaar?) en in het dashboardkastje heb ik zo'n zakje met vochtige dashboarddoekjes liggen, als ik me verveel (als bijrijder) haal ik weleens zo'n doekje over het dashboard, dus met de binnenkant zit het wel snor!

Hibiscus

Hibiscus

09-08-2011 om 22:55

Tijdens de boodschappen

Hier staan bij de supermarkt wasmannen/vrouwen. Ze wassen voor £8 je auto tijdens het winkelen, als je klaar bent, kun je je boodschappen in een schone auto inladen. Ze wassen alleen van buiten. Op maandagochtend hebben ze vaak niets te doen, dan willen ze het nog wel eens voor £5 doen.

Ik doe dat zo eens per 2/3 maanden, onze auto is 7 jaar oud.

Hibiscus

merel

merel

10-08-2011 om 17:31

4 keer per jaar ofzo

Ik heb er eigenlijk nooit zin in, maar als man in mijn auto rijdt denkt hij er wel aan, dus zo'n 4 keer per jaar gaat ie door de wasstraat. Zelf wassen heb ik deze auto nog nooit. Binnenkant blijft redelijk schoon, ik eet niet in de auto en ruim altijd alle prulletjes meteen op na gebruik, dus de binnenkant is eigenlijk heel netjes. Man heeft auto v/d zaak en wast hem een keer per maand.

Heerlijk, een grijze auto!

Ik was hem dus eigenlijk bijna nooit, hooguit 1x per jaar of zo. Ik heb mijn mooie grijze Chevy nu een jaar of 3 en ik geloof dat mijn vriend hem 1x heeft gewassen en mijn vader 1x (toen ik daar logeerde, fijn hoor dat hij dat deed!). Ik wil eigenlijk ook alleen via de wasstraat maar ik ken geen goeie in de buurt dus het komt er ook nooit van. Maar dan nog zou ik het zelf hooguit 1 a 2 x per jaar nodig vinden. De binnenkant houd ik wel netjes, 3x per jaar even stofzuigen en altijd houd ik het netjes opgeruimd.

Vonda

jessica 5

jessica 5

11-08-2011 om 00:57

En hier

Een staat voor het huis en haal hem twee keer per jaar door de wasstraat met gratis uitzuigen. De andere staat nu op een parkeerplaats onder de bomen,heeft geen zin om die nu door een wasstraat te halen,zit allemaal luizenmelk op. Was die pas als die luizenmelk er niet meer is.
Volgens mij mag je hem hier ook niet meer voor de deur wassen. Heb ik ook geen zin in,voor 6 euro gaat hij door de wasstraat en mag je gratis zuigen. Mijn man vind het ook niet belangrijk een blinkende auto.

Therapeutisch autowassen

Oké, dan maar even een typisch mannelijke reactie ertussen .

Ik was mijn auto ongeveer eens per twee maanden, in zo'n wascabine die je vaak bij tankstations ziet. Met hogedrukspuit enzo. Raar maar waar: ik vind het heerlijk om 'm te wassen, uit te zuigen enzo. Hij heeft dan opeens weer een veel luxere uitstraling en voelt weer 'als nieuw', ondanks dat-ie 10 jaar oud is. Ik kan daar heel blij van worden. En zeker als de zon schijnt word ik er blij van. Soort 'therapeutisch autowassen' dus. Verstand op nul en gaan!

Monet

Monet

11-08-2011 om 19:39

Wasstraat, vaak

Ik kom elk weekend in de wasstraat, de ene week met auto 1, de andere week met auto 2. Ik verafschuw het rijden in een vieze auto, ook de binnenkant neem ik dan af met een vochtige doek, en ik stofzuig hem van voor tot achter! Na de wasstraat droog ik alles en wrijf de ramen op........gut, als ik dit zo opschrijf lijk ik wel niet wijs! Maar ik blijf het lekker doen, want het heeft voor mij ook iets therapeutisch

liora

liora

11-08-2011 om 21:41

Oh Monet, wil je mijn auto dan ook een keer doen aan de binnenkant? Ik vind het namelijk een stom klusje!

Valkyre

Valkyre

12-08-2011 om 11:03

Hee jacco

Je mag mijn auto wel even doen hoor - gratis therapie!

Wij gaan zo'n 2x per jaar door de wasstraat - de auto is 13 jaar oud, geloof ik... De binnenkant zou ik veel vaker moeten doen (allergie...), maar dat is fysiek eigenlijk te zwaar voor mij. Man is al helemaal geen poetstalent, dus daar hoef ik ook niks van te verwachten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Monet

Monet

12-08-2011 om 23:10

Liora

Schuif maar door die bak! Ik doe hem er zo ff bij achteraan

*schuift motor door naar monet*

Voor de afwisseling? Kun je eens een uitlaat laten glimmen (ik rijd toch vooral liever dan ik poets...)

Monet

Monet

14-08-2011 om 18:43

Regenjasje?

Want ik wil natuurlijk wel eerst door die rustgevende wasstraat......dus graag een regenjas!

Valkyre

Valkyre

15-08-2011 om 00:51

Heitje

Was vandaag blij en ook verbaasd te horen dat een paar buurkinderen de uitdrukking "heitje voor 'n karweitje" nog kennen. Heb ze een emmer sop en wat sponzen en zemen in de hand gedrukt en de tuinslang voor ze gepakt. Ze wilden maar 10 cent per kind vragen, maar dat vond ik sneu, dus heb ze ieder 50 cent gegeven... Totaal 4 euro. Goedkoper dan de wasstraat! (Wel minder schoon, maar ach. Het houdt ze van de straat...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.