Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vraag mobiel abo kinderen - wat had p ook weer gezegd?

Een of twee maanden geleden was er een draadje waarin de mogelijkheden voor abonnementen voor kinderen werden besproken, en P was daar zeeeer tevreden over haar eigen keuze. Ik kan dat draadje niet meer terugvinden.

Iemand? Mijn zoon van bijna 10 krijgt voor zijn a.s. verjaardag een telefoon van mijn schoonmoeder, en ik wil geen open lek met zo'n sjitkado. Dus ik ben nu aan het zoeken naar een oplossing om de kosten in te dammen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rodebeuk

rodebeuk

30-10-2011 om 15:14 Topicstarter

Heerlijk p!

Ben helemaal geholpen.
Moet momenteel zoveel regelen dat ik bijzonder graag van jouw geregel profiteer....

rodebeuk

rodebeuk

30-10-2011 om 20:18 Topicstarter

Izar

Het nadeel van prepaid vind ik dat je een bepaald gebruiksprofiel moet hebben, en als je daar vanaf wijkt wordt het superduur. Dat geldt natuurlijk ook voor abonnementen, maar ik heb zelf toch wel het idee dat je met een abo dat een beetje ruim in zijn jasje zit oha goedkoper uit bent dan met prepaid, waar je niet veel kwantumkorting krijgt.

Kan helemaal fout zitten, maar mijn zwijgzame man is prima de luxe bediend met zijn Simyo, wordt af en toe een tientje afgeschreven, terwijl ik met net zo'n abo als P noemt (24 mnd 5 euro, daarna 7) veel beter af ben. Die anderhalve maand dat ik het advies van man volgde, moest ik 45 euro afrekenen... even iets meer gebeld dan anders. Bij simyo blijft het dan 25 ct per minuut, in mijn abo was het iets van 8 ct ofzo.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-10-2011 om 09:21

Volgens mij zijn de verleng-prijzen van Telfort hetzelfde als de aanbiedingsprijzen op de site. Maar dat kun je pas zien als je kunt gaan verlengen, twee maanden voor je abonnement afloopt. Het scheelt iig niet zo veel als op de site staat. (ik gebruik al een aantal jaar simlock vrije abonnementen van Telfort)

Rafelkap

Rafelkap

31-10-2011 om 09:32

Prepaid duur?

"Het nadeel van prepaid vind ik dat je een bepaald gebruiksprofiel moet hebben, en als je daar vanaf wijkt wordt het superduur."
Dat is niet mijn ervaring.Ik heb al jaren hi-prepaid van kpn, moet af en toe een tientje opwaarderen. Ik bel zelf heel weinig, sms nog minder, maar wil gebeld kunnen worden. Volgens mij is dit het goedkoopste. Reken maar uit 12 x 5 euro pm = 60 euro per jaar. Prepaid is hoogstens 20 euro, want je bent wel verplicht eens in de zoveel tijd op te waarderen.

rodebeuk

rodebeuk

31-10-2011 om 09:44 Topicstarter

Rafeltje toch

...moet ik je nou met je eigen real-life ervaringen om de oren slaan ? Ik ben een kletskous! (die nog steeds op je mail moet reageren maar ik ben de laatste weken razend druk met de Belastingdienst, zit steeds te OOL-en in de wachttijden ...)
Dat prepaidverbruik van jou, dat past in mijn holle kies. Alleen, ik bel soms weken amper en dan weer heel erg veel. Dat maakt het wat ingewikkeld kwa abo of prepaid...

Rafelkap

Rafelkap

31-10-2011 om 09:47

Beukje

Het ging toch om je zoon? Is hij net zo'n kletskous als jij?

(jaja, het nadert kerstkoekjestijd dus die koektrommel moet terug)

Rosase

Rosase

31-10-2011 om 11:24

Ja verlengen

Zit al een jaar of 8 bij Telfort en betaal eigenlijk steeds minder voor steeds meer belminuten.

Begon met 12 euro voor 10 minuten en zit nu op 6 euro voor 200 minuten en een bundel smsen.

Wat ik in ieder geval nooit doe is een "gratis" toestel nemen. Dat scheelt zoveel. Helaas voor mij dus nog geen smartphone, want ik weiger ook om 300 euro of meer voor zo'n ding uit te geven. Ach over een half jaartje ofzo zijn de eerste smartphone-modelen vast betaalbaar voor mij. Hoor ik er ook weer een beetje bij

Rosase

Rosase

31-10-2011 om 11:24

10 minuten?

Nou nee, dat nou ook weer niet. Was iets van 100 minuten, 75 zou ook kunnen trouwens.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2011 om 13:47

Tip

Voor iedereen waarvan het beltegoed bijna op is, of voor kinderen met prepaid: Als je het telefoonnummer van de persoon doorstuurt naar 8008 (gratis!), krijgt de persoon die je wilt spreken een smsje met de tekst dat je beltegoed bijna op is en je graag wilt dat die persoon je even belt. Mijn oudste dochter met prepaid telefoon maakt daar nogal eens gebruik van.

Zie ook: http://www.belme8008.nl/index.htm

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2011 om 14:02

Telfort, verlengen

Ik kom voor het abonnement van mijn man na de verlenging in november op 9,90 voor 300 belminuten en 100 smsjes voor 12 maanden. Hiermee komen we goedkoper uit dan wat we hadden. Hij had 100 belminuten en 25 smsjes voor 13,21. Dit aantal minuten bleek te kort te zijn, omdat oudste er nog wel eens mee aan de haal gaat. Leuk dus dat we voor minder geld meer krijgen het komende jaar
Na mijn ervaring met een abonnement voor een financieel van mij afhankelijk kind, zou ik niet snel meer aan een abonnement beginnen overigens. Ik had dat al eerder gemeld, maar een abonnement voor een kind vind ik dus riskant.

Prakje

Prakje

31-10-2011 om 17:53

Hier heel tevreden

Met een abonnement van Hollands Nieuwe, nooit over het tegoed, goedkoop en prima bereik.

Zoon en man hebben beiden hier een abo en zijn dik tevreden.

grt Prakje

rodebeuk

rodebeuk

31-10-2011 om 19:51 Topicstarter

Dankjewel prakje

Da's ook een goeie tip!
Mijn zoon lijkt meer op mijn man dan op mij (Rafelkapje!) dus misschien is een abo geen probleem. Hmmm... nog ff verder denken.

Hollands nieuwe en vertiendubbelaar

Vanaf augustus hollands nieuwe en zoon klaagde dat zijn vriendje sommige sms jes tien keer kreeg en dientengevolge zijn beltegoed snel op was.
Nu stuurde hij mij vrijdag een sms, ben bij L, om 17.00 thuis, die kreeg ik dus 10 keer binnen, daarna nog een, mag ik tot 17.30?, ook tien keer.

Hebben jullie dat ook?
Wil naar Belcompany waar we hem gekocht hadden, maar daar was het gisteren superdruk.

pooh bear

pooh bear

01-11-2011 om 11:31

Youfone

Er bestaan abonnementen speciaal voor kinderen. Daar kan je instellen dat je niet meer kan bellen als je een bepaald bedrag verbeld heb.
Op google vond ik deze: http://www.goedkoopsmsen.com/youfone/smsen-en-bellen-met-youfone-telefoon-abonnement-voor-kinderen-jongeren-en-ouders-youfone-4sure

maar er zijn er vast nog meer die dit aanbieden

Laurien Witteman

Laurien Witteman

01-11-2011 om 14:17

T-mobile family + prepaid

Rodebeuk,

Mijn kinderen (beiden nog op de basisschool) hebben allebei een simpel prepaid mobieltje, waar ik ze standaard een klein maandelijks bedrag voor geef. Maar met het hele gezin zitten we op T-mobile family (http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/voordeelbundels/family), waardoor we onderling gratis bellen. De kosten van family haal ik er met mijn man alleen al uit en het enorme voordeel is dat ik me nooit zorgen hoef te maken of de kinderen mij wel kunnen bellen. Ook als hun beltegoed op is, blijven de leden van family bereikbaar.
Het enige nadeel is dat je wel allemaal bij T-mobile moet zitten, maar dat was bij ons toevallig al het geval.
Groetjes,
Laurien

Prakje

Prakje

02-11-2011 om 20:25

Jeanhill

Ik herken het niet, hier nooit problemen.

grt Prakje

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2011 om 02:18

Jammer genoeg was het bij ons niet zo ingedekt. Ik ging er iets teveel vanuit dat een bijna 18-jarige de verantwoordelijkheid wel aan kon.
De andere dochter is echt heel anders, ik heb nog nooit iets recht moeten breien voor haar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.