Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sandra

Sandra

09-01-2012 om 13:57

Vraag mbt opleveren huurhuis

Ik heb een vraag voor mijn zusje. Zij woont nu in een huurhuis, maar heeft de huur opgezegd. Nu moet ze de woning opleveren zonder vloerbedekking en vrij van foam- en lijmresten. De vloerbedekking en foamresten heeft ze overal verwijderd, maar de vloer van zowel de trap als de slaap- en woonkamers zit nog wel onder een hele dunne, wel vlakke, lijmlaag. Dit was overigens ook al zo toen zij in het huis kwam wonen, een aantal kamers en de trap was toen zelfs nog voorzien van vloerbedekking.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen hoe ver de lijm ook echt helemaal weg moet zijn. Dat is namelijk echt een megakarwei.

Groet, Sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2012 om 16:51

In een grijs verleden

zijn wij verhuisd van een bovenwoning naar ons huidige huis en toen moesten we ook alle lijmresten verwijderen. Bij controle waren ze tevreden, ondanks dat niet álles weg was. Het was echter wel goed genoeg om erover heen te kunnen vloerbedekken met tapijt of vinyl. We hadden het eigenlijk zelfs beter gedaan dan vewacht werd.

marjanne

marjanne

09-01-2012 om 17:41

Verschilt

Hoe het huis opgeleverd moet worden hangt ook af van de woonduur
Mijn ouders woonden 40 jaar in hun huurhuis. In April moesten we het na overlijden opleveren. Bij inspectie is overeengekomen dat wij de gespijkerde vloerbedekking moesten verwijderen maar op rollen gebonden in het huis mochten laten liggen. Geplakte parketvloer, tegels in de keuken, verwijderde slaapkamermuur, en keukenmuur mochten zo blijven. Het viel mij enorm mee.

Puck

Puck

09-01-2012 om 20:33

Verschil lijkt me niet van woonduur afhankelijk

Het lijkt me niet dat wat mag blijven liggen/zitten afhankelijk is van de woonduur, maar meer van de regels die een woningbouwvereniging stelt. Is het ook mogelijk om een voorschouw te laten doen. Toen ik ooit een jaar of 20 geleden mijn huurhuis verliet kwamen ze een week voor de oplevering langs om aan te geven of dingen goed waren of nog aangepast moesten worden. En als er nieuwe huurders al bekend zijn dan kun je vragen of zij dingen willen overnemen. Ik had toen het geluk dat ik een huurder na mij kreeg die er heel erg snel in wilde. Die vond het geen probleem dat mijn kat het behang op sommige plaatsen geruineerd had en dat er nog gaten in de muur zaten. Op het formulier van overname stond dus heel grappig onder de vloerbedekking en de rolgordijnen ook echt behang en gaten in de muur

marjanne

marjanne

09-01-2012 om 21:26

Wel dus..

Bij de voorschouw vertelde de opzichter dat hij niet verwachtte dat na 40 woonjaren het huis er picobello uitzag. Volgens de regels moet je ook de gaatjes in de muren 'stoppen'. Vloerbedekking mocht op de trap blijven zitten en een de keuken die m'n ouders zelf geplaatst hadden ( ipv een keuken die 20 jr geleden bij renovatie werd aangeboden) mocht blijven staan.
Denk ook dat de woningbouwver. al flink verdiend had aan 40 jaar huur

Als het zo was

dan moet daar wel een rapport van zijn (?) ik zou overleggen met de woningbouw voor je aan de slag gaat..

Biene M.

Biene M.

11-01-2012 om 07:24

Tandpasta?

Wat is het voordeel van tandpasta boven een tube vulmiddel?

Getver p

Je gaat toch niet serieus tandpasta in muren smeren? Nee hoor, gewoon een pak spul halen, beetje water erbij volgens gebruiksaanwijzing, roeren en klaar om te gebruiken. Kost een paar euro, daarvoor ga je toch niets smerigs doen?
Algebra

Tijgeroog

Tijgeroog

11-01-2012 om 13:47

Algebra

Ik denk dat P. ongebruikte tandpasta bedoelt. Dus het niet na het tandpoetsen op de muur spuugt.

Tirza G.

Tirza G.

11-01-2012 om 15:28

Student

Dat is de student in P. Zo vullen die gaatjes in studentenkamers: even met de tube erlangs, proet-proet-proet, alle gaatjes dicht.

Tirza

sinas

sinas

11-01-2012 om 16:29

maar of dat zo leuk is voor de volgende bewoners?

Pluk53

Pluk53

11-01-2012 om 16:32

Menthol

lekker, zo'n fris menthol-luchtje in huis.
Als student kun je dat nog maken, als volwassene word je geacht je verantwoordelijkheid te nemen.

+ Brunette +

+ Brunette +

11-01-2012 om 19:37

Milieu-onvriendelijke lijmverwijdertip.

Ooit heb ik een prachtige jaren 50 tegelvloer in een huurhuis tevoorschijn getoverd door de lijmlaag met verfafbijt te behandelen.

Vic

Vic

11-01-2012 om 20:04

Och

Ik heb het ook wel eens gedaan. Is natuurlijk niet goed te praten maar ik vond het zo overdreven dat ik ieder ieniemienie gaatje moest opvullen.

Tandpasta is ook niet smerig

maar het in de muur smeren vind ik dat wel. Net zoals je er geen kieren mee dichtsmeert, of posters op de muur plakt met kauwgum, of...
En ik weet niet of tandpasta gaat schimmelen of niet, maar ik vind het een onsmakelijk idee. En het zal ook wel niet de juiste uitzettingscoeffficient hebben, zodat het niet mooi gerepareerd is. Maar ik geef toe, het is het idee, meer dan dat ik kan bewijzen dat het ongezond is.
En als je toch studentikoos bezig bent hoef je ook niet meer schoon te maken: dan drenk je een doekje in allesreiniger en laat je dat op de verwarming verdampen. Ruikt schoner dan het echte werk!

Tirza G.

Tirza G.

12-01-2012 om 15:59

Maar

Wie gaat er nou een schilderij ophangen op precies dezelfde plaats als de vorige bewoner? De meeste mensen schilderen/behangen als ze ergens intrekken en hangen hun spullen weer ergens anders op. Klaar. Het gaat niet over kilo's hoor. Het gaat over een paar gaatjes in een betonnen muur.

Tirza

krin

krin

12-01-2012 om 16:11

Nou...

Als ik hier zo eens om me heen kijk, hangt alles aan de haken die de vorige bewoners nog in de muur hadden laten zitten. De tandpasta was op, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.