Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rieke

Rieke

05-12-2011 om 17:24

Vraag aan een dieetist of andere slimmerik

In het kader van een opdracht moet ik het verschil tussen produkt identiteit en produkt informatie weten. Het gaat over levensmiddelen. Nu heb ik al gezocht en het lijkt hetzelfde te zijn. Het gaat in beide gevallen om de grondstof die erin verwerkt wordt.
maar blijkbaar is er een verschil anders was die vraag er niet. Wie kan me verder helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-12-2011 om 20:00

Product informatie

is veel breder. Kan ook allergenen, voedingswaarde, ingredienten zijn. Terwijl de product identiteit de legal name is van het product. Dat is iets anders als de directe product naam.
Bv bisquitjes = koek.
Cultures = melkzuurbacterien (gebruik je om yoghurt, kaas en bv creme fraiche te maken)

Rieke

Rieke

05-12-2011 om 21:36

Dank, en amk?

Heb je deze informatie ergens vandaan? Of weet je dit gewoon? Ik kan hier al verder mee hoor maar was wel benieuwd of ik het ergens terug kan vinden.

amk

amk

05-12-2011 om 21:46

Werk

dit is de interpretatie die bij mijn werk daar aangegeven wordt door de afdeling Regulatory Affairs. Hun werk is het in de gaten houden van de wet en regelgeving op het gebied van levensmiddelenindustrie.

En klanten zijn er tevreden mee als ik op deze manier beantwoordt. (Denk dan aan de grote levensmiddelenproducenten)

bertje1

bertje1

07-12-2011 om 20:54

Hoi

misschien 'levensmiddelenleer' (is een boek) of www.food-info.net
succes

Rieke

Rieke

08-12-2011 om 15:08

Bertje

dat boek heb ik, de site ga ik bekijken, bedankt!

amk

amk

08-12-2011 om 18:49

Niet op food-info

die zitten meer op de inhoud van producten, niet zo zeer op de omschrijvingen. Dat is meer regulatoir (schrijf je dat zo, ik gebruik alleen de engelse versie)

en dan nog, over alles kan gediscusieerd worden in de levensmiddelen wereld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.