Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

28-05-2013 om 10:14

Vossenjacht: dakloze

Voor een vossenjacht voor 12-15 jarigen, moet ik een dakloze zijn. Wat kan ik doen om het een beetje realistisch te maken? Ik was van plan om bij de supermarkt een boodschappenkar te lenen, en daar wat plastic tassen in te zetten. Wat kan ik nog verder doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ah!

Natuurlijk een paar exemplaren van de straatnieuws, om te verkopen! En eigenlijk hoort er dan ook nog een hond bij.

Rafelkap

Rafelkap

28-05-2013 om 10:51

Dozen

En nog wat platte kartonnen dozen om op de grond te kunnen zitten. Evt lege bierflessen.

Bellefleur

Bellefleur

28-05-2013 om 10:55

Die bierflessen,

mag niet van mijn man. Hij is bang dat ik opgepakt word

Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 10:59

Die flessen

Dan zet je er toch wat lege limonadesiroopflessen (zo kinderachtig mogelijk) naast. Die kinderen die je moeten vinden kunnen daar vast de humor van in zien.

Bellefleur

Bellefleur

28-05-2013 om 11:02

Goed idee!

En wat trek ik aan?

Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 11:33

Nou

Oude kleren natuurlijk. Liefst wat grauwe of vale kleuren. Scheuren, vies. Lange grijze jas of een oude deken over je schouders. Klitterig haar, vlekken of je gezicht. Als je wilt investeren kun je bij een feestwinkel een slecht gebit kopen. Beetje schichtig om je heen kijken.
Zorg voor veel plastic tassen. Je kunt ook ergens op een bankje gaan liggen. Of een bordje dat je dakloos bent, met een bakje erbij. Misschien haal je dan genoeg op om je kunstgebit van te kunnen betalen. Ohja, dan moet het bakje een bekertje van de gratis koffie van de lokale supermarkt zijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 11:33

Je kan even wat afbeeldingen googelen.

Bellefleur

Bellefleur

28-05-2013 om 11:46

Tijgeroog,

Ik heb wat afbeeldingen gezocht, ik werd er niet vrolijk van. Ik geneer me ineens dat ik zomaar een paar uurtjes zo iets ga 'spelen'. Wel weer een momentje van bewustwording zullen we maar zeggen.
Ik ga morgen maar es naar de 2e hands winkel, om wat oude kleding te scoren. Hopelijk kan ik wat oude schoenen vinden daar. Ik denk dat ik ook maar een bordje ga maken, met daarom een verzoek tot bijdrage . Aangezien het een sponsorvossenjacht is, heb ik al een doel voor het geld. Ik hoop maar dat ik me niet al te opgelaten voel...

Rafelkap

Rafelkap

28-05-2013 om 12:08

Kleding ega

Misschien hoef je geen kleding te kopen, als je man wat langer is kan je iets van hem aan (colbert) en je haar wat pluizig maken. Als je een oude broek hebt kan je daar een gat in knippen (om een cliche dakloze te worden).
Ja het lijkt me ook genant om zo te zitten, daarom leid ik altijd groepjes bij de vossenjacht
Veel plezier!

Geur

En moet natuurlijk een uur in de wind stinken! Stop maar vast met douchen zou ik zeggen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Niet zo leuk

ben ik nou een erge zeur als ik zeg dat ik een dakloze uitbeelden bij een vossenjavht eigenlijk niet zo fraai vind?

Waarom komen ze niet met de geijkte vossenjacht-types, zoals een bruid, een hengelaar, een prinses, een schaatser etc.? Mensen die je normaal gesproken niet op straat ziet. Daklozen zie je voldoende op straat, en het is ook niet leuk voor de daklozen in je buurt als ze opeens allemaal benaderd worden door groepjes schoolkinderen omdat ze denken dat jij het bent.
Ik vind het eigenlijk niet zo gepast om daklozen op deze manier een beetje voor gek te zetten.

Rafelkap

Rafelkap

28-05-2013 om 14:06

Echte

Vorig jaar zijn er ook groepjes kinderen op echte zwervers afgestormd. Ik vind zwervers wel bij vossenjacht horen, juist types die niet meteen zichtbaar zijn (dus geen prinsessen of schaatsers). Het leukste vind ik er wel een kwink aan geven, dus idd limonadeflesjes. Wij hadden een keer een demonstrant 'tegen de regen' in een tentje met allemaal bordjes "wij eisen zon".

Met dirksmama eens

Ik vind dakloze ook helemaal geen leuk 'typetje'. Bovendien zien veel daklozen er onherkenbaar normaal en netjes uit, dus je kan in je gewone kleren.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2013 om 19:15

Normale kleren

Een dakloze is inderdaad niet altijd aan zijn kleren te herkennen. Het zijn ook niet altijd alcoholisten, soms ook gewoon de weg kwijt of drugsgebruik. Trek inderdaad iets aan wat niet al te mooi is (bewaar dat vannacht volledig in de kreukels op de bank of zo), doe dat een beetje flubberig aan en laat je haar voor wat het is als je uit bed stapt. Limonadefles in een bruine groentezak doen en daaraan lurken. Niet dat elke dakloze altijd aan een fles lurkt, maar ja, je moet het type toch een beetje neerzetten.

Thursday Next

Thursday Next

28-05-2013 om 19:20

Of...

je doet kleren an van Abercrombie & Fitch!
Zie hier:


http://www.youtube.com/watch?v=O95DBxnXiSo

Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 21:51

Niet aan kleding te herkennen, maarja...

De meeste prinsessen die ik in de media zie zijn ook niet als prinses te herkennen. Ze hebben nooit zo'n enorme roze Disney jurk aan en de kroontjes zijn er ook alleen maar als er een groot feest is.

Lie

Lie

28-05-2013 om 22:00

De daklozen

De daklozen hier hebben allemaal normale kleren aan en een accordeon op schoot. Kan je niet spelen? Des te beter, zij namelijk ook niet! En misschien verdien je in de tussentijd nog wel iets

Tink

Tink

28-05-2013 om 23:26

Kartonnen doos

Of je neemt een grote kartonnen doos mee, zo eentje waar je zelf in past. Dat is tenminste waar mijn kinderen een zwerver mee associëren, die woont in een kartonnen doos. En verder er een soort Swiebertje-type van maken misschien? Zodat echt duidelijk is dat het parodie is?

Merel

Merel

29-05-2013 om 07:51

Inderdaad wat tink zegt

Zoals Swiebertje is inderdaad wel leuk, met knapzak ofzo! Dan ben je echt een parodie op een zwerver.

Rafelkap

Rafelkap

29-05-2013 om 09:47

Blokfluit

en ik zou ga blokfluiten erbij, dus limonadefles en blokfluit aan je mond ter afwisseling. Je moet wat om die paar uur door te komen

Vossejacht ideeën

Mocht er iemand anders nog een vossejacht organiseren...ik heb ruime ervaring als vos. Jaren vos geweest bij de speeltuin. Daar doen ook oudere kinderen mee (t/m 14 jaar) dus de er moeten ook wat écht verstopte vossen zijn (de groepjes worden wel qua leeftijd doorelkaar gegooid hoor, dus gelijke kansen). Wij mogen als vossen zelf weten wat we zijn, we moeten het alleen wel doorgeven (zodat er niet 5 hetzelfde zijn) én 1 van de organisatie kan je behulpzaam zijn en ook helpen met wat kleding mocht je het zelf niet hebben of weten (redelijk grote kast met volwassen verkleedkleding). Dat je dat zelf mag kiezen is opzet, dan voel je je wat minder opgelaten en wat zekerder van jezelf (hoewel...). Ik ben met man al eens een stel geweest dat ging trouwen. En we hebben rondom de kerk heen en weer gedribbeld zéér verliefd natuurlijk en met (nep) bloemen en al. En een visser die ik zelf het allerleukste vond. Geel regenpak, grote laarzen, krukje, koelbox en ik had een emmer bij me en zat midden op de straat in de emmer te vissen De koelbox was een uitkomst want het was onverwachts nogal warm en dat in dat regenpak.
En oudste dochter is al eens zeeuws-meisje geweest en had zichzelf aangeboden bij de viskraam, waar ze de lol er wel van in zagen. Je kan ook oliebollen-bak meneer/mevrouw zijn of politieagente of militair of beveiliger (lopen die bij jullie ook op straat te paraderen? of staan bij uitgangen winkel?) of wijkzuster...Of wielrenner en dan zo'n strak malotig pakje aan doen of motorrijder in een leren pak mét helm op natuurlijk. En 1 keer was iemand anders 'vos' door op een uitklapbed bij de locale horeca op het terras te gaan liggen zonnen in dun flodderjurkje, strandbal ernaast, libelle in de hand, zonnbril+hoed op en cocktial erbij.... Dat vond ik wel 'gedurfd' en zou ik zelf nooit durven....De eigenaar van het terras had er hardstikke lol om zelf en verstrekte gratis die cocktails (was misschien wel limonade).
De hele clou van dat vossejacht is dat de deelnemers gaan twijfelen aan jouw 'echtheid' juist. Toen we dat verliefde stel waren durfden sommigen écht niet te vragen of we wel of niet vossen waren...je zag de twijfel op de gezichten...vooral helemaal in elkaar opgaan (man en ik) maakte dat we door een heleboel niet werden herkend als zijnde 'vossen'. En de meesten kennen ons toch écht wel, we helpen wel vaker bij de speeltuin. Er was ook een groepje die ons wel gezien en herkend had als 'bekenden',maar dacht dat we écht trouwden....we waren zo verliefd toch? En dan trouw je dus...Die ondervroegen ons naderhand nog óf we wel getrouwd waren en zo ja, wanneer....
groeten albana

Merel

Merel

30-05-2013 om 17:49

Etalagepop

Ik was bij onze vossenjacht van school, straatmuzikant. Maar de leukste van dat jaar vond ik wel de etalagepop. Iemand was dus echt in de etalage tussen de poppen gaan staan, zo stil mogelijk (met donkere zonnebril op) en die vonden wij toen het allerleukste (en knapste).
Moet je natuurlijk wel net je vossenjacht doen in de buurt van winkels en vragen of je in de etalage mag staan.

Vind jouw visser inderdaad ook wel grappig Albana, ik geloof dat ik het alleen zou durven als ik heel erg vermomd (m.a.w. onherkenbaar) was.

Vriendin van mij was ook eens zwerver bij een vossenjacht. Die lag met een andere vriendin (ook zwerver) onder een toren in een oude slaapzak en die werden door de politie weggestuurd, wat wij van een afstandje zagen gebeuren en natuurlijk hilarisch vonden!

even zo

even zo

01-06-2013 om 22:24

Dakloze

Bij ons op school hadden ze vandeweek kamp. Twee juffen gingen als dakloze bij de vossenjacht. Ze deden het zo goed dat iemand de politie had gebeld. Ze mochten niet op die plek liggen. Haha, wat een mop was dat.
Ze hadden karton op de grond liggen, mutsen op en wat oude kleding aan. Dit gebeurd ieder jaar dus waarschijnlijk hebben ze een soort verkleedkist.

Bellefleur

Bellefleur

04-06-2013 om 08:50

Vossenjacht: hoe het was.

Omdat ik het zelf altijd leuk vindt om te weten hoe iets afgelopen is in draadjes. Hoe het was? Confronterend. Ik zat op mijn stoeltje naast de winkelkar dakloos te wezen. Ik had het me toch koud! Van de kou begon mijn blaas op te spelen. Ik beloofde mezelf na afloop een warme douche, een warme kop koffie en mijn eigen toilet. Het inzicht kwam als een dreun. Dat héb je dus niet als je echt dakloos bent. Dat wist ik natuurlijk al wel, maar nu voelde ik het. Ik had verwacht veel reacties te krijgen. Maar die krijg je niet als dakloze. Mensen doen alsof je lucht bent. Het viel me echt op. Niemand maakte oogcontact met me. één mevrouw maakte aanstalten om naar me toe te lopen, toen een groepje kinderen kwam vragen of ik een vos was. Haar gezicht klaarde helemaal op. En ze keek me opgelucht aan. Het heftigst vond ik het gevoel dat ik daar niet 'hoorde'. Toen ik na afloop mijn vieze spulletjes in mijn chique fietstassen van mijn kekke fietsje had gestopt, de vieze muts had afgetrokken en die ouwe regenjas uit had gedaan, knapte ik weer op.
De vossenjacht was geslaagd. En ik ben een ervaring 'rijker'

Egel

Egel

04-06-2013 om 11:24

Wauw, confronterend ja!

Wat een mooi verslag Belle. Ja lijkt me zeker confronterend! Bedankt.

GS

GS

04-06-2013 om 17:28

Negeren

doen ze je ook als je staat te collecteren voor een goed doel. Dus voor iedereen die net als Bellefleur een confronterende ervaring rijker willen worden, maar niet in lompen willen rondlopen: ga een collecteren!
Verder Bellefleur bedankt voor je update. Goed dat je niet opgepakt bent!

Fiorucci

Fiorucci

04-06-2013 om 19:54

Tja ot

Als ik iedere persoon die hier in de stad staat te collecteren of muziek aan het maken is, of mij een krant wil aansmeren enz enz aandacht moet geven....
Ik word soms tien keer per middag aangesproken, daar word ik toch simpel van hoor...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.