Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

twijfelaartje

twijfelaartje

10-05-2011 om 13:39

Voorlopig koopcontract ondertekenen...

hallo allemaal

morgenmiddag gaan mijn man en ik een voorlopig koopcontract ondertekenen. De makelaar feliciteerde ons al met 'ons' huis maar goed, wij zijn zelf nogal voorzichtig.. volgens de hypotheekadviseur is er geen vuiltje aan de lucht, krijgen we gewoon een hypotheek maar waarom 'durven' wij er dan nog niet klakkeloos vanuit te gaan dat het echt 'ons' huis wordt? Wij wonen nu in een rijtjeswoning ( huurhuis )en dit is echt ons droomhuis, we willen het ontzettend graag en kunnen het amper geloven, klinkt zo stom allemaal he haha. Maar goed, kunnen jullie me een hart onder de riem steken of is het toch echt van: eerst maar zien of de hypotheek wel lukt( was laatst op de radio dat banken liever geen hypotheken meer aan starters verstrekken, pot is leeg..)
Mijn man werkt fulltime, ik werk parttime (vijf dagdelen per week), geen bkr-notering).

vandaag zouden we bericht krijgen of er een starterslening vanuit de gemeente beschikbaar is.. nog niks gehoord maar daar hangt het niet vanaf, het zou echter wel fijn zijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kop op!

Dat van die lege pot, dat betrof vziw de starterslening. Dus grote kans dat je die niet krijgt, maar als je nu al weet dat het daar niet van afhangt lijkt mij toch dat er weinig aan de hand is.

Natuurlijk, zeker ben je pas als de hypotheek echt rond is, en daar moet je wel de vinger aan de pols houden, maar die banken willen ook verdienen en dat doen ze toch echt ook door gewoon hypotheken te verstrekken.

Kortom: dit komt vast helemaal goed.

Beter zo?

Groeten,

Temet

Financiering

beste twijfelaartje,
geweldig dat jullie je droomhuis hebben gevonden. lekker van genieten. verder staat er bijna altijd in een koopcontract dat de overeenkomst wordt gesloten onder voorbehoud van financiering. check dat nog even, en dan genieten!

twijfelaartje

twijfelaartje

10-05-2011 om 16:32

Voorzichtig hoeraatje

de hypotheekadviseur belde kort na mijn berichtje en volgens hem komen we in aanmerking voor een flinke starterslening..hoeveel precies kan hij nog niet zeggen omdat hij onze jaaropgaves van de afgelopen drie jaar nodig heeft. Wij zijn nl beide in dienst van een uitzendburo, was ook geen enkel probleem maar daarom wordt er een gemiddeld inkomen berekend.

Ik heb mijn 'zorgen' nog even aan hem verteld haha maar hij maakte zich nergens zorgen om en gaat er gewoon vanuit dat het allemaal wel goed gaat.

Oja, in het voorl koopcontr zijn inderdaad ontbindende voorwaarden opgenomen, hij is zo opgesteld dat als de financiering niet lukt, wij nergens aan vastzitten en geen kosten hebben.

Waren we maar een weekje verder dan weten we vast wel meer maar heb dus tikkeltje meer vertrouwen..

Herkenbaar

ik herken jouw *spanning*.
toen ik heel lang geleden mijn eerste huis kocht lag ik nachten van te voren wakker. ( als ik de hypotheek maar kan betalen,als ik maar niet werkloos word of ziek )
doodeng vond ik het.
Het is ook best je grote stap in je leven,je eerste eigen huis,maar je zal zien ,het komt allemaal goed,en dan lekker genieten van je eigen stekkie.
(mijn laatste huis hebben we gekocht alsof het een pakje boter was,er waren 5! kopers en we wilden het persé hebben,dus hebben we gewoon meer geboden dan de vraagprijs,het went dus,een huis kopen

Vic

Vic

11-05-2011 om 13:29

Dienstverband?

Zijn jullie 'in dienst' van het uitzendbureau in de zin van dat jullie een arbeidsovereenkomst met het bureau hebben en ook salaris krijgen als er even geen werk is. Vziw vereist de NHG dienstverbanden voor onbepaalde tijd. NHG is geen verplichting natuurlijk, maar zonder NHG zijn geldverstrekkers nog strenger.

twijfelaartje

twijfelaartje

11-05-2011 om 19:29

Vic

Mijn man is sinds begin dit jaar in dienst van een uitzendburo, wel bij een bedrijf waar hij al jaren voor werkt. In 2010 is hij in dienst geweest van dat bedrijf zelf maar wegens financiele problemen van dat bedrijf hebben ze manlief ontslag gegeven maar wel met de garantie dat hij weer kon komen werken via een uitz bur. Lang verhaal

Ik ben niet in dienst van een uitzendburo maar ben wel flexwerker. Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg, wel op flexibele basis dus geen vast dienstverband (wel onbepaalde tijd).

we hebben vanmiddag het voorlopig koopcontract getekend)

inmiddels minder twijfelaartje

inmiddels minder twijfelaartje

14-05-2011 om 15:20

Spanning stijgt hier

de hypotheekadviseur belde gisteravond om een afsrpaak te maken, hij had alles uitgerekend en geen enkel probleem) woensdagavond hebben we weer een afspraak, in mijn enthousiasme ben ik helemaal vergeten te vragen waarom maar goed, dat zien we wel Ik heb hem gevraagd waar het nu nog van afhangt. Hij zei:"als blijkt dat jullie minder inkomsten hebben gehad dan is doorgegeven". De bewijzen staan op de jaaropgaves dus ja, de spanning stijgt waaaaaaaah!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.