Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Voorgerecht - drie gerechtjes/amuses?

ik ben de uitverkorene om in onze familie het voorgerecht te maken met kerst. Ik dacht aan een trio van amuses op een bordje: drie gerechtjes ruim vooraf brouwen, bij elkaar op een bordje en dan ziet het er al snel mooi uit.

Als eerste gerechtje had ik een rosbiefrolletje gevuld met roomkaas-gedroogde tomaat- rucola-pijnboompitjes in gedachten.

hebben jullie tips voor gerechtje 2 en 3? een soepje in zo'n minikommetje misschien, maar wat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Quiche

miniquiche. Mooi contrast met die koude rosbief en die soep. (AH heeft ze kant en klaar, niet verder vertellen

Imho maak je het jezelf trouwens nodeloos moeilijk, éen lekker voorgerecht is toch ook mooi zat... Maar goed, wie ben ik

Groeten,

Temet

Garnalen

In het AH kookboek De smaak van December staat een recept voor een 'drieluikje van garnalen'. Dit heb ik al 2 of 3 keer gemaakt bij een Kerstdiner. Superlekker. Het staat ook op internet:

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=307793

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Komkommersoepje

komkommersoep in een stukje komkommer geserveerd, heel klein en heel smakelijk. Bij interesse wil ik het recept wel opzoeken voor je.
Je kunt het warm, lauw of zelfs koud serveren, het blijft lekker.

Tanneke

Tanneke

29-11-2011 om 02:21

Makkelijk en lekker

paar ideetjes:

Een jacobs schelp in bacon,cocktailprikker erdoor en even in de oven.
Een dadel in bacon in de oven, zelfde principe.

Spinazieblaadje nemen (grote uitzoeken in de winkel), plakje mozzarella erop, stukje zongedroogde tomaat erop, half blaadje basilicum erop en het blaadje spinazie dichtvouwen als volgt: het uiteinde van het steeltje pakken, over de vulling heen buigen en het steeltje door het eind van het blaadje steken, zodat het blijft zitten.

witte boterham in 4 vierkantjes snijden, stukje geitenkaas (voor oven, geen schaafkaas) erop, wat honing, wat thym en even in de oven. Brood wordt toost en kaas en honing smelten.

witte boterham roosteren, korst eraf, in vier stukjes snijden. Op elke stukje een beetje roomkaas smeren, een plaje gerookte zalm erop, wat kappertjes, wat citroen sap.Evt decoreren met klein beetje dille.

Zomaar wat ideetjes die makkelijk zijn te maken. Weet niet of je de oven wil gebruiken.

Succes ermee

Nog wat ideetjes

-roomkaas en pate door elkaar roeren, op laten stijven, balletjes van rollen en door bv geroosterd sesamzaad of stukjes bieslook rollen
-van te voren soesjes maken en voor serveren inspuiten met een lekkere vulling
- soepje in een borrelglaasje
-witlofblaadje vullen met wat garnalen en sausje
- tortilla met zalm en roomkaas (of zuivelspread voor magere variant) beleggen, oprollen en voor serveren in ringetjes snijden.

Veel plezier!

gruffalo

gruffalo

01-12-2011 om 19:24 Topicstarter

Bedankt

bedankt voor de ideeen!

garnalen en geitenkaas hoef ik bij 2 van de gasten niet te proberen helaas. komkommersoep ben ik zelf niet zo heel erg weg van.

rosbiefrolletje - quiche - spinazie mozarella gerechtje klinkt goed... hmmm of misschien toch zo'n pate-bolletje lijkt me ook lekker (en gelukkig redelijk simpel)

dank voor jullie input!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.