Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Volwassen gourmet

Hoi medeouders,

ik ben vorig jaar gescheiden,mijn puberkinderen zijn een van de kerstdagen bij mijn ex.
Nu heb ik op de andere kerstdag 2 oudere vrienden uitgenodigd, die nog nooit in hun leven hebben gegourmet. Het lijkt mij eigenlijk gezellig om dit nu met hen te gaan doen, dat gekokkerel aan tafel heeft wel wat. Het punt is alleen: wat schotel ik ze voor.
Ik hoef niet aan te komen met pannekoekenmeel denk ik, of met gebakken eieren, zoals bij de kinderen.
Hebben jullie leuke ideeen hiervoor, kortom: wat zouden júllie nou leuk vinden om te eten met gourmetten bij iemand anders?
Ik ben heel benieuwd,alvast erg bedankt voor het reageren!!

groet, rensje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

15-12-2011 om 22:57

Genoeg

Er is genoeg te verzinnen: http://bit.ly/uqLqmx

rensje

rensje

15-12-2011 om 23:15 Topicstarter

Uhm ja....

dat snap ik natuurlijk wel Ik bedoel meer: hebben jullie leuke tips, suggesties, eigen ervaringen.

groet, rensje

Hier

haal ik voor gourmet altijd wat bij de Koreaanse delicatessenwinkel in Amstelveen, gemarineerd rundvlees en andere hapjes.

En verder alles wat je koopt als je voor volwassenen kookt, dus groente, champignons, ui, knoflook, paprika, creme fraiche, biefstuk, of juist vis, kokkels & zeekraal etc.

wij kiezen

gewoon de dingen die we lekker vinden; diverse soorten vlees; kipfilet, biefstuk, heel dun gesneden varkenslapjes, al dan niet gemarineerd.
Minstens 1 soort visfilet, tijgergarnalen en soms inktvis of coquilles. Champignons,paprika, uitjes, ananas, allemaal in stukjes of plakjes.
Een kommetje geklopt ei en een kommetje met olie gemengd met geperste knoflook.
Stokbrood of een turks brood erbij. En dan ook nog wat sausjes voor de liefhebber; chillisaus en knoflooksaus hebben we meestal.

Cakey

Lekker

wij vinden een plakje brie op een varkensfiletlapje lekker, even onder de gril

gekruide runderreepjes (kant en klaar te krijgen in de winkel) met wat uitjes en champignons

een kipfiletlapje gevuld met pesto en een gedroogde tomaat (op olie)

een beetje rode wijn en kookroom om rode wijnsaus bij je biefstukje te maken

peperroomsaus (kant-en-klaar van de Emte hmmm heerlijk) om bij je vlees te verwarmen

geraspte kaas vinden de kinderen lekker op een broodje of tartaartje, maar ouderen kunnen dat ook lekker vinden

kwarteleitjes zijn ook erg lekker om te bakken.

en dan verder gewoon tartaar-balletjes, champignons, veel sausjes etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.