Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-10-2016 om 20:10

Volare of Batavus

Voor zoon zijn we op zoek naar een nieuwe fiets. Zoon is motorisch een beetje onhandig en wil daarom een opoefiets. Nu hebben we ons oog laten vallen op een Volare en een Batavus. De Volare is 100 euro goedkoper, maar we kennen dit merk niet.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Fiets is trouwens gewoon om mee naar school te gaan. Hij hoeft geen enorme kilometers te maken.

Yucca

Yucca

07-10-2016 om 21:00

Ervaring

Ik heb alleen ervaring met Batavus. Mijn Personal Bike gaat al mee sinds mijn oudste baby was en die is nu 17. Inmiddels rijdt hij er zelf op, elke dag naar school. Ding wordt dus goed mishandeld, staat dagelijks buiten, maar is nog tip top.

Opoefietsen zijn trouwens vreslijk hip op het moment. Volgens mij rijdt 50% van de jongeren (10-16, jongens en meisjes) op (zwarte) opoefietsen, met en zonder voorrek/krat.

Lente

Lente

07-10-2016 om 21:10

Hollandia

Wij hebben voor oudste al jaren een Hollandia, een opoefiets zonder versnellingen. En die houdt het prima vol, met een beetje onderhoud.
Dit was toen een tip via Ouders Online forum.
Zo uit mijn hoofd kostte die fiets toen rond de 300 euro. Dat was het geld meer dan waard.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-10-2016 om 21:13

Tja

Zoon wil perse versnellingen. Hij is bijna 8 en dat is voor hem het toppunt van geweldig. Vandaar dus dat we uitkomen bij deze fietsen.

Tango

Tango

07-10-2016 om 21:44

Hip

Opoefietsen zijn toch al een hele tijd hip? Ik vind het nu eigenlijk weer wat minder worden. Zie juist weer meer jongens op een jongensfiets met stang rijden.
Overigens heeft zoon hier net een nieuwe fiets (gewonnen, dus was een koopje). Hij kon kiezen tussen een zwart jongensmodel of een unisex (lees meisjes) donkerblauw model. Die donkerblauwe vond hij veel mooier dus die is het geworden. Model opoefiets met zo'n drager aan de voorkant. Van Cortina trouwens. Ik vind hem er heel degelijk uit zien. Heeft ook 3 versnellingen. Het is een 26 inch, geen idee of ze hem ook in kleinere maten hebben maar zal toch wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.