Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vlaamse gaai

vlaamse gaai

08-10-2012 om 19:53

Vogelvraagje

Mijn moeder heeft tegen de muur een klimop, die kan je goed zien vanuit het raam. Vorige week zagen we daar een vlaamse gaai en het leek wel of hij een nestje aan het maken was. "nee zei ik, dat doen vogels toch alleen in het voorjaar" maar het leek of hij daar wat aan het instoppen was.
Toevallig vanmiddag komt er weer een vlaamse gaai aanvliegen, rommelt wat, precies op het plekje van vorige keer en eet iets op (zo groot al een pelpinda, alleen een meer beige kleur.
Nu zei mijn zoontje, oh mama, die vogel bewaart daar zijn eten!

Nu heb ik helemaal geen verstand van vogels, maar zou dat kunnen ?? Het zag er zo grappig uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jouw zoon

heeft helemaal gelijk. De gaai is bezig een wintervoorraad aan te leggen van oa eikels. Leuk hoor!
Wij hebben gisteren een flink eind gewandeld, en toen we bijna thuis waren vloog er een ijsvogel voor ons uit, over de sloot en toen langs het kanaal terug. Hemelsbreed 200 meter van ons huis!

Klopt

Ik heb vrij vaak Vlaamse Gaaien in de tuin, die stoppen hier eikeltjes in de grond. Grappig gezicht.

skik

Gale (ot)

Stuur je zoon maar eens deze kant op. Erg vogelrijke buurt hier. NU komen de staartmezen weer in groepjes in de tuin. Die kwetteren zo gezellig! Dit jaar heb ik ze voor het eerst ook af en toe in de zomer gezien, maar dan niet in groepen van 10.

vlaamse gaai

vlaamse gaai

09-10-2012 om 08:56

Ijsvogel

Ik keek even op internet om te kijken hoe een ijsvogel er precies uitziet, en stuitte op dit leuke verhaaltje, wilde ik even delen: http://www.izaks.org/IJsvogel.htm

Leuk verhaal vlaamse gaai!

Mooie foto's ook.
Het gekste wat ik ooit heb gezien is een sperwer op ons ienimine grasveldje. Zo groggy dat ik hem in de legodoos van zoon heb gevangen in de veronderstelling dat hij doodziek was. Hij vloog weg toen de dierenambulance gearriveerd was. Maar goed, nog altijd minder zeldzaam dan een hop. Overigens van 't zomer hele groep gekraagde roodstaarten gezien in oostenrijk Leven die ook groepgsgewijs of was dat toeval?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.