Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christel

Christel

24-01-2014 om 16:42

Vogelpindakaas

Ik kreeg van sinterklaas een vogelpindakaashuisje en een pot C1000-pindakaas (gekocht door de kinderen). Nog dezelfde week hebben we dat in de tuin gehangen en binnen een week hadden ze de hele pot leeg.

Nu was ik daarna in het tuincentrum en daar kocht ik speciale vogelpindakaas. In het huisje gedaan maar er is drie keer in gepikt en verder laten de vogels dat links liggen. Ligt het aan de vogels hier of hebben jullie dezelfde ervaring?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-01-2014 om 17:03

hier

krijgen de vogeltjes gewone pindakaas van AH basic en daar zijn ze dol op. Speciale vogelpindakaas heb ik nog nooit gezien.

amk

amk

24-01-2014 om 17:08

geen gewone pindakaas

dit is te zout voor de vogels.
Het vervelende van die potjes is dat als ze bijna leeg zijn de kleine vogeltjes helemaal in de pot gaan en zo hun vleugels ook bevuilen. Dit krijgen ze er bijna niet af en maakt dat hun vleugels minder warmte vasthouden.

Je kunt dus beter geen pindakaas in een potje geven.

Rafelkap

Rafelkap

24-01-2014 om 17:09

te zout

alleen is gewone pindakaas eigenlijk veel te zout voor vogels. Je kan ook zelf pindakaas maken, is niet moeilijk.

Christel

Christel

24-01-2014 om 17:22

Maar ja

als ze de speciale vogelpindakaas niet lusten....

Rafelkap

Rafelkap

24-01-2014 om 17:43

zelf opeten

Als je het zelfmaakt en ze lusten het niet kan je het zelf opeten.

Brianna F

Brianna F

25-01-2014 om 18:11

Zelf maken

Ik maak half pindakaas, half brood, dat verdund het zoutgehalte. Vogelpindakaas wordt hier niet gegeten, ik kon het weggooien.

ik doe ...

ik heb gewone pindakaas: een beetje flink mengen met vogelvoer en dat doe in een kopje en die hang ik in de boom.
Vogelpindakaas nooit gekocht eigenlijk?
Wat me wel opvalt dat in het strooivoer ook erg veel langwerpige zaadjes zitten en dat ze die ook niet echt willen?

Bianca

Bianca

27-01-2014 om 08:42

Vogelpindakaas

Is hier juist erg geliefd (onder de vogels dan). Pot is schoon opgegaan, en pot twee al bijna leeg.
Ik zou het zelf niet snel kopen, maar gekregen van de goedheiligman... Huisje met 2 potjes. In de pindakaas zitten ook meelwormen. Het is van de vogelbescherming, dus wie weet is dit merk gewoon degene die vogels ook echt lusten .

Mensenpindakaas is gewoon erg slecht voor vogels. Ze lusten het wel, maargoed dat zegt niets over hoe goed het is voor ze.

Niet doen dus, tenzij je een hekel aan vogels hebt.

Licht ot:
Voor huisvogels (parkieten, kanaries enz) is het voer wat de meeste mensen geven (gemengd zaad) ook helemaal niet goed. Maar men weet hier erg weinig over. Zelfs de gemiddelde dierenwinkel eigenaar weet dit niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.