Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wolk

wolk

30-06-2016 om 09:31

vlooien! :(

Best Forum,

er is een vlooien plaag in mijn huis…..weet iemand een goede bestrijdingsmethode?

Ik stofzuig elke dag. Heb een week geleden toen ik merkte dat er vlooien waren, het hele huis omgekeerd, alle bedden tegen de muur gezet en echt alles alles gestofzuigd. Alle kleren gewassen alsook beddengoed en dekbedden, alle kussen etc buiten gelucht. Gedweild met groene zeep, daarna gespoten met vlooien spul van de apotheek ( iets met een X, 17euro) De poes ( de bron van alle vlo) druppels in de vacht.

het leek even minder maar een dag later springen ze alweer vrolijk rond. De voet van kinderen onder de beten en wondjes.
Weer stofzuigen en andere spuitbus, van HG. Heel huis vol gif. elke dag stofzuigen en dweilen. Vanmorgen bij ontbijt springen er weer vlooien op mijn arm en zojuist een op de tafel.

Wat kan ik nog doen? Ik kan dweilen met azijn, dat heb ik nog niet gedaan. Maar ze zitten vast niet alleen op de vloer.

groetjes Wolk

Rustig doorgaan

Nog een keer spuiten en nog een keer stofzuigen. Andere dag nog een keer. Zolang je nog vlooien opmerkt.

Blijven stofzuigen

In een lingeriezaak waar ik 'zomers werkte, werd elke dag gestofzuigd. Uit angst dat klanten weg bleven als er vlooien waren.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

30-06-2016 om 09:56

doorzetten

Ik heb ooit in een huis met een houten vloer gewoond. Wat een ramp was dat Ik heb gedurende de zomer meerdere malen moeten spuiten, want de vlooien gingen wel dood, maar er waren ook nog vlooieneitjes die uit moesten komen. Ik had toen nog geen huisdieren, dus ze wisten ons goed te vinden

Ook kwam ik (in een huis met betonnen vloer) eens terug van vakantie en werd toen enthousiast besprongen door die krengen. Met herhaaldelijk spuiten en stofzuigen heb ik het kunnen bedwingen.

Vergeet ook niet antivlo in de stofzuigerzak te doen!

Ik ben gelukkig alweer jaren vlooivrij, ondanks de aanwezigheid van huisdieren, dus misschien hebben ze tegenwoordig andere methodes, maar ik heb het opgelost met spuitbussen van bijvoorbeeld Roxasect en zo, die je bij de supermarkt kunt kopen.

Prettig is anders, want het is meuk, dat spuitspul, maar als je doorzet ben je er uiteindelijk vanaf.

Als je huisdieren hebt: even goed laten behandelen. Vraag je dierenarts om advies, want niet alles is even effectief.

margaretha

margaretha

30-06-2016 om 11:08

doorgaan

met stofzuigen en regelmatig spuiten. Maar na het spuiten een paar dagen niet stofzuigen dacht ik, staat wel op de bus. Vlooienplaag is vervelend

Noor

Noor

30-06-2016 om 11:59

dierenarts

Ik heb het ooit ook gehad, het enige dat hielp was een spuitbus van de dierenarts (omgevingsspray) en de kat ook behandelen met spul van de dierenarts. Toen was het in een keer weg.

Pennestreek

Pennestreek

30-06-2016 om 12:41

Mand ook behandeld?

En kattenbak? Vlooien verblijven niet op harde vloeren, maar in tapijt en kussens van de bank en dergelijke.
Sterkte, het is inderdaad een drama. Gelukkig zelf nooit gehad, maar wel gezien bij buren...

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2016 om 13:41

Ramen dicht

Doe je ook alles dicht voor je spuit? Ramen dicht, huisdieren uit huis, jullie uit huis. Een half uurtje wandelen of zo. Het bankstel, meubelen ingespoten? De trap en plintjes? Vlooien houden niet van lavendel. Er is ook natuurlijk spul waarmee je huisdieren kunt behandelen, dus de vloer vast ook wel. Tickfree. Mijn zus zegt dat het werkt.
http://www.huisdierendokter.nl/index.html
Kijk links bij vlooien en teken.

Juist niet dweilen

Dat hoorde ik gisteren in de dierenwinkel. Na het stofzuigen en spuiten dweilde ik de volgende dag de vloer ivm die troep die ik spoot,en dat blijkt dus juist niet de bedoeling, daarmee moet je wachten. Hier vorige week last gehad en het leek voorbij maar nu springt er elke dag nog eentje rond en de poes wil nog niet naar binnen. Ik vrees dat ik opnieuw moet beginnen. Ik leg soms ook witte A-viertjes op de grond, daar springen ze op, als ze er nog zijn, zo ook in een witte badkuip. Brr ik krijg alweer de kriebels als ik hierover schrijf.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2016 om 13:16

Oh ja

Dweilen is misschien niet goed, maar stomen wel. Als je gespoten hebt, de boel in laten werken. Dan zou ik eerst zuigen en daarna stomen, voor zover je een stoomapparaat hebt uiteraard.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-07-2016 om 13:21

Volgens mij

Volgens mij staat op de spuitbus dat je vooraf moet stofzuigen en na de behandeling een paar dagen niet. Anders zuig je al het gif weer op. Wat ik zelf altijd doe is preventief spuiten voordat we op vakantie gaan. Dan zijn alle ramen en deuren dicht en kan alles goed inwerken. Dit jaar kan dat helaas niet omdat de katten thuis blijven,

Theekopje

Theekopje

01-07-2016 om 13:45

Welke druppels

Welke druppels gebruik je voor de kat? Mijn ervaring is dat er grote verschillen tussen de merken zitten. Ik heb wel eens iets van de dierenwinkel gebruikt dat deed helemaal niets. Kon net zo goed water druppelen.

vlo

vlo

03-07-2016 om 18:51

Eerst stofzuigen en dweilen

dan gif spuiten (met idd deuren en ramen dicht, levende wezens er eerst uit), en dan laten intrekken!!!
Een week als het kan niet stofzuigen en ook niet meteen dweilen. Goed antivlooienspul werkt lang na, en doodt dus ook babyvlooien die uit de eitjes komen. Nog beter vlooienspul doodt ook de eitjes zelf, maar dat is duur. Goed de naden en plinten inspuiten. Vlooien zitten niet op kale vloer, maar kunnen wel wegkruipen en zo...

En ook even wachten, het is niet meteen weg. Koop wel goed spul (zelf gebruik ik in voorkomende gevallen Roxasect).

Zorg ook dat je goed druppelt, dus echt op de kale huid. Kam een scheiding... Anders heeft het nauwelijks zin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.