Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alison

Alison

16-01-2017 om 22:36

Vloerwisser met ingebouwde spray

Volgens mij heb ik pas zoiets zien langs komen maar ik kan het niet meer vinden. Ik zoek ervaringen met een vloerwisser met spray. Ik heb een duur dweilsysteem wat ook prima werkt maar wat omslachtig is om even snel wat weg te dweilen. Ik zag van die dweilstelen waar een reservoir in is gebouwd waar je mee kunt sprayen. Dat lijkt me heel handig voor even snel wat modderpoten of zoiets weg te dweilen. Wie heeft er eentje en kan me vertellen wat een goed merk is? Ik zie goedkope bij de Action en duurdere van de Leifheit en van alles er tussen in.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-01-2017 om 22:46

Leifheitt

Ik heb deze gehad: https://www.bol.com/nl/p/pico-spray-vloerwisser/9200000067813042/?suggestionType=browse

En ik was er niet tevreden over. Ja, zolang hij het doet wel maar ik heb er drie versleten, na een tijdje doet het pompje het niet meer. Er zit garantie op, maar de derde keer was ik de bon kwijt en dacht ik: laat ook maar.

Wat ik nu heb is een vloerwisser van de Aldi. Omdat ik het spraygebeuren wel miste (inderdaad, modderpoten) heb ik een leeg sprayflesje (bijvoorbeeld van Glassex of zo) voorzien van laminaatschoonmaakspul. Met in de ene hand het flesje en in de andere hand de wisser ben je zo klaar. Flesje staat altijd klaar in het gootsteenkastje.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-01-2017 om 22:47

vloerwisser van de Aldi

https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1490/1490899.jpg

Deze dus.

Alison

Alison

16-01-2017 om 22:55

Sally

Dat kan natuurlijk ook. Maar ik moet hoe dan ook iets nieuws kopen en met zo'n sprayding was ik in een keer klaar, wat het idee. Die van de Leifheit heb ik meer slechte ervaringen van gelezen dus die wordt niet.
Zoiets als die van de Aldi heb ik dus. Alleen groter, degelijker en behoorlijk duurder. Al is het een ideaal ding als ik de hele kamer wil dweilen. Ook superdegelijk want ik heb hem al zeker een jaar of 15 en ik heb alleen af en toe een nieuwe dweil gekocht.

Maar ik wil dus iets kleins en makkelijks voor erbij.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-01-2017 om 23:00

Alison

Ik heb dat goedkoopje van de Aldi inmiddels al langer dan al die drie leifheitts bij elkaar Niet kapot te knuppelen!

Teuntje

Teuntje

17-01-2017 om 11:37

Vraagje

Alison en Sally, als je op die manier modderpoten van de vloer haalt dan is je wisser toch vies want dan zit daar de modder op. Spoelen jullie dan meteen de wisser weer uit om klaar te staan voor het volgende gebruik?
Ik pak voor zulke plaatselijke vloerknoei een dweiltje uit mijn keukenkastje, even door de knieen, dweiltje uitspoelen en ook weer klaar.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-01-2017 om 11:41

Teuntje

Aangezien "door de knieën gaan" voor mij wat problematisch is, gebruik ik zo'n wisser. En na afloop spoel ik die inderdaad uit. Jij gaat door de knieën, ik pak de wisser, trek dat ding na afloop eraf en spoel 'm even uit Andere beweging, zelfde moeite en effect

Lusithania

Lusithania

18-01-2017 om 09:54

Action

Voor 6,95 in de weekaanbieding, een vloeroppervlak met sprayfunctie.

Teuntje

Teuntje

18-01-2017 om 18:15

Aha

Door de knieen heb ik totaal geen moeite mee dus ik pak daar even een dweiltje voor. Maar ik kan me voorstellen dat een steel eraan makkelijker is als je moeilijk bij de vloer komt. Lijkt me wel lastig overigens, niet alleen voor dweilen maar voor van alles, oprapen wat gevallen is enzo wordt dan ook een dingetje.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-01-2017 om 19:31

Teuntje

Dat klopt. Maar aangezien ik liever in mogelijkheden denk, heb ik daarmee leren omgaan. Ik heb bijvoorbeeld al jaren een grijpstok. En in geval van nood (iets dat ergens onder is gerold) vraag ik hulp.

Alison

Alison

19-01-2017 om 00:03

Action

Ik zag de folder van de Action ook. Voor die 7 euro ga ik dat eens uitproberen
Ik kreeg nog een andere tip bij een FB groep (ik verdeel mijn kansen een beetje ) Een dweil om een bezem heen draaien. Dat heb ik geprobeerd en dan moet ik iets bedenken om de dweil vast te houden. Ik denk aan van die post elastieken. Maar ik denk dat de Action wisser makkelijker is dus dat ga ik ook even uitproberen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.